Belgisch voetbal

Duiveluitdrijving bij Vlaamse voetbalclub
Uitgegeven: 20 oktober 2009 12:28
Laatst gewijzigd: 20 oktober 2009 12:28
BRUSSEL - De Genkse priester Don Angelo heeft maandag geprobeerd de duivel uit te drijven die volgens hem de Vlaamse voetbaleersteklasser Racing Genk kwelt. Dat meldde de Vlaamse krant het Laatste Nieuws dinsdag.
© ANP

De priester, die al 32 jaar de pastoor is voor de Italiaanse gemeenschap in Genk, kon de slechte prestaties van zijn team in de Cristal Arena niet langer aanzien.

Racing Genk is in de competitie naar de 14e plaats weggezakt. Don Angelo trok daarom zijn habijt aan voor een duiveluitdrijving.

''Ik kan geen mirakels verrichten, maar ik hoop dat de spelers zonder vrees terug het veld op gaan. Viva Racing Genk'', zo zei de priester. En, toeval of niet, maandag diende ook voorzitter Harry Lemmens van de club zijn ontslag in.

De voorzitter was de duivel? :confused::D
 
Degradatiesysteem België verandert in een reeks aan wedstrijden
Zaterdag, 22 mei 2010 om 12:59 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden

De Belgische competitie zal aankomend seizoen weer anders zijn dan het afgelopen seizoen. Waar men in 2009/10 moest wennen aan de nieuwe vorm door middel van play-offs, zal er ook in de nieuwe jaargang weer een verandering worden gemaakt. En dit keer betreft het de clubs uit de onderste regionen van de competitie.

Na de reguliere competitie, die aankomend seizoen in België eindigt op 7 maart 2011, zullen de nummers 15 en 16 het tegen elkaar op moeten gaan nemen. De twee ploegen moeten het dan in liefst vijf onderlinge wedstrijden uit gaan maken welk team uiteindelijk nacompetitie zal gaan spelen met de kanshebbers uit de Tweede Klasse.

De nummer 15 heeft trouwens een aanzienlijk voordeel in de duels met de nummer 16. Bij aanvang van de barragewedstrijden begint de nummer 15 met drie punten voorsprong en speelt het drie van de vijf wedstrijden in eigen huis. De club hebben instemmend gereageerd op de nieuwe regels en zijn akkoord gegaan. Voor de rest verandert er niets ten opzichte van het afgelopen seizoen.

Ik vind onze play-offs al niets maar die Belgen maken er helemaal een potje van! :confused::confused::confused:
 
Ik vind onze play-offs al niets maar die Belgen maken er helemaal een potje van! :confused::confused::confused:

Whaha, starten met 3 punten voorsprong. Ga me nou niet vertellen dat men dat doet omdat de nummer 15 een beter seizoen heeft gedraaid dan de nummer 16 en daarom die 3 punten extra krijgt. Speel dan gewoon géén play-offs.
Ronduit belachelijk vind ik dit systeem.
 
Die Been word er toch ook nog dit seizoen uitgegooid bij Genk..
 
Het word tijd dat wij die Belgen is wat verstand bij brengen i.v.m. reclame. Ten 1ste plakken ze het hele shirt/broekje vol met plakkaten van sponsors en sommige clubs die denken, er komen toch maar 100 bezoekers laten we 80 reclame borden op de tribune gooien.
 
Ziet er niet naar uit dat dat nog zal gebeuren.
Met K. Debruyn in een glansrol speelde Genk zeer goed tegen Gent dit weekend.
Ze zijn helemaal terug, met dank aan KDB.

Een Twente-fan hier op het forum beweert vrij stellig dat De Bruyne komend seizoen bij FC Twente voetbalt (als huurling van Chelsea). Is daar in België ook wat over bekend?
 
En Van der Brom toch naar Anderlecht. Wordt nog leuk, die Belgische competitie.

Fred Rutten wordt genoemd bij Vitesse. Ik vind hem daar echt niet passen, al denk ik dat hij een hereniging net Reis wel ziet zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan