Benfica - PSV | Woensdag 18 augustus | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als je ziet dat ze helaas makkelijk scoren, uit 3 kansen 2 keer, dan zullen ze dinsdag ook minimaal 1x scoren. Daarom zie ik het somber in allemaal. En ja wij zijn beter en spelen leuker, maar hun gaan naar de CL :rolleyes:
 
Ook spelers kunnen door die CL wel of niet besluiten naar PSV te gaan. Die wel vrede hebben met een jaartje eredivisie, mits ze kunnen spelen in de CL.
JDJ is het probleem als we in de laatste 10 dgn van de transfer window nog 4 a 5 basis spelers moeten worden gehaald vind ik het te laat. Inkomsten CL moet je niet op rekenen en een deel van de inkomsten van uitgaande transfers kunnen ze prima aaanwenden. en spelers die voorwaarde CL hebben lekker laten zitten waar ze zitten. de verkoop van overbodige spelers loopt ook niet vlot zie Bruma weer minuten krijgen:confused::mad:
 
Als je ziet dat ze helaas makkelijk scoren, uit 3 kansen 2 keer, dan zullen ze dinsdag ook minimaal 1x scoren. Daarom zie ik het somber in allemaal. En ja wij zijn beter en spelen leuker, maar hun gaan naar de CL :rolleyes:
Gewoon 50/50 coin flip Wedstrijd een Rode kaart en pingel kan wonderen doen:metal:
 
JDJ is het probleem als we in de laatste 10 dgn van de transfer window nog 4 a 5 basis spelers moeten worden gehaald vind ik het te laat. Inkomsten CL moet je niet op rekenen en een deel van de inkomsten van uitgaande transfers kunnen ze prima aaanwenden. en spelers die voorwaarde CL hebben lekker laten zitten waar ze zitten. de verkoop van overbodige spelers loopt ook niet vlot zie Bruma weer minuten krijgen:confused::mad:
Dat is wel lekker gemakkelijk.
Als je CL haalt, is je budget ook een stuk ruimer. Dan kun je ook spelers halen van een betere kwaliteit. Bovendien vist JdJ in een specifiek vijvertje. Eigenlijk moet je spelers halen die boven het niveau van de Nederlandse competitie zitten, maar wel bereid zijn om in die competitie te spelen, tegen een lager salaris dan bij menige buitenlandse club. CL-voetbal spelen is zo'n factor die dan meespeelt, en een speler over de streep kan trekken. En met 30 miljoen gegarandeerde inkomsten kun je een beter talent, of een gearriveerde speler halen. Je kunt nu eenmaal niet zeggen "koop voor een mlijoen een talent die over 3 jaar gegarandeerd 30 miljoen waard is". Dat is hetzelfde als dat ik jou 20 euro geef om het staatslot te kopen waarbij je minimaal 1000 wint. Onmogelijk.
Dus nee, JdJ is niet het probleem. Omstandigheden zijn het probleem. PSV kan niet spelers voor een CL-selectie halen om vervolgens EL te halen, want dan kun je over 2 jaar uitverkoop houden en terugzakken naar FC-Twente niveau.
Dat de verkoop van overbodige spelers niet vlot loopt, dat snap ik ook wel. Tenzij je ze voor een appel en een ei aanbiedt, zullen er niet zo snel clubs die die de portefeuille trekken voor een bij PSV mislukte speler. En in het geval van Bruma....als Schmidt hem aan de gang krijgt, dan is dat toch prima?
 
Niet per ze de kop van Jut, ik zie alleen iedere keer als het tempo omhoog gaat of de tegenstander beter is dat hij de enige is die voetballend gezien gewoon niet mee kan. En dat is toch wel vervelend voor je diepste aanvaller, zeker als je ziet dat alle vijf spelers achter hem juist boven zichzelf uitstijgen als de tegenstander beter wordt.

Veel balverlies, te veel tijd nodig en te egoïstisch. Dat zag je ook goed toen Gakpo een mooie 1-2 wilde opzetten met hem en dat Zahavi maar besloot van 25 meter te schieten. Daarna werd hij door z'n medespelers overgeslagen, en dat kan natuurlijk nooit een goed teken zijn. Afgelopen week tegen Heracles ook al nadat hij voor eigen succes ging van twintig meter terwijl er twee medespelers voor open doel stonden. De frustratie was duidelijk zichtbaar bij z'n teamgenoten.

Komt gewoon te kort. Maar hoop dat het geen Luuk de Jong wordt, want dan zit je voetballend weer met hetzelfde probleem.

Ik heb misschien meer vrede met de beperkingen en vallen me alleen de zaken op die ie goed doet met die beperkingen. En wellicht vergeten we iets te snel hoe, wat mij betreft, rotsvast hij was in het opzetten van vele aanvallen in de eerste wedstrijden. Doorkaatsen, de diepte insturen, gaten trekken en opduiken. Vorig seizoen was het te weinig, maar dat gold voor iedereen en hij had ook nog de naweeën van corona qua conditie. Maar als ik zie hoe hij na elke wedstrijd kapot zit, kan ik daar gewoon van genieten. Misschien een lage standaard, maar inzet komt bij mij voorop. Dat hij voor een spits te weinig scoort (al had hij wel een goeie goal met echt een minimaal buitenspel situatie), kan ik wel in mee, maar ik krijg soms het idee dat ie als nutteloos wordt neergezet en daar ben ik het (nog) niet mee eens. Natuurlijk willen we een veel beweeglijkere spits die en acties en snelheid heeft en kan afronden, maar daar (snelheid en acties) hebben we Gakpo en Madueke voor. Daarna is het een kwestie van Zahavi bereiken als daar behoefte aan is en dat gebeurde niet heel vaak naar mijn gevoel.

Ik heb nog steeds goede hoop dat Zahavi er een flink aantal in gaat prikken, maar we zullen aan het einde van het seizoen weer evalueren.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan