Beleggen & Investeren

Eh je snapt hem niet, '300 uur educatie' heet dat, onder werktijd en in mijn vrijetijd, voor je begint met echt geld te werken en echt winst maakt. Heb ik me extreem in verdiept. Ben de tel al kwijt van alle zogenaamde 90% winchance strategieën en shizzle wat in praktijk amper boven de 55% uitkwam, alles getest en op papier gezet en daarna pas 150e ingezet als echt geld. Om nu op 661 euro te staan qua echte winst.
Wat ik sideways gehoord heb is dat de demo veel weg heeft van "balletje balletje" waarin winst maken een heel stuk makkelijker lijkt te gaan dan zodra je om het echt speelt. Daarnaast veel klachten over het innen van je winst en zeer matige support vanuit de Kaaiman eilanden. Heb je al daadwerkelijk het geld voor je distibutidriem binnen? Of enkel op papier?
 
Wat ik sideways gehoord heb is dat de demo veel weg heeft van "balletje balletje" waarin winst maken een heel stuk makkelijker lijkt te gaan dan zodra je om het echt speelt. Daarnaast veel klachten over het innen van je winst en zeer matige support vanuit de Kaaiman eilanden. Heb je al daadwerkelijk het geld voor je distibutidriem binnen? Of enkel op papier?

Ik merk geen verschil tussen de demo of het echte, en het is ook afhankelijk hoe je speelt, 5 seconde of 5 uur. Je kan een maandsalaris dus in paar seconde verdubbelen of verliezen. Makkelijker of moeilijker is het dus niet echt, iedereen weet dat het alle kanten op kan gaan. Maar met ervaring + candlesticks lezen + 2 indicators en zoveel mogelijk met de trendlijn meegaan zit ik denk ik op minimaal 65/70% win kans. Maar zegt geregeld ook niks en balletje rolt de verkeerde kant op, maar wat ik nu doe is de odds verslaan en het lijkt te werken, meer winsten dan verliezen dus de saldo groeit dan. Geld terugtrekken verhalen lees ik bij elke broker, ontevreden mensen die de boel zwart maken altijd. Ik heb de 500 withdrawal aangevraagd en het is binnen 3 dagen terug zeggen ze, op zelfde kaart als waar je vanaf hebt gestort

+ ik doe het met 10e inzet en 19,20 winst pakken, en al heb ik meerdere verliezen is het geen drama ook. Maar een buffertje opbouwen in het begin is lekker en maakt het gewoon makkelijker/leuker. Er zijn ook jongens die doen 1 bet per dag maar staren wel uren naar het scherm voor dat ene moment. Leg dan 1k neer en je wint 1920 in een keer en je bent klaar voor de dag.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg een leuk berichtje dat ik de boel flash, photoshop en besodemieter hier :lmao: voor de heer in kwestie kijkt u ff live mee :rolleyes:
Ik heb zo'n gevoel dat schiphol een medewerker armer gaat worden dit zomer :lmao:

 
Wow, mijn beheerd beleggen + s&p500 staan maar 600 in de min, van een gigantisch verlies naar bijna plus 😱 2022 kan nog prima worden als dit doorgaat 👀
 
Wow, mijn beheerd beleggen + s&p500 staan maar 600 in de min, van een gigantisch verlies naar bijna plus 😱 2022 kan nog prima worden als dit doorgaat 👀
Tja, ik weet niet. Ik zie voor het eerst in jaren onweerswolken boven de aandelenmarkten hangen. Het stelt mij wel gerust dat de economie tot nu toe prima door blijft draaien. Kwestie van rustig aan doen en geld achter de hand houden..
 
Tja, ik weet niet. Ik zie voor het eerst in jaren onweerswolken boven de aandelenmarkten hangen. Het stelt mij wel gerust dat de economie tot nu toe prima door blijft draaien. Kwestie van rustig aan doen en geld achter de hand houden..

Ik heb mijn verlies ook weer helemaal goed gemaakt, op 1 biertje na op een festival. Megawinsten voor bedrijven, nee de aandelen gaan wel goed.
 
Ik heb mijn verlies ook weer helemaal goed gemaakt, op 1 biertje na op een festival. Megawinsten voor bedrijven, nee de aandelen gaan wel goed.
Hoop het, ik blijf maandelijks inleggen. Paar maanden begonnen met Apple en Microsoft en heb daar nu ABN AMRO en Signify aan toegevoegd.
 
De Nasdaq klom gisteren 2,9% en kwam daarmee tenminste 20% boven een recente dip. De bear market is voorbij, de vlag kan uit, we zijn weer aan het bullen. Futures voor de Europese beurzen wijzen allemaal omhoog. Wie weet een kentering in sentiment.

Ik hou toch nog even een slag om de arm, voornamelijk uit voorzichtigheid. Je kunt je natuurlijk wel afvragen welk slecht nieuws op dit moment nog de markt zou kunnen verrassen en verpesten. De oorlog in Oekraïne is ingeprijsd. De rentestappen zijn waarschijnlijk grotendeels ingeprijsd. Vermoedelijk zit een angst voor een recessie er inmiddels ook wel in verwerkt. Maar goed. Wie weet welk skelet nog uit de kast flikkert de komende tijd. Het was in ieder geval een roerig 2022. Grondstofprijzen zijn aan het dalen, dus de experts vermoeden dat de inflatie zal volgen.

