Benfica - PSV | Woensdag 18 augustus | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ben het niet helemaal eens met hoe Noni het zou hebben gedaan. Ik denk dat hij veel druk op de Portugezen gaf met zijn continue sprints, dreiging. Hij kwam wat keren langs zijn man maar er stond niet echt iemand klaar om de bal in te rossen. Toch denk ik dat hij voor het team belangrijk was en ook zijn drive een wapen was. Het was geen 8 waard en jij zou iets meer intuïtief moeten dribbelen maar een voldoende vond ik het zeker wel waard.
 
Dat idee had ik ook. Dat neeg dan enigszins naar een pingel. Maar goed….
Ik vond het te weinig voor een pingel. Hij raakte dacht ik de voet en de bal. Maar dat verklaarde voor mij waarom Gotze hem niet maakte.
Het is wel fijn om te zien dat wanneer Noni z'n dag niet heeft, Cody de draad oppakt.
Ik had het gevoel dat de verdedigers vooral de opdracht hebben gekregen om Noni niet naar binnen te laten trekken. Dus dat ze hem buitenom lieten gaan en dan het centrum goed afdekte. Ik zag ook niemand opduiken op de rand 16 waardoor de bal ook niet terug getrokken kon worden.
 
Ik vond het te weinig voor een pingel. Hij raakte dacht ik de voet en de bal. Maar dat verklaarde voor mij waarom Gotze hem niet maakte.

Ik had het gevoel dat de verdedigers vooral de opdracht hebben gekregen om Noni niet naar binnen te laten trekken. Dus dat ze hem buitenom lieten gaan en dan het centrum goed afdekte. Ik zag ook niemand opduiken op de rand 16 waardoor de bal ook niet terug getrokken kon worden.

Ze hadden inderdaad een hele duidelijke opdracht meegekregen en helaas is hij (nog) niet zover dat hij als Robben alsnog naarbinnen kan komen en afronden
 
Afronding is vaak vooral blind en wild. En zodra het doel in zicht is gaan de oogkleppen op. Heeft een goed afstandsschot maar dat is niet erg waardevol als spits. (Doelpunten vorig seizoen ook op enkele vingers te tellen op deze manier)
Niet zozeer blind en wild, maar een compleet gebrek aan balcontrole. De bal springt gewoon van z'n voet. En als het een beetje sneller gaat, komt hij daar er helemaal niet meer aan te pas.
 
Ik vond het te weinig voor een pingel. Hij raakte dacht ik de voet en de bal. Maar dat verklaarde voor mij waarom Gotze hem niet maakte.

Ik had het gevoel dat de verdedigers vooral de opdracht hebben gekregen om Noni niet naar binnen te laten trekken. Dus dat ze hem buitenom lieten gaan en dan het centrum goed afdekte. Ik zag ook niemand opduiken op de rand 16 waardoor de bal ook niet terug getrokken kon worden.
Ik vond vooral Van Ginkel heel weinig diepgaan. Meer als een Rosario naast Sangare. (1x dan wel met die kopbal).
 
Ik vond het te weinig voor een pingel. Hij raakte dacht ik de voet en de bal. Maar dat verklaarde voor mij waarom Gotze hem niet maakte.

Ik had het gevoel dat de verdedigers vooral de opdracht hebben gekregen om Noni niet naar binnen te laten trekken. Dus dat ze hem buitenom lieten gaan en dan het centrum goed afdekte. Ik zag ook niemand opduiken op de rand 16 waardoor de bal ook niet terug getrokken kon worden.
Haalde Ten Hag ook aan: Noni moet je niet naar binnen laten trekken. Geen idee waarom ;)
 
Ik ben me vandaag toch een partij chagrijnig zodra ik aan PSV denk.
Redelijk gelijk hebben qua spelbeeld, maar dan dat idiote scorebord.

Iets te positief geweest, Humm?
Dat valt dieper.
 
Ben het niet helemaal eens met hoe Noni het zou hebben gedaan. Ik denk dat hij veel druk op de Portugezen gaf met zijn continue sprints, dreiging. Hij kwam wat keren langs zijn man maar er stond niet echt iemand klaar om de bal in te rossen. Toch denk ik dat hij voor het team belangrijk was en ook zijn drive een wapen was. Het was geen 8 waard en jij zou iets meer intuïtief moeten dribbelen maar een voldoende vond ik het zeker wel waard.
Zeker belangrijk voor het team. Hij kon alleen niet echt vertrouwen op zijn rust en techniek en zijn rechtere been: zocht te veel de achterlijn op waardoor hij gedwongen werd om met zijn chocolade been iets te forceren. Dat lukte steeds niet. Een paar prachtige ballen van Boscagli hielp hij zo de mist in.
Ik had hem en Cody laten wisselen met elkaar. Gewoon de tegenstander even in de war brengen. Want nu hadden ze zich behoorlijk op hem gericht.
 
Hij werkt er in elk geval kogelhard voor. Doet De Jong overigens ook.
Dat vind ik persoonlijk al mooi om te zien.

Neemt niet weg dat we wat mij betreft nog wel een amokmakertje zouden kunnen gebruiken.
In ieder geval iemand die je kunt laten invallen. Op Fofana na, met zijn KKD-ervaring, is er geen centrumspits. Da's toch wel krap als je de ambities hebt die PSV heeft.
 
Ik heb het idee dat PSV wacht met het presenteren van nieuwe aanwinsten tot na dinsdag. Om de focus ook van de ploeg even op deze wedstrijden te houden. Zo van: Dit traject doen we samen.
Wat denken jullie?
 
Ik heb het idee dat PSV wacht met het presenteren van nieuwe aanwinsten tot na dinsdag. Om de focus ook van de ploeg even op deze wedstrijden te houden. Zo van: Dit traject doen we samen.
Wat denken jullie?

Ik denk het ook. Mijn gevoel zegt dat er allang dingen spelen die niet met de buitenwacht gedeeld wordt. Ze zeiden letterlijk: "Er zullen nog 4 a 5 aankopen bijkomen". Zat geen 'misschien' bij.
 
Ik denk het ook. Mijn gevoel zegt dat er allang dingen spelen die niet met de buitenwacht gedeeld wordt. Ze zeiden letterlijk: "Er zullen nog 4 a 5 aankopen bijkomen". Zat geen 'misschien' bij.
De vraag is wel of het 4 a 5 aankopen voor het eerste zijn, of dat talenten voor Jong ook meetellen. Zoals Malen bijvoobeeld ook gekomen is ooit.
 
Zahavi is flink underrated hier. Een enorm belangrijk aanspeelpunt en finisher.

Ander onderwerp: er lijkt geen Benfica supporter te zijn die PSV niet respecteert. Dat zegt wel wat.
Ik ben enorm blij met mijn ticket. Dit gaat er eentje worden zoals tegen CSKA.

2-1 reguliere tijd. 3-1 na verlenging. FORZA PSV!
Doe maar 3-1 in reguliere tijd. Ik weet niet of ik de verlenging overleef.

Ik merk dat dit team zoveel potentie heeft dat ik met spanning uitkijk naar de volgend 'finale'.
 
Vind men nog vrij positief. We hadden dit moeten winnen want het geld is zo belangrijk. Nu tevreden met een kleine nederlaag en volgende week knap 2-2 na een 0-2 achterstand en we kunnen weer op de donderdag spelen en daardoor in het weekend weer punten verspelen. JdJ begon goed maar heeft helaas niet doorgepakt en spelen we over een maand lekker tegen een Lyon of zo in de EL.
 
Vind men nog vrij positief. We hadden dit moeten winnen want het geld is zo belangrijk. Nu tevreden met een kleine nederlaag en volgende week knap 2-2 na een 0-2 achterstand en we kunnen weer op de donderdag spelen en daardoor in het weekend weer punten verspelen. JdJ begon goed maar heeft helaas niet doorgepakt en spelen we over een maand lekker tegen een Lyon of zo in de EL.
Dat PSV beter speelt dan Benfica is niet vanzelfsprekend. Daarnaast had PSV 2 - 2 moeten maken. Dat de spelers er niet nog eentje inprikken is niet per se JDJ zijn schuld.

Benfica is favoriet. Maar PSV heeft gewoon kans tegen een club als Benfica. Helaas is dat lang geleden dat we tegen zo een club kans maakte, dat maakt me wel positief.
 
Vind men nog vrij positief. We hadden dit moeten winnen want het geld is zo belangrijk. Nu tevreden met een kleine nederlaag en volgende week knap 2-2 na een 0-2 achterstand en we kunnen weer op de donderdag spelen en daardoor in het weekend weer punten verspelen. JdJ begon goed maar heeft helaas niet doorgepakt en spelen we over een maand lekker tegen een Lyon of zo in de EL.
Het is te vroeg om de handdoek te werpen, maar ik deel je zorgen. We hadden het ons zoveel gemakkelijker kunnen maken.
 
Doe maar 3-1 in reguliere tijd. Ik weet niet of ik de verlenging overleef.

Ik merk dat dit team zoveel potentie heeft dat ik met spanning uitkijk naar de volgend 'finale'.
Oké, akkoord. Gezondheid boven alles he.

In de verlenging zouden wij in het voordeel zijn. Ben ik de enige die het opviel dat ons team fitter is?
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan