Beleggen & Investeren

Ik heb de ballen verstand van beleggen. Heb me toch laten verleiden door mijn broer om in de crypto te stappen afgelopen najaar. 3K ingelegd en heb nog maar 1300 van over. Gelukkig had ik al vanaf het moment dat ik het inlegde me er soort van bij neergelegd dat ik het kwijt was en daar lijkt het aardig naar toe te gaan. Voortaan is het gewoon weer: schoenmaker blijf bij je leest. Ik ben op deze wereld om PSV de goede kant op te stuwen :maniac:

Edit: ik had vandaag niet gekeken. Het is 1123 euro :lmao:
15 jaar geleden na de financiële crises aandelen BAM gekocht die 66% waarde hadden verloren, onder het motto uiteindelijk wordt er weer gebouwd en hersteld zich dat wel. Recent moeten verkopen omdat we niet konden aanhouden. Van die 33% waarde hadden ze gepresteerd om er na 15 jaar nog zo ongeveer de helft over te houden. Gelukkig ook maar zo”n 3000 in “geïnvesteerd”
 
15 jaar geleden na de financiële crises aandelen BAM gekocht die 66% waarde hadden verloren, onder het motto uiteindelijk wordt er weer gebouwd en hersteld zich dat wel. Recent moeten verkopen omdat we niet konden aanhouden. Van die 33% waarde hadden ze gepresteerd om er na 15 jaar nog zo ongeveer de helft over te houden. Gelukkig ook maar zo”n 3000 in “geïnvesteerd”
Je zou inderdaad zeggen slim instapmoment maar dat zei mijn broer ook. Volgens een model dat er geen een keer naast had gezeten met voorspellen waarde bitcoin zou bitcoin naar 100k stijgen. Alleen dat model had er geen rekening mee gehouden dat ik er in zou stappen waarmee de crash werd ingezet
 
Pijnlijke dag gister pff, en het is pas maandag dus dit trekt wel paar dagen door 😭

De theorie is dat de markt alweer een paar extra renteverhogingen aan het inprijzen was, dus wie weet valt het verder mee. Maar dat we nog meer dieprode dagen gaan zien, zal helaas wel een zekerheidje zijn. :maniac:
 
Je zou inderdaad zeggen slim instapmoment maar dat zei mijn broer ook. Volgens een model dat er geen een keer naast had gezeten met voorspellen waarde bitcoin zou bitcoin naar 100k stijgen. Alleen dat model had er geen rekening mee gehouden dat ik er in zou stappen waarmee de crash werd ingezet

Op het moment dat die 100k voorspelling werd gedaan, heb ik m'n Bitcoin ETN plukje wat ik had verkocht met een leuke winst. Dat was fijn. CM.com daarentegen staat bij mij inmiddels op -52,55%, die kregen gisteren nog eens 10% naar beneden om de oren, waarmee ik maar wil zeggen dat ik zeker geen stock whizzkid ben. :cool: Is wel m'n laatste individuele aandeel en we zingen de komende jaren gewoon uit. Slachtoffer van de rotatie en een stukkie paniek. De rest zit lekker in ETF's.
 
OMG OMG OMG OMG, op kan je iets doen wat op elke belegingsite in europa verboden is, maar bij hun er buiten niet, weet ff de naam niet er van maar was vroeger heel populair. Je zet gewoon geld op hoog of laag en na 60 seconde als je gelijk hebt win je. 100e inzet is 183e winst in 60 seconde, 10e inzet is 18e winst. bij qoutex kan je het met 1 euro ook doen.

Kijk de demo, kan je zonder inloggen mee oefenen.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
OMG OMG OMG OMG, kan je iets doen wat op elke belegingsite in europa verboden is, maar bij hun er buiten niet, weet ff de naam niet er van maar was vroeger heel populair. Je zet gewoon geld op hoog of laag en na 60 seconde als je gelijk hebt win je. 100e inzet is 183e winst in 60 seconde, 10e inzet is 18e winst. bij qoutex kan je het met 1 euro ook doen.

Kijk de demo, kan je zonder inloggen mee oefenen
Mijn advies: niet aan beginnen. Ten eerste is dat vrijwel hetzelfde als gokken omdat 60 seconde extreem weinig is, ten tweede kan je dan beter traden met hoge leverage, dan pakken ze minder grote marge en ten derde kan Quotex de koers op hun eigen platform artificieel veranderen door aan te kopen en dan weer snel te verkopen, zodat jij precies "genaaid" wordt als die 60 seconden afgelopen zijn. Quotex kan zien welke "weddenschappen" er allemaal openstaan en kan dus ook berekenen hoe ze altijd geld verdienen (welke koersverandering voor hun voordelig zou zijn en die dus laten gebeuren).

Keertje 5 euro inzetten is natuurlijk wel leuk, maar als je verliest is de kans groot (in mijn ervaring) dat je je verloren geld weer terug wil verdienen door "nog 1 keer" te gokken op omhoog of omlaag en zo blijf je maar doorgaan. Verslavend.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mijn advies: niet aan beginnen. Ten eerste is dat vrijwel hetzelfde als gokken omdat 60 seconde extreem weinig is, ten tweede kan je dan beter traden met hoge leverage, dan pakken ze minder grote marge en ten derde kan Quotex de koers op hun eigen platform artificieel veranderen door aan te kopen en dan weer snel te verkopen, zodat jij precies "genaaid" wordt als die 60 seconden afgelopen zijn. Quotex kan zien welke "weddenschappen" er allemaal openstaan en kan dus ook berekenen hoe ze altijd geld verdienen (welke koersverandering voor hun voordelig zou zijn en die dus laten gebeuren).

Keertje 5 euro inzetten is natuurlijk wel leuk, maar als je verliest is de kans groot (in mijn ervaring) dat je je verloren geld weer terug wil verdienen door "nog 1 keer" te gokken op omhoog of omlaag en zo blijf je maar doorgaan. Verslavend.
Het zou ook wel raar zijn als ze andere mensen rijk laten worden. Uiteindelijk verdiend de andere partij er altijd geld aan en verliest er 1 iemand. Mag je zelf invullen wie er verliest
 
Mijn advies: niet aan beginnen. Ten eerste is dat vrijwel hetzelfde als gokken omdat 60 seconde extreem weinig is, ten tweede kan je dan beter traden met hoge leverage, dan pakken ze minder grote marge en ten derde kan Quotex de koers op hun eigen platform artificieel veranderen door aan te kopen en dan weer snel te verkopen, zodat jij precies "genaaid" wordt als die 60 seconden afgelopen zijn. Quotex kan zien welke "weddenschappen" er allemaal openstaan en kan dus ook berekenen hoe ze altijd geld verdienen (welke koersverandering voor hun voordelig zou zijn en die dus laten gebeuren).

Keertje 5 euro inzetten is natuurlijk wel leuk, maar als je verliest is de kans groot (in mijn ervaring) dat je je verloren geld weer terug wil verdienen door "nog 1 keer" te gokken op omhoog of omlaag en zo blijf je maar doorgaan. Verslavend.

Ja het is ook grotendeels gokken, daarom werd het ook verboden in EU of NL, je kan ook de tijdinstellen dus hoger over 2 min of over 10 min of uur. Met 60 seconde kan je niks, maar als je de klok wat ruimer pakt en wat verstand van hebt en goed research kan doen met de trends, is het best interessant. En zo niet ja 50/50, ogen dicht en klik hoog of laag
 
Het zou ook wel raar zijn als ze andere mensen rijk laten worden. Uiteindelijk verdiend de andere partij er altijd geld aan en verliest er 1 iemand. Mag je zelf invullen wie er verliest
Er zijn altijd mensen die denken dat ze dit beter kunnen dan anderen en dus denken wel geld te gaan verdienen. En vind het belangrijk mensen bij dit soort dingen te waarschuwen, want het is echt extreem verslavend en je kunt er extreem veel geld mee verliezen.
 
OMG OMG OMG OMG, opkan je iets doen wat op elke belegingsite in europa verboden is, maar bij hun er buiten niet, weet ff de naam niet er van maar was vroeger heel populair. Je zet gewoon geld op hoog of laag en na 60 seconde als je gelijk hebt win je. 100e inzet is 183e winst in 60 seconde, 10e inzet is 18e winst. bij qoutex kan je het met 1 euro ook doen.

Kijk de demo, kan je zonder inloggen mee oefenen
Laten we onze jeugdige forummers nou niet met deze links in aanraking komen. Wanneer ze echt willen vinden ze het zelf wel. Laten we dit niet promoten.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
OMG OMG OMG OMG, op kan je iets doen wat op elke belegingsite in europa verboden is, maar bij hun er buiten niet, weet ff de naam niet er van maar was vroeger heel populair. Je zet gewoon geld op hoog of laag en na 60 seconde als je gelijk hebt win je. 100e inzet is 183e winst in 60 seconde, 10e inzet is 18e winst. bij qoutex kan je het met 1 euro ook doen.

Kijk de demo, kan je zonder inloggen mee oefenen.
We gaan dus geen reclame maken voor goksites. Simpelweg niet toegestaan.
 
We gaan dus geen reclame maken voor goksites. Simpelweg niet toegestaan.

Goksite ? Like wtf, je kan hun site zo profesioneel gebruiken als je zelf wilt. Ben je een domme kip dan kan je in problemen komen, wat ook met toto of krasloten even makkelijk kan. Als jij verstand van zaken hebt en kan uitlezen/voorspellen dat de koers over 5,30,60 minuten of x-uur omhoog/laag gaat zakt het gokgehalte grotendeels. Wil je snel binnen 60 seconde rijk of arm worden dan is het gokken. Dus goksite is bullshit. 110e winst op de 2 en 5 minuten, tradingview er naast en puur de trends volgen, geen garantie wel verhoogde kansen op succes, met maar 10e inzet

a67a064c46c13dcfbbe6a1483d426b03.png
 
Laatst bewerkt:
Goksite ? Like wtf, je kan hun site zo profesioneel gebruiken als je zelf wilt. Ben je een domme kip dan kan je in problemen komen, wat ook met toto of krasloten even makkelijk kan. Als jij verstand van zaken hebt en kan uitlezen/voorspellen dat de koers over 5,30,60 minuten of x-uur omhoog/laag gaat zakt het gokgehalte grotendeels. Wil je snel binnen 60 seconde rijk of arm worden dan is het gokken. Dus goksite is bullshit. 110e winst op de 2 en 5 minuten, tradingview er naast en puur de trends volgen, geen garantie wel verhoogde kansen op succes, met maar 10e inzet

a67a064c46c13dcfbbe6a1483d426b03.png

Let it go. Je hebt zelf letterlijk gezegd dat het grotendeels gokken is.
 
Let it go. Je hebt zelf letterlijk gezegd dat het grotendeels gokken is.

Goed lezen, je kan het met je ogen dicht doen en boven of beneden klikken, kan een kind van 2 ook, gokken of geluk. Maar pak je het wat slimmer aan + ruimere tijd + research/indicators er bij dan is het gokgehalde amper 30% en 70% is min of meer bewezen kans. Wat helemaal niks zegt want alles kan in een seconde andere kant op gaan, maar in het algemeen is je keus dan nog te verantwoorden en dus geen gokken.

Dat domme en zwakke mensen beschermen steeds is de grootste bullshit ooit, als ze zelf niet beschermd willen worden kan niemand ze redden. Als ze hun geld hier niet verliezen doen ze het wel op internet met een Indianse scammer die hun windows repareert of met een Bulgaar op straat die zijn gouden horolge aan ze verkoopt voor 200e omdat die met spoed moet tanken en zijn portemonee vergeten is uhu.
 
Goed lezen, je kan het met je ogen dicht doen en boven of beneden klikken, kan een kind van 2 ook, gokken of geluk. Maar pak je het wat slimmer aan + ruimere tijd + research/indicators er bij dan is het gokgehalde amper 30% en 70% is min of meer bewezen kans. Wat helemaal niks zegt want alles kan in een seconde andere kant op gaan, maar in het algemeen is je keus dan nog te verantwoorden en dus geen gokken.

Dat domme en zwakke mensen beschermen steeds is de grootste bullshit ooit, als ze zelf niet beschermd willen worden kan niemand ze redden. Als ze hun geld hier niet verliezen doen ze het wel op internet met een Indianse scammer die hun windows repareert of met een Bulgaar op straat die zijn gouden horolge aan ze verkoopt voor 200e omdat die met spoed moet tanken en zijn portemonee vergeten is uhu.

Ik heb goed gelezen. Lees even mee.

"Ja het is ook grotendeels gokken, daarom werd het ook verboden in EU of NL".
 
Terug
Bovenaan Onderaan