Op dit moment sta ik nog op een verlies van 2,7% op de totaalportefeuille, al komt dat echt alleen maar door dat ene techaandeel (-55,3%, auw) waar ik geen afscheid van wilde nemen. De all-world index ETF staat weer op +5,3% (kwam van +15%), de clean energy ETF doet het goed nu met +18,25%. De overige posities zijn vanwege de kleine exposure niet de moeite waard te benoemen, paar minnetjes en paar plusjes. Met een positievere markt trekt het verlies van 2,7% vanzelf weer recht en kom ik weer in het groen.
 
De Nasdaq klom gisteren 2,9% en kwam daarmee tenminste 20% boven een recente dip. De bear market is voorbij, de vlag kan uit, we zijn weer aan het bullen. Futures voor de Europese beurzen wijzen allemaal omhoog. Wie weet een kentering in sentiment.

Ik hou toch nog even een slag om de arm, voornamelijk uit voorzichtigheid. Je kunt je natuurlijk wel afvragen welk slecht nieuws op dit moment nog de markt zou kunnen verrassen en verpesten. De oorlog in Oekraïne is ingeprijsd. De rentestappen zijn waarschijnlijk grotendeels ingeprijsd. Vermoedelijk zit een angst voor een recessie er inmiddels ook wel in verwerkt. Maar goed. Wie weet welk skelet nog uit de kast flikkert de komende tijd. Het was in ieder geval een roerig 2022. Grondstofprijzen zijn aan het dalen, dus de experts vermoeden dat de inflatie zal volgen.

Op dit moment sta ik nog op een verlies van 2,7% op de totaalportefeuille, al komt dat echt alleen maar door dat ene techaandeel (-55,3%, auw) waar ik geen afscheid van wilde nemen. De all-world index ETF staat weer op +5,3% (kwam van +15%), de clean energy ETF doet het goed nu met +18,25%. De overige posities zijn vanwege de kleine exposure niet de moeite waard te benoemen, paar minnetjes en paar plusjes. Met een positievere markt trekt het verlies van 2,7% vanzelf weer recht en kom ik weer in het groen.
Ik sta nu voor het eerst ooit stabiel in de plus, op 2% ongeveer. Heb een tijdje op 10-15 in de min gestaan, dus ben lang niet ontevreden.
 
De Nasdaq klom gisteren 2,9% en kwam daarmee tenminste 20% boven een recente dip. De bear market is voorbij, de vlag kan uit, we zijn weer aan het bullen. Futures voor de Europese beurzen wijzen allemaal omhoog. Wie weet een kentering in sentiment.

Ik hou toch nog even een slag om de arm, voornamelijk uit voorzichtigheid. Je kunt je natuurlijk wel afvragen welk slecht nieuws op dit moment nog de markt zou kunnen verrassen en verpesten. De oorlog in Oekraïne is ingeprijsd. De rentestappen zijn waarschijnlijk grotendeels ingeprijsd. Vermoedelijk zit een angst voor een recessie er inmiddels ook wel in verwerkt. Maar goed. Wie weet welk skelet nog uit de kast flikkert de komende tijd. Het was in ieder geval een roerig 2022. Grondstofprijzen zijn aan het dalen, dus de experts vermoeden dat de inflatie zal volgen.

Op dit moment sta ik nog op een verlies van 2,7% op de totaalportefeuille, al komt dat echt alleen maar door dat ene techaandeel (-55,3%, auw) waar ik geen afscheid van wilde nemen. De all-world index ETF staat weer op +5,3% (kwam van +15%), de clean energy ETF doet het goed nu met +18,25%. De overige posities zijn vanwege de kleine exposure niet de moeite waard te benoemen, paar minnetjes en paar plusjes. Met een positievere markt trekt het verlies van 2,7% vanzelf weer recht en kom ik weer in het groen.
De inflatie lijkt de top te hebben bereikt of zelfs gepasseerd, maar is nog steeds torenhoog. Mensen hebben steeds minder te besteden en beginnen uit voorzorg de hand op de knip te houden. Bedrijven hebben de nodige pricing power maar zien hun winstmarges afnemen. Bedrijfsresultaten tweede halfjaar kunnen haast niet goed zijn. En mogelijk moeten de rentes nog verder worden verhoogd. De markt is zich hier heus wel bewust van, maar dat 'inprijzen' blijft mensenwerk en daar komen dus imperfecte gevoelens bij kijken. Zo was de markt -gelukkig- in 2020 ook zo achterlijk om te denken dat olieprijzen niet meer naar normale niveau's zouden terugkeren. Kwestie van je eigen gezonde boerenverstand gebruiken. Het valt te hopen dat de inflatie snel afneemt, dan zal het allemaal wel met een sisser aflopen. De tijden van double-digit groei zijn voor de meeste grote bedrijven even voorbij nu, dus het zal niet meer zo'n feest zijn als de afgelopen jaren, maar om de beurs echt op de knieën te krijgen is heel wat nodig. Op wat shorters na werkt werkelijk iedereen, van particulier tot pensioenfonds tot overheid, eraan om dat niet te laten gebeuren.
 
Ennn we staan weer op het laagste punt van het jaar. Ik blijf onder het mom van 'time in the market beats timing the market' maar gewoon maandelijks bijkopen. Met het salaris dat vandaag op mijn rekening is gestort drie aandelen ASML gekocht. Er komen steeds meer leuke koopkansen voorbij, ik hou het in dit klimaat maar bij bedrijven met een bewezen trackrecord i.p.v. echte groeiaandelen.

Portefeuille: ABN Amro, Alphabet, ASML, Meta, Microsoft, Nationale Nederlanden, Signify
Watchlist: Adyen, Prosus, Goldman Sachs, Nike, Nvidea, Starbucks
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan