Belgisch voetbal

En dan toch verdrietig kijken bij het nieuws dat de BeNeLiga verder weg is dan ooit?

Zou dit in Nederland niet gebeuren, dan? Die hele business is toch verrot? We zijn in Nederland niet alleen relatief weinig corrupt, we zijn ook vooral niet zo goed in onderzoek doen naar corruptie, heb ik wel eens het idee.
 
Zou dit in Nederland niet gebeuren, dan? Die hele business is toch verrot? We zijn in Nederland niet alleen relatief weinig corrupt, we zijn ook vooral niet zo goed in onderzoek doen naar corruptie, heb ik wel eens het idee.

In Nederland verbergen ze het niet. Daar roept de Directeur van de KNVB gewoon dat Feyenoord wel eens kampioen mag worden
 
In Nederland verbergen ze het niet. Daar roept de Directeur van de KNVB gewoon dat Feyenoord wel eens kampioen mag worden
Ergens was dat ook eigenbelang. Stel dat Feyenoord geen kampioen was geworden, dan zouden de plannen voor de nieuwe Kuip echt niet doorgaan. En de KNVB wil meer inkomsten it het bekertoernooi, dus gewoon meer bezoekers bij de bekerfinale, dus heb je n groter stadion nodig ;)
 
Scheidsrechter getuigt anoniem: “Degoutant, bijna elke match is voor de aftrap al gespeeld”

link

“Er wordt bijna geen enkele wedstrijd gespeeld zonder beïnvloeding of afspraken over wie zal winnen.” Een bij de Belgische voetbalbond aangesloten scheidsrechter doet dat onthutsende relaas bij RTL. De schuldigen zijn niet de mannen in het zwart, zo getuigt hij anoniem, wel de sterke mannen van de voetbalploegen.

:sick: :braak:
 
Ach ik vond dit vorig jaar al geen zuivere koffie:


Eupen heeft zich toen op 1 doelpunt verschil kunnen plaatsen, zeg maar die laatste goal waarin vreselijk wordt verdedigd heeft Mechelen toen de kop gekost. Daar waren toen ook al heel wat bedenkingen bij. Nu kun je dan ook je bedenkingen hebben bij PSV dat op basis van 1 doelpunt verschil het kampioenschap pakt, maar daar zullen we maar niet vanuit gaan :D
 
Oud-PSV'er Kezman genoemd in omkoopschandaal België

link

Kezman zou met zijn bedrijf liefst 30 miljoen euro hebben witgewassen en zelf een groot bedrag illegaal hebben overgehouden aan een transfer van Sergej Milinkovic-Savic van Vojvodina naar Racing Genk in 2014.

Volgens Het Nieuwsblad is Kezman nog niet aangehouden en is hij onvindbaar voor de Servische autoriteiten.

o.O

Ik hoop dat het niet waar is.

Zeg me dat het niet zo is
Zeg me dat het niet zo is
Zeg me dat het niet waar is

:cautious:
 
Ach ik vond dit vorig jaar al geen zuivere koffie:


Eupen heeft zich toen op 1 doelpunt verschil kunnen plaatsen, zeg maar die laatste goal waarin vreselijk wordt verdedigd heeft Mechelen toen de kop gekost. Daar waren toen ook al heel wat bedenkingen bij. Nu kun je dan ook je bedenkingen hebben bij PSV dat op basis van 1 doelpunt verschil het kampioenschap pakt, maar daar zullen we maar niet vanuit gaan :D
Voor het PSV-scenario had je medewerking van 3 clubs nodig, ajax mocht niet te groot winnen, AZ mocht niet winnen, en Vitesse moest flink verliezen. Theoretisch is het mogelijk, maar heb daar wel mijn sterke twijfels bij.
 
Oud-PSV'er Kezman genoemd in omkoopschandaal België

link

Kezman zou met zijn bedrijf liefst 30 miljoen euro hebben witgewassen en zelf een groot bedrag illegaal hebben overgehouden aan een transfer van Sergej Milinkovic-Savic van Vojvodina naar Racing Genk in 2014.

Volgens Het Nieuwsblad is Kezman nog niet aangehouden en is hij onvindbaar voor de Servische autoriteiten.

o.O

Ik hoop dat het niet waar is.
Maar dit lijkt niet met omkoping te maken, maar malafide handelingen rondom transfers?
 
Gerecht valt nu ook binnen bij Belgische voetbalbond en Moeskroen, drie bestuursleden van eersteklasser opgepakt

link

In kader van een onderzoek van het federale parket zijn deze ochtend speurders binnengevallen bij voetbalclub Moeskroen, enkele bestuurders van de club, de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) en het BAS (Belgisch Arbitragehof voor de Sport). Bij de invallen zijn drie bestuursleden van de eersteklasser opgepakt en meegenomen voor verhoor. Dat nieuws werd bevestigd door het federale parket.

Het (Belgische) voetbal is ziek. :sick:
 
Fred Rutten tekent contract bij Anderlecht

link

Fred Rutten (56) is de nieuwe trainer van RSC Anderlecht. Dat maakte de Belgische topclub via de officiële kanalen bekend.
 
Fred Rutten tekent contract bij Anderlecht

link

Fred Rutten (56) is de nieuwe trainer van RSC Anderlecht. Dat maakte de Belgische topclub via de officiële kanalen bekend.
Toch leuk voor Fred Rutten. Hij heeft het nooit helemaal waar kunnen maken ergens. Hopen dat hij het dan bij Anderlecht zal laten zien.
 
Toch bijzonder dat we nu al zo lang niets meer gehoord hebben over dat omkoop schandaal.
Groot nieuws! - verontwaardiging! - stilte
 
Deed Fred het dan beter tijdens persconferenties in zijn periode bij PSV....??? Niks nieuws dus onder de zon...
 
Terug
Bovenaan Onderaan