BeNeliga

Daarnaast zwart-wit kijkend. Nederlandse clubs zijn superieur in de BENELIGA en mogen daardoor naar de Europese toernooien. België vaardigt niks af. Dat kan toch niet.

Lekker in eigen land de oplossing zoeken om het spannend te houden en dito stadions vol te houden.
Nou nou, dat is hoog van de toren blazen. Ik wil het nog wel eens zien. Dromen mag uiteraard.
 
Ik verwacht wel meer kijkers, maar alleen omdat je bij een BeNeLiga ook meer clubs met een grotere achterban hebt. Of de 'neutrale kijker' zo blij wordt van een Anderlecht - PSV vraag ik me af. Misschien kunnen we zelf de vraag wel beantwoorden... Als je mag kiezen tussen Utrecht - Feyenoord of Anderlecht - Club Brugge, wat zou je dan kijken? Beide, geen van beide of een van de twee? In mijn geval geen van beide.

Geen van beide. Maar bv. Feyenoord - Standard zou ik wel opzetten als ik thuis ben, Emmen - Feyenoord of zo, waarschijnlijk niet eens.

Ben het wel eens met wat hier eerder werd gezegd. De topclubs en evt clubs als FC Twente brengen het meeste kijkers binnen. Dat zal in België niet anders zijn.

Misschien is het wat kort door de bocht, maar ik denk dat mensen vooral kijken vanwege binding met 'n club of een goed affiche.
 
Ik heb n sterk gevoel van niet. Zie ook weinig winst voor een groot deel van de shirt-sponsers aan beide zijden. Wat hebben al die lokale energieboeren aan een competitie over landsgrenzen heen. En dan verder kijkend, voor welke partijen wordt het op deze wijze interessant om juist op dat shirt te komen? Geen idee, misschien Jupiler? Maar die kan dan beter de naam aan de competitie verbinden.


Voor Jumbo :)

Verder wel een goed punt uiteraard.
 
Dat zal wel meevallen volgens mij. Het is nu niet zo dat ajax en PSV op dit moment alles gemakkelijk winnen, integendeel, ze moeten elek wedstrijd scherp zijn, anders kost het ook tegen Emmen en ADO, etc punten
Ja maar scherp zijn is iets anders dan hoogstaande duels.
 
Of de 'neutrale kijker' zo blij wordt van een Anderlecht - PSV vraag ik me af. Misschien kunnen we zelf de vraag wel beantwoorden... Als je mag kiezen tussen Utrecht - Feyenoord of Anderlecht - Club Brugge, wat zou je dan kijken? Beide, geen van beide of een van de twee?

Vind ik wel een goede vraag.
In denk dat het stukje Belgie vs Nederland wel een leuk extraatje is.
Ik zou toch voor Utrecht zijn tegen Anderlecht. Maar dat is ook omdat anderlecht waarchijnlijk met PSV voor de top-4 plekken strijd.
Anderlecht tegen Ajax is wel lastiger trouwens. Pro-Nederland en anti-Ajax streept elkaar een beetje weg.
Maar een beetje nationale trots is misschien wel leuk voor de neutrale kijker.
De Belg vs Belg wedstrijden zouden me inderdaad niet veel interesseren denk ik.
Maar voor VVV-Excelsior ga ik ook niet zitten.
Want dat is denk ik een betere vergelijking:

Als je mag kiezen tussen Utrecht - Feyenoord VVV - Excelsior of Anderlecht - Club Brugge, wat zou je dan kijken?

Wel een issue: hoe gaat dat met de UEFA ranking en Europese startplekken als je een Beneliga hebt? Dikke kans dat we flink moeten inleveren. Dat zou wel een breekpunt zijn voor mij.
 
ik zou kiezen voor Anderlecht - club Brugge
alleen maar omdat het niveau in de wedstrijd hoger zou liggen
 
Wel een issue: hoe gaat dat met de UEFA ranking en Europese startplekken als je een Beneliga hebt? Dikke kans dat we flink moeten inleveren. Dat zou wel een breekpunt zijn voor mij.

Das een interessante. We krijgen vast geen 4 CL plekken en 6 El plekken. Dus als je club naast de boot pist in de bene Liga wordt het niveau weer lager dan dat het nu zal zijn.

Nee ik zie alleen maar nadelen. Mooi gescheiden houden. Misschien een BeNe bekertoernooi l, maar neer ook niet.
 
Ja. Charleroi - St. Truiden ga ik niet 90 minuten aan zitten gluren, maar voor Heracles - Den Haag blijf ik ook niet thuis. Supporters van Charleroi en Sint-Truiden kijken wel (als ze niet in het stadion zitten) en je doet dan 'n goede zaak als dat meer kijkers op zou leveren dan bv. Emmen - RKC.

In beide landen heb je wel wat populaire clubs die buiten de boot vallen, zoals bv. NAC (qua kijkers denk ik wel linkerrijtje), FC Twente en KV Mechelen. Maar je zult de rekening wel moeten maken op sportieve gronden.

UEFA zou hebben aangegeven dat ze elk land gewoon hun eigen aantal tickets willen geven? Meen dat ergens gelezen te hebben. Denk dat de UEFA welwillend is in dit soort dingen.
 
Sorry? Een Beneliga zou voor mij betekenen dat ik veel maar ook echt heel veel meer reistijd ga hebben met de kosten die dat met zich meebrengt. En ik ben in de verste verte niet de enige Ajacied met dat probleem te kampen krijgt. Is dat een argument dat niet telt? Er hoeft niet naar de supporters gekeken te worden? Zolang de tv kijkers maar betere wedstrijden hebben? Is dat jouw bedoeling, dat je lekker thuis naar Anderlecht-PSV kunt kijken? Dat er supporters zijn die veel meer tijd erin moeten steken, veel meer geld uit moeten geven doet er dan niet toe?
Jij hebt wel meer reistijd, omdat je in het Zuiden woont. Maar voor mensen uit het Noorden geldt dat niet per se (gezien de combi regeling). Vanuit Emmen naar Amsterdam naar Enschede is ook niet handig.
 
Denk dat veel supporters niet op 5,5 uur extra per wedstrijd uitkomen.

Daarnaast waar hebben we het over. Met alle respect hoor. Club als Vitesse neemt gemiddeld blijkbaar 281 supporters mee, Heracles 271. Ajax, PSV en Feyenoord 750 a 800.

Als er verder geen tegenargumenten zijn, zou ik het daar niet op af laten ketsen. Laat staan op 'n deeltje van die aantallen van mensen die eerst de andere kant op moeten voor 'n combi-verplichting.

Verplichtingen die er zijn omdat 'n deeltje van de supporters zich niet blijkt te kunnen gedragen in- en rondom een stadion.
 
Echt waar, wat een onzin!! Je zegt eigenlijk letterlijk, 'beter voor de tv kijkers, dus laat de trouwe supporters maar barsten'.
Laat me raden, jij bezoekt geen uitwedstrijden van PSV?

Jij loopt hier alleen maar een beetje te roeptoeteren zonder op argumenten in te gaan.

Denk dat iemand die thuisblijft als 'ie naar Antwerpen moet in plaats van naar Breda zich niet moet bemoeien met welke wedstrijden anderen al dan niet bezoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan