Berry van Aerle

Fritske P.

Ballenjongen
Als club/icoon mag Helmondse Berry natuurlijk niet ontbreken. Dertien seizoen lang vertegenwoordigde hij de kleuren van PSV. Geen held, maar zeker een waardig PSV icoon.

Mooi erelijstje van Berry

EuropaCup 1: 1988
Nederlandse landskampioen: 1986, 1988, 1989, 1991, 1992
KNVB-Beker: 1988, 1989, 1990
Europees kampioen: 1988
 
Laatst bewerkt:
Berry....hilarische persoonlijkheid.
Ik vergeet nooit zn eerste interview bi jStduio Sport na zn interlanddebuut "Joa we woaren een bietje zeenowaachtig, mer de heurt erbaij!"
 
Berry, mouwen opstropen, rennen als de brandweer, altijd vechten en vooruit, nog maar eens rennen. Fantastische karaktervoetballer die het, ondanks een matige techniek, toch maar mooi tot een van de succesvolste voetballers van NL geschopt heeft.

groet,
de Boskabouter
 
Berry, mouwen opstropen, rennen als de brandweer, altijd vechten en vooruit, nog maar eens rennen. Fantastische karaktervoetballer die het, ondanks een matige techniek, toch maar mooi tot een van de succesvolste voetballers van NL geschopt heeft.

groet,
de Boskabouter

De enige PSV-er die gewoon contributie betaalde en dan één keer in de maand van de voorzitter een tientje kreeg. "Alsjeblieft Berry, koop er maar wat moois voor. En denk er om...Mondje dicht tegen de anderen hè?":D

*Theo Maassen*

Klik!!

Na z'n carrière werd ie gewoon postbode. Held...
 
De enige PSV-er die gewoon contributie betaalde en dan één keer in de maand van de voorzitter een tientje kreeg. "Alsjeblieft Berry, koop er maar wat moois voor. En denk er om...Mondje dicht tegen de anderen hè?":D

*Theo Maassen*

Klik!!

Na z'n carrière werd ie gewoon postbode. Held...


Geweldig Bacchus, dat stukje van Maassen, maar na die uefacup diefstal van die hippie heb ik hem een stuk minder hoog zitten:cool:

Fritske P. (Blijft erbij dat Berry een van de mooiste CV's heeft van psv veteranen)
 
Berry, mouwen opstropen, rennen als de brandweer, altijd vechten en vooruit, nog maar eens rennen. Fantastische karaktervoetballer die het, ondanks een matige techniek, toch maar mooi tot een van de succesvolste voetballers van NL geschopt heeft.

groet,
de Boskabouter

Landstitels gewonnen, EC1, EK landenteams gewonnen. Had in deze tijd ongetwijfeld gespeeld bij Madrid, Chelsea of Milan. Razendsnel, goed i9n de verdediging.
 
Veel grappiger dan Maassen wordt het niet. Z'n cup actie is op z'n minst twijfelachtig te noemen, maar 't is wel een dief die z'n gestolen waar weer netjes terugbrengt!
Hij heeft hard meegewerkt aan de cult status van onze Berry!
 
"Ze zeiden vroeger wel eens dat ik een kruising tussen Van Aerle en Maradona was: de techniek van Van Aerle en de conditie van Maradona!"

Van Aerle, 100% held. :)
 
Veel grappiger dan Maassen wordt het niet. Z'n cup actie is op z'n minst twijfelachtig te noemen, maar 't is wel een dief die z'n gestolen waar weer netjes terugbrengt!
Hij heeft hard meegewerkt aan de cult status van onze Berry!

Twijfelachtig? Maassen moet met zijn gore poten van onze prijzen afblijven, zielig mannetje....

Fritske P. (Teeuwen is altijd leuker geweest dan dhr. Maassen)
 
Twijfelachtig? Maassen moet met zijn gore poten van onze prijzen afblijven, zielig mannetje....

Fritske P. (Teeuwen is altijd leuker geweest dan dhr. Maassen)

Hij had zich verkleed als schoonmaker, dus zijn handen zullen wel schoon zijn geweest :D

En die Teeuwen, die heb ik nog ooit niet zachtzinnig van een bruiloft verwijderd. Nee, geef mij Theo maar, alhoewel die helemaal niet grappig was op school (hoe kan het ook anders, dat was in de tijd dat zijn broertje aan leukemie stierf)
 
Hij had zich verkleed als schoonmaker, dus zijn handen zullen wel schoon zijn geweest :D

En die Teeuwen, die heb ik nog ooit niet zachtzinnig van een bruiloft verwijderd. Nee, geef mij Theo maar, alhoewel die helemaal niet grappig was op school (hoe kan het ook anders, dat was in de tijd dat zijn broertje aan leukemie stierf)

Ieder zijn ding:D

Fritske P. (europacup 1988 replica is ook lachen om weg te nemen)
 
Hij kreeg vandaag mooie complimenten van Van Halst die hem vergeleek met Alves en misschien nog wel beter in zijn tijd.
 
Mooi stuk in NRC gisteren over de Europese beker van Van Aerle. Beetje jongensboek-achtig ook. Daarom moest de waarheid ook een klein beetje worden aangepast. In het kader van "eenvoudige Helmonder wint plotseling Europese beker" (nl EK 1988 Oranje) werd even vergeten dat hij al een maand zo'n ding had (nl Europa Cup I PSV).
 
Mooi stuk in NRC gisteren over de Europese beker van Van Aerle. Beetje jongensboek-achtig ook. Daarom moest de waarheid ook een klein beetje worden aangepast. In het kader van "eenvoudige Helmonder wint plotseling Europese beker" (nl EK 1988 Oranje) werd even vergeten dat hij al een maand zo'n ding had (nl Europa Cup I PSV).

Is zelfs te lezen op www.nrc.nl/berry
Mooi stuk inderdaad.
 

Quote uit dit stuk:

'Dat ik na mijn carrière postbode ben geweest, vinden veel mensen wel spannend. Ik niet, ik vond dat gewoon leuk. Ik heb dat trouwens maar een jaar gedaan, maar nog altijd beginnen mensen daarover. Als speler heb ik alles gewonnen wat je kunt winnen, maar als ik iemand tegenkom wordt me meestal gevraagd: 'Zit je nog bij de post?' Dat vind ik schitterend.'

Geweldig!
 
Geretweet door Rik Elfrink


Berry van Aerle‏@BVanaerle·15 min.
Moet niet gekker worden, scooter van dochter gejat, door politie gevonden willen hem ophalen, krijgen hem niet, dief moet eerst afstand doen.
===========================

Da's inderdaad bizar! :eek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan