Beleggen & Investeren

Hoeretyfuskutzoooiiiiiii ik zie op Bitvavo dat ik mijn 1500e bitcoins gewoon kwijt ben, iemand heeft het fijn overgeboekt naar zijn wallet op 20juli. Ik kan gewoon inloggen in me account en zie dat 1500e weg is. Zonder enig melding zelf te krijgen niks. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ hoe de fuck kan dit godverdomme
Heb je 2fa aan?
 
Vooropgesteld, heel zuur Quagmire. Hopelijk kun je er iets mee.

Maar dat crypto was toch zo veilig? Niet om bijdehand te doen. Het verrast me dat het kan.
 
Vooropgesteld, heel zuur Quagmire. Hopelijk kun je er iets mee.

Maar dat crypto was toch zo veilig? Niet om bijdehand te doen. Het verrast me dat het kan.
Blijft online. Het is in principe veilig maar kan altijd gehacked worden.

Geld bij de bank neerzetten blijft veiliger. Maar goed daar maak je ook geen winsten.
 
Tegenwoordig is bij de bank ook alles online. :maniac:
True maar bij de banken heb je als het goed is nog FDIC en Europese depositogarantiestelsel. Waarbij deze instanties garant staan voor geld op bankrekeningen. Volgensmij is dit (nog) niet het geval bij wallets. Waarbij als je het kwijt raakt je het ook kwijt bent.

Maar ben er geen expert in.
 
Hoeretyfuskutzoooiiiiiii ik zie op Bitvavo dat ik mijn 1500e bitcoins gewoon kwijt ben, iemand heeft het fijn overgeboekt naar zijn wallet op 20juli. Ik kan gewoon inloggen in me account en zie dat 1500e weg is. Zonder enig melding zelf te krijgen niks. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ hoe de fuck kan dit godverdomme
Hier snap ik geen moer van.

Zit ook bij Bitvavo. Kan je enkel gebruiken als je je identificeert met paspoort.
Ik was dus in de veronderstelling dat je helemaal niet kan overboeken naar iemand anders, afgezien van je eigen bankrekening.

Het biedt een persoonlijke Wallet. Toch niet een transactie-tool naar derden?

Hoop dat de helpdesk je alsnog kan helpen.
 
Hier snap ik geen moer van.

Zit ook bij Bitvavo. Kan je enkel gebruiken als je je identificeert met paspoort.
Ik was dus in de veronderstelling dat je helemaal niet kan overboeken naar iemand anders, afgezien van je eigen bankrekening.

Het biedt een persoonlijke Wallet. Toch niet een transactie-tool naar derden?

Hoop dat de helpdesk je alsnog kan helpen.

Sjuust.. zoiets dacht ik dus ook.
 
Hier snap ik geen moer van.

Zit ook bij Bitvavo. Kan je enkel gebruiken als je je identificeert met paspoort.
Ik was dus in de veronderstelling dat je helemaal niet kan overboeken naar iemand anders, afgezien van je eigen bankrekening.

Het biedt een persoonlijke Wallet. Toch niet een transactie-tool naar derden?

Hoop dat de helpdesk je alsnog kan helpen.

Nee, er is een optie bij Bitvavo dat je kan instellen dat het alleen overgeboekt kan worden naar je bankrekening, maar die staat niet automatisch aan. Heb net half uur aan de lijn gezetten met 1 van hun die alles uitlegde. Mijn mail is niet besmet, telefoonnummer mogelijk wel. Ze zijn ergens via via binnengekomen en via een nieuwe apparaat zo in mijn account binnen gekomen. Als je alles met 2FA doet ben je 99,99% safe, alleen deze sukkel deed alles maar half uit luiheid en zie het resultaat. Heb de IP adres van ze gekregen ( vpn ) en de wallet naar waar het toe gestuurd is. Mja heb je geen moer aan weg is weg zij gooien het op eigen verantwoording.

MAAAAAAAR als zij zouden zeggen je kan alleen inloggen via 2FA of niet, dan is iedereen voor 99,99% safe, maar dat doen ze niet omdat ze klantvriendelijk willen zijn tegenover iedereen werd mij verteld :FP: Hun klantvriendelijkheid en mijn stomme luiheid, zie hier het resultaat terwijl dit dus makkelijk had kunnen worden voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, er is een optie bij Bitvavo dat je kan instellen dat het alleen overgeboekt kan worden naar je bankrekening, maar die staat niet automatisch aan. Heb net half uur aan de lijn gezetten met 1 van hun die alles uitlegde. Mijn mail is niet besmet, telefoonnummer mogelijk wel. Ze zijn ergens via via binnengekomen en via een nieuwe apparaat zo in mijn account binnen gekomen. Als je alles met 2FA doet ben je 99,99% safe, alleen deze sukkel deed alles maar half uit luiheid en zie het resultaat. Heb de IP adres van ze gekregen ( vpn ) en de wallet naar waar het toe gestuurd is. Mja heb je geen moer aan weg is weg zij gooien het op eigen verantwoording.

MAAAAAAAR als zij zouden zeggen je kan alleen inloggen via 2FA of niet, dan is iedereen voor 99,99% safe, maar dat doen ze niet omdat ze klantvriendelijk willen zijn tegenover iedereen werd mij verteld :FP: Hun klantvriendelijkheid en mijn stomme luiheid, zie hier het resultaat terwijl dit dus makkelijk had kunnen worden voorkomen.
Gênant. Nee, schandalig.

Ze hadden een naam-verificatie van het rekeningnummer dat je kan gebruiken voor storten moeten instellen. Of zoiets.

Dacht dat dit bij DeGiro het geval was.

Maar goed, heb je nu niets aan.

Mooi klote, man!
 
True maar bij de banken heb je als het goed is nog FDIC en Europese depositogarantiestelsel. Waarbij deze instanties garant staan voor geld op bankrekeningen. Volgensmij is dit (nog) niet het geval bij wallets. Waarbij als je het kwijt raakt je het ook kwijt bent.

Maar ben er geen expert in.
Bovendien willen banken klanten die gehackt zijn vaak (volledig) tegemoetkomen.
 
Blijft online. Het is in principe veilig maar kan altijd gehacked worden.

Geld bij de bank neerzetten blijft veiliger. Maar goed daar maak je ook geen winsten.
Als je wilt dat je btc echt veilig staat moet je het op een zogenoemde cold-wallet zetten. Zelf gebruik ik hier Ledger nano X voor.
 
Dat werkt alleen national in Nederland. Bij storten naar het Buitenland werkt dit niet.
Ok. Wist ik niet.

De standaard instelling zou altijd moeten zijn dat die verificatie gedaan wordt.

Als je daar van wilt afwijken, omdat je naar het buitenland wilt storten moet je daar moeite voor doen en moet je gewaarschuwd worden over de gevolgen van het aanpassen van de instellingen.
 
Hier snap ik geen moer van.

Zit ook bij Bitvavo. Kan je enkel gebruiken als je je identificeert met paspoort.
Ik was dus in de veronderstelling dat je helemaal niet kan overboeken naar iemand anders, afgezien van je eigen bankrekening.

Het biedt een persoonlijke Wallet. Toch niet een transactie-tool naar derden?

Hoop dat de helpdesk je alsnog kan helpen.
Ik zit bij Binance, daar mag ik, zover ik weet, ook alleen naar mijn eigen rekening overmaken. Ik ga het toch maar even controleren.
 
Vandaag en morgen verkoop ik met pijn in mijn hart al mijn aandelen en opties (behalve die van Abn Amro en Alibaba). Sta ondanks de stijgende markten year-to-date op een verlies, maar het is tijd om mijn geld te gebruiken voor de aankoop van een huis (nog wel een hypotheek nodig, uiteraard).

Zodra de kosten omtrent het verbouwen en inrichten dalen ga ik -voor de rest van mijn leven- maandelijks een vast bedrag opzij zetten om te beleggen. Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de wereld, het psychologische aspect, het managen van je portefeuille, dat je in hetzelfde schuitje zit als medeaandeelhouders, het is gewoon zo leuk en interessant. En hoe geweldig zou het zijn om na een jaar of dertig te kunnen leven door in te teren op je vermogen, of nog beter, rond te kunnen komen met dividend of de aangroei van je portefeuille.

Meer mensen hier die zoiets voor zichzelf in gedachten hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan