Belgisch voetbal

En hoe komen zij aan dat geld? Uitgaande transfers? Sponsoring? Onverantwoord investeren?
 
23 miljoen lijkt me lichtelijk onmogelijk eigenlijk.

Waarom? Alleen PSV en Feyenoord hebben spelers gekocht. Het bedrag kan nog gaan oplopen wanneer Ajax bijv daadwerkelijk met de miljoenen gaat smijten voor El Haddadi, Pavon en die Braziliaan (weet niet meer hoe die heet).
De bedragen staan overigens op VI
 
Laatst bewerkt:
[h=1]Belangenconflict dreigt in Belgisch voetbal: eigenaar KV Oostende koopt concurrent Anderlecht[/h] https://www.volkskrant.nl/sport/bel...ostende-koopt-concurrent-anderlecht~a4546905/

Met verbazing en ongeloof, zo werd in België woensdag gereageerd op het nieuws dat de befaamde voetbalclub RSC Anderlecht in handen komt van de Vlaamse miljardair Marc Coucke. De topclub staat bekend als de chicste club van België, terwijl Coucke een volksfiguur is. Maar vooral: de ex-farmabaas is al eigenaar van KV Oostende, een directe concurrent.

:ai:
 
Ontknoping in België voor dat de play-offs beginnen is vandaag geweest.
Er degradeerd wel al 1 ploeg. Het verschil tussen de 2 onderste KV Mechelen en KAS Eupen was 1 doelpunt in het voordeel van Mechelen.
Na 70 minuten staat KV Mechelen 2-0 voor en staat KAS Eupen nog op 0-0 tegen Moeskroen. Na afloop staat KV Mechelen nog steeds 2-0 voor maar staat KAS Eupen met 4-0! voor.

KV Mechelen gedegradeerd maar ze vinden dat de wedstrijd van KAS Eupen niet eerlijk is verlopen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180311_03402131
 
Ontknoping in België voor dat de play-offs beginnen is vandaag geweest.
Er degradeerd wel al 1 ploeg. Het verschil tussen de 2 onderste KV Mechelen en KAS Eupen was 1 doelpunt in het voordeel van Mechelen.
Na 70 minuten staat KV Mechelen 2-0 voor en staat KAS Eupen nog op 0-0 tegen Moeskroen. Na afloop staat KV Mechelen nog steeds 2-0 voor maar staat KAS Eupen met 4-0! voor.

KV Mechelen gedegradeerd maar ze vinden dat de wedstrijd van KAS Eupen niet eerlijk is verlopen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180311_03402131

Ze hebben in ieder geval geluk dat Ajax ze een financiële meevaller geeft door 8,5 miljoen te betalen voor hun aanvaller. Zou hetzelfde zijn als ze dat in Nederland voor Ambrose gaan betalen.
 
Zijn er mensen hier die de Belgische competitie regelmatig volgen? Vroeger had ik Belgische collega's en die vertelde me het een en ander over de Belgische clubs en de smaakmakers in de Jupiler pro league. Helaas krijg ik nu weinig mee en heb de afgelopen 3/4 jaar veel te weinig gezien om veel zinnigs er over te zeggen. Maar hoop dat iemand meer weet en mijn onwetendheid kleiner maakt.

Iemand wellicht die wat meer kan zeggen over:
1. Is het niveau van de competitie erg verschillend met Nederland?
2. Ik zie regelmatig oud-eredivisie spelers het prima doen in Belgie, is de speelstijl zo anders, het niveau veel lager of werden ze verkeert gebruikt?
3. Hoe sterk zijn de clubs daar in vergelijking met Nederland? Is de sub-top daar ook sterker aan het worden en de topclubs minder?

Heb nog veel meer vragen, maar bewaar die voor als er iemand is die veel kennis heeft (en bereid is die te delen) :grin:
 
Laatst bewerkt:
Club Brugge kampioen na het 1-1 gelijkspel op Standaard Luik.

Die hadden in de reguliere competitie al afgesloten met 12 punten voorsprong op Anderlecht.
En dan moeten ze in België nog Play-offs gaan spelen om het kampioenschap. :maniac: Daarin heeft Club Brugge slechts 3 van de 9 wedstrijden gewonnen.
 
Die hadden in de reguliere competitie al afgesloten met 12 punten voorsprong op Anderlecht.
En dan moeten ze in België nog Play-offs gaan spelen om het kampioenschap. :maniac: Daarin heeft Club Brugge slechts 3 van de 9 wedstrijden gewonnen.
D'r gaan geruchten dat wij hier dezelfde opzet willen hanteren, hoop toch van ganser harte dat het niet gaat gebeuren
 
D'r gaan geruchten dat wij hier dezelfde opzet willen hanteren, hoop toch van ganser harte dat het niet gaat gebeuren

Er is 1 voordeel: Als een club al begin April waarschijnlijk kampioen kan worden dan kan dat veranderen met de play offs. Er zijn meerdere nadelen en 1 daarvan is: Een mindere club wordt kampioen gaat naar de CL.

Het tast je Europese punten flink aan dan. Daarbij, onnodig extratjes.
 
Er is 1 voordeel: Als een club al begin April waarschijnlijk kampioen kan worden dan kan dat veranderen met de play offs. Er zijn meerdere nadelen en 1 daarvan is: Een mindere club wordt kampioen gaat naar de CL.

Het tast je Europese punten flink aan dan. Daarbij, onnodig extratjes.
Zijn de Belgische Europese resultaten nu ook echt minder dan van voor de play-offs er waren?
 
Zijn de Belgische Europese resultaten nu ook echt minder dan van voor de play-offs er waren?

Mwa... ik doelde meer op Nederland, als het zelfde systeem zou ingevoerd worden. Bijvoorbeeld AZ. Net geen CL club, maar wel EL waardig... met alle respect. Zelfde met FC Utrecht. Redelijk ploeg maar persoonlijk zie ik dan liever een ervaren AZ.

In België heb je Anderlecht, Brugge en Gent die in de EL veel laten zien. Daar redden ze altijd wel punten.

Ik zie play offs niet zo nadelig in België maar in Nederland vind ik het wat riskant.
 
Mwa... ik doelde meer op Nederland, als het zelfde systeem zou ingevoerd worden. Bijvoorbeeld AZ. Net geen CL club, maar wel EL waardig... met alle respect. Zelfde met FC Utrecht. Redelijk ploeg maar persoonlijk zie ik dan liever een ervaren AZ.

In België heb je Anderlecht, Brugge en Gent die in de EL veel laten zien. Daar redden ze altijd wel punten.

Ik zie play offs niet zo nadelig in België maar in Nederland vind ik het wat riskant.
Wat is dan het verschil tussen Nederland en België? Waar werkt het daar wel en hier niet?
 
Wat is dan het verschil tussen Nederland en België? Waar werkt het daar wel en hier niet?

Het is hier nog niet zo langsgekomen, maar in NL zouden de zes hoogst geklasseerde clubs de play-offs spelen. Als je bedenkt dat het verschil tussen PSV en ploeg no 7 zo'n 35 punten is, dan kan PSV dus 12 wedstrijden laten lopen. De competitie wordt dus zo'n CL groepsfase, waarbij teams B-elftallen gaan inzetten of spelers niet opstellen.
Toeval gaat daneen grote rol spelen of een team landskampioen wordt.
En net als de CL zit je dus een heel seizoen te wachten totdat het echt begint. En speelt Feyenoord natuurlijk altijd in de Kuip, zowel de thuis- als de uitwedstrijden. :maniac:
 
Het is hier nog niet zo langsgekomen, maar in NL zouden de zes hoogst geklasseerde clubs de play-offs spelen. Als je bedenkt dat het verschil tussen PSV en ploeg no 7 zo'n 35 punten is, dan kan PSV dus 12 wedstrijden laten lopen. De competitie wordt dus zo'n CL groepsfase, waarbij teams B-elftallen gaan inzetten of spelers niet opstellen.
Toeval gaat daneen grote rol spelen of een team landskampioen wordt.
En net als de CL zit je dus een heel seizoen te wachten totdat het echt begint. En speelt Feyenoord natuurlijk altijd in de Kuip, zowel de thuis- als de uitwedstrijden. :maniac:

Maar goed, 1 verschil, ajaks en PSV steken in NL er wel echt bovenuit, ik dacht dat er in België meer teams in de top zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan