BeNeliga

Het gaat in dat lijstje overigens over marktwaarde. Het eredivisie lijstje van 17-18 ziet er anders uit en het geheel is puur ten indicatie:
Bekijk bijlage 1106
Bekijk bijlage 1107
Het gaat erom dat er een sterkere competitie komt. Dat is voor beide partijen een win-win. Natuurlijk is Nederland in dit geheel de grotere partij, maar Nederland plukt hier ook de vruchten van.

Wat ik erg ironisch vind aan die lijst is het aantal buitenlandse spelers in de selectie. De top 5 bestaat uit FC Twente, Willem II, Rosa JC, Sparta en NAC, waarvan er 3 zijn gedegradeerd dat jaar. Toeval of een verband :unsure:?
 
Ik, als Ajax supporter zit niet te wachten op uitwedstrijden bij Genk en Anderlecht. Nog meer verre kut uitwedstrijden. Gaat nog meer tijd in zitten. Dus wat mij betreft een duidelijke NEE.

Ik heb eventjes gekeken hoeveel extra reistijd je dan hebt en dit vergeleken met de clubs van positie 10-18, er vanuit gaande dat deze niet meer deel zouden nemen aan de BeNeLiga.

1 uur en 0 minuten: Excelsior
1 uur en 20 minuten: Heerenveen, Zwolle, Doetinchem, Tilburg en Breda
1 uur en 50 minuten: Emmen en Venlo
2 uur en 0 minuten: Sittard

1 uur en 50 minuten: Antwerpen
2 uur en 0 minuten: Genk
2 uur en 20 minuten: Brussel, Luik en Gent
2 uur en 50 minuten: Brugge

Deze tijden zijn van Google Maps, dus ik kan lastig zeggen of deze in de werkelijkheid afwijken van wat ik hier heb gevonden.

Emmen, Venlo en Sittard schelen qua reistijd niks met Antwerpen en Genk. Een klein half uurtje met Brussel, Luik en Gent. Maar qua wedstrijd lijkt het mij niet zo erg om 30 minuten meer te reizen om vervolgens een wedstrijd tegen Anderlecht, Luik of Gent te mogen spelen.

Bij Excelsior past er toch geen hond in, dus die uitwedstrijd kun je sowieso niet missen.

Een stel eenvoudige conclusies die ik hieruit kan opmaken: De gemiddelde reistijd neemt toe, je krijgt spannendere wedstrijden te zien in een BeNeLiga en last but not least, je vergelijking met Genk is mank omdat de reistijd even veel bedraagt als een uitwedstrijd naar Sittard.

De vraag is of je het waard vindt om 30-60 minuten extra te reizen om mooiere wedstrijden te zien.
 
Naar Emmen moet ik via Amsterdam dus kost me weinig extra tijd vanuit Zeeland. Naar België moet ik via Amsterdam vanuit Zeeland. Kost me elke keer heel veel extra tijd

Dat snap ik, ik ga ook naar uitwedstrijden. Maar zoals ik in mijn vorige reactie al opmerkte is de reistijd van Amsterdam naar Emmen hetzelfde als naar Antwerpen.

Ik weet niet hoe het zit met de kaartverkoop bij Belgische clubs, maar als je daar auto-combi hebt, dan heb je daar als Zeelander alleen maar voordeel aan.
 
Beneliga is grappig natuurlijk, maar tegelijk een doodsteek voor de subtoppers en alle overige clubs er onder die er niet aan mee doen.
 
Wat ik erg ironisch vind aan die lijst is het aantal buitenlandse spelers in de selectie. De top 5 bestaat uit FC Twente, Willem II, Rosa JC, Sparta en NAC, waarvan er 3 zijn gedegradeerd dat jaar. Toeval of een verband :unsure:?
Er is altijd nog ruimte voor wanbeleid.

wat doen Ajax supporters eigenlijk op PSV forum vraag ik me af ??
Ik ook :) Maar je kunt ze net zoals ik op negeer zetten, dan heb je er geen last meer van.
 
Laatst bewerkt:
Maar naar Emmen kost me weinig extra tijd. Naar België veel meer extra. En bij Belgische clubs komt er echt geen auto combi. Betekent dat ik bv bij Gent uit ca 7 uur onderweg ben qua reistijd terwijl het normaal 20 minuten rijden is. Daarom is een Beneliga kansloos voor supporters zolang de combiregeling blijft. En ik ben overigens niet de enige Ajacied uit het zuiden van Nederland.

Eens, hier in Leipzig word er volgens mij voor uitsupporters vanaf een groot parkeerterein net buiten de stad vervoer (directe trams en bussen) naar t stadion geregeld. De buscombi's waarbij je vanaf de thuisstad moet verstrekken zijn volgens mij een zwaar minpunt voor heel veel fans.
 
Maar naar Emmen kost me weinig extra tijd. Naar België veel meer extra. En bij Belgische clubs komt er echt geen auto combi. Betekent dat ik bv bij Gent uit ca 7 uur onderweg ben qua reistijd terwijl het normaal 20 minuten rijden is. Daarom is een Beneliga kansloos voor supporters zolang de combiregeling blijft. En ik ben overigens niet de enige Ajacied uit het zuiden van Nederland.

Ik hoop dat je uit ervaring spreekt, want wat ik op Google Maps zie is dat Emmen en Antwerpen qua reistijd hetzelfde zijn vanuit Amsterdam.

Maar ik kap met de discussie. Is ondertussen al de 3e keer dat ik mijn punt probeer over te brengen maar het helpt niet.
 
Waarom niet alle oneven nummers (afgelopen seizoen nummers 1/3/5 etc) voor de kerst tegen elkaar en de even nummers ook. De beste 4 of zo per poule kwalificeren zich voor een Belgisch-Nederlandse play-off. Zo houden ploegen als ADO, Willem II etc toch een wedstrijd tegen Ajax, PSV, Feyenoord of AZ (twee van deze conform eindseizoen). Na de winter speel je dus tegen de Belgische toppers. De hoogste team kwalificeren zich voor Europees voetbal. Je zou zelfs nog een of ander ticket kunnen bedenken voor de winnaar van de 2e divisie.
 
Waarom niet alle oneven nummers (afgelopen seizoen nummers 1/3/5 etc) voor de kerst tegen elkaar en de even nummers ook. De beste 4 of zo per poule kwalificeren zich voor een Belgisch-Nederlandse play-off. Zo houden ploegen als ADO, Willem II etc toch een wedstrijd tegen Ajax, PSV, Feyenoord of AZ (twee van deze conform eindseizoen). Na de winter speel je dus tegen de Belgische toppers. De hoogste team kwalificeren zich voor Europees voetbal. Je zou zelfs nog een of ander ticket kunnen bedenken voor de winnaar van de 2e divisie.

Dat lijkt me helemaal niks, of ik snap je niet. Dus dan heb je geen Ajax - PSV + PSV Ajax meer? Of als je pech hebt alle zware tegenstanders uit?
 
Dat lijkt me helemaal niks, of ik snap je niet. Dus dan heb je geen Ajax - PSV + PSV Ajax meer?
Voor de winter niet, omdat ze de nummers 1 en 2 zijn. De verdeling moet natuurlijk iets anders zijn, want je nummer 1 positie moet misschien een makkelijkere poule opleveren dan 2e worden.
Er vanuitgaande dat zij zich in de bovenste helft plaatsen voor de winter, spelen ze na de winter nog wel 2x tegen elkaar.
Of als je pech hebt alle zware tegenstanders uit?
Wel een dubbele competitie, dus nee. Alleen toch nog even naar de aantallen en verdeling kijken. In totaal moeten het wel 34 tot 40 competitiewedstrijden per club per seizoen blijven.
 
Totaal geen voorstander van al kom ik ook uit Friesland haha.

Gewoon de Belgische competitie nabootsen. 16 teams. Uit en thuis. Daarna kampioenscompetitie en degradatiecompetitie maar zonder
halvering van punten (want dat is wel zo krom).
 
Ik word hier zo langzamerhand erg chagrijnig van jongens. Ik heb hier de oplossing al lang een keertje gegeven maar jullie letten niet op!

Reguliere kleinere competitie. In plaats van de nacompetitie de BeNeLiga. Dan moeten we alleen nog oplossen hoe we het doen met de verdeling van de prijzen (Europees voetbal) en wat we doen met de kleinere ploegen. Maar ik kan niet alles doen natuurlijk.
 
Reguliere kleinere competitie. In plaats van de nacompetitie de BeNeLiga. Dan moeten we alleen nog oplossen hoe we het doen met de verdeling van de prijzen (Europees voetbal) en wat we doen met de kleinere ploegen. Maar ik kan niet alles doen natuurlijk.
Dus playoffs om de winnaar in BeNe land. Ook grappig. Zou een start kunnen zijn. Jij hebt deze post van mij dan weer niet gelezen he? ;)

Maar jouw oplossing genereert geen extra geld, tenzij je de eredivisie kleiner maakt en al vroeg playoffs gaat spelen (kan al met 6 wedstrijden :))
 
Laatst bewerkt:
Ik word hier zo langzamerhand erg chagrijnig van jongens. Ik heb hier de oplossing al lang een keertje gegeven maar jullie letten niet op!

Reguliere kleinere competitie. In plaats van de nacompetitie de BeNeLiga. Dan moeten we alleen nog oplossen hoe we het doen met de verdeling van de prijzen (Europees voetbal) en wat we doen met de kleinere ploegen. Maar ik kan niet alles doen natuurlijk.
Dat is ongeveer wat ik zeg, toch?
 
competitie verkleinen naar 14 team
het bekertoernooi houden zoals het is
een bekertournooi met de zuiderburen toevoegen, met de top 8 van beide landen als deelnemers

Krijg je meer topwedstrijden, wedstrijdbelasting neemt niet toe, competitie blijft binnen landsgrenzen

En ajb geen rare fratsen rondom het kampioenschap, als je de beste bent na 26 wedstrijden ben je gewoon kampioen.
 
Ik word hier zo langzamerhand erg chagrijnig van jongens. Ik heb hier de oplossing al lang een keertje gegeven maar jullie letten niet op!

Reguliere kleinere competitie. In plaats van de nacompetitie de BeNeLiga. Dan moeten we alleen nog oplossen hoe we het doen met de verdeling van de prijzen (Europees voetbal) en wat we doen met de kleinere ploegen. Maar ik kan niet alles doen natuurlijk.

Eens (zie #114). De winst moet in mijn ogen zijn dat er niet 5 nl ploegen europa ingaan (waarvan twee 0 punten halen en dus elk resultaat van de ovigen door 5 gedeeld word) en 5 belgen iets europees doen maar 6 teams vanuit beide die daadwerkelijk een ronde kunnen doorkomen. Daarmee zak je niet naar plek 14-20 af en kun je in de toekomst in elk geval CL poulefase voor de beide competitiewinnaars "garanderen".
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan