Beste speler ooit zelf in aktie gezien

Ralf Edström

Assistent Coach
Simpelere topics bestaan er niet. Wie is jouw beste speler ooit die je zelf hebt zien spelen (of van video's kent mag ook)

Voor mij Frank Rijkaard.

Bijna bij PSV gespeeld, kreeg een mooie stereo installatie maar het ging niet door. Leverde PSV wel 1 miljoen gulden op.

Leuk stukje.

Maldini, maakt het verdedigen tot een kunstwerk. Niet vaak zo genoten van het spelletje als in zijn jaren bij AC Milan. Een van de mooiste voetballers allertijden.

Pfoeh.. lastig. Heb wel een top 3 waar ik geen keuze uit kan maken. Van de spelers die ik live in het stadion gezien heb..Luc Nilis, Thierry Henry en Dennis Bergkamp

Van videos en tv Maradona by far!

Messi of Zlatan... Ik kies toch voor Zlatan. NL-Zweden op het EK 2004 in Portugal. Zlatan vocht duels uit met Joop Stom, zodra de bal ook maar in de buurt van die twee kwam begonnen ze elkaar al bont en blauw te beuken.

En iedere keer als Zlatan aan de bal was liep het ons dun door de broek.:lol:

Tja, de beste. De vraag is simpel, maar het antwoord niet. Het beste in wat? En speelt dan ook zijn persoonlijkheid mee? Of de club waarvoor hij speelde?

De speler waarvan acties mij het best op het netvlies staan, is dan Luc Nilis.

Maar er waren zoveel goeie….

Nee, ik ga ook voor Zlatan. Zijn goals zijn legendarisch en ik zie niet snel iemand zoals hij weer voorbij komen.
Messi is natuurlijk weergaloos, maar er is altijd wel zo'n type speler. Maradona, Pele, Cruijff, nu lijkt Yamal zo'n speler te worden.

Zlatan is uniek.

Tja, de beste. De vraag is simpel, maar het antwoord niet. Het beste in wat? En speelt dan ook zijn persoonlijkheid mee? Of de club waarvoor hij speelde?

De speler waarvan acties mij het best op het netvlies staan, is dan Luc Nilis.

Maar er waren zoveel goeie….
Die vragen beantwoorden geeft voor jou de beste speler.

Pele ,held van de WK's 1958 en 1970, in mei 1963 in een deel van het duel PSV-Brazilie in het Philips Sportpark.
Romario, Coen Dillen, Willy van der Kuylen, Luc Nilis en nog vele anderen.
Sorry dat ik geen echte keus kan maken, maar vergelijken over lange tijd is nu eenmaal niet echt goed mogelijk.

Als het gaat om zelf in het stadion zitten (dus met 'eigen ogen'), dan is de keuze wat minder groot natuurlijk. Ik denk dat ik dan voor Virgil ga, ook omdat het leuk is als er niet alleen aanvallers in zo'n topic genoemd worden. Wedstrijd in de ArenA tegen Duitsland, en hij heerste echt overal. Geweldige pot. Bleek later dat hij ook nog eens speelde met een gekneusde rib.

Was overigens ook het debuut van dn Dumfel, dus sowieso een legendarische pot.

Terug
Bovenaan Onderaan