Beleggen & Investeren

Ik ken ondertussen de helft van alle top 100 projecten dus de lol begint er voor mij af te raken. Laatste maanden zijn nieuwe blockchain initiatieven, DeFi en NFT uitgemolken. Naar mijn idee te laat om nog in de laatste twee sectoren te stappen. High risk low reward gezien de concurrenten die op de loer liggen. Applicaties zoals Uniswap hebben het voordeel dat het pioniers van de DeFi zijn, maar daarmee zijn het voor mijn gevoel ook projecten die zomaar hun waarde kunnen zien verdampen aan een nieuwkomer als Reef Finance. Als je sectoren wil hebben die nog niet zijn uitgemolken dan zou ik op zoek gaan naar Stablecoin, Privacy en Oracle. Of je moet zo gek zijn om te investeren in projecten die een wat duidelijker en tastbaarder doel hebben zoals VeChain. Onder andere Ontology, Evedo en Polyswarm zouden dan interessant kunnen zijn.
Jupp afgelopen maanden behoorlijke hype rondom crypto ben benieuwd waar het schip gaat stranden. Aangezien men zegt dat “alt season” binnenkort gaat beginnen. Elke euro die ik in crypto gooi zie ik als weggegooid geld en als het over 5 jaar een goede investering blijkt te zijn ben ik blij. Heb aan de ene kant veel vertrouwen in crypto aan de andere kant is het ook voornamelijk hype en een bubbel.
Laatste tijd voornamelijk naar VeChain en Pundi X gekeken omdat de technologie daarachter erg interessant is. We gaan het zien.
 
Ik zou gaan voor Jigglypuff, Snorlax en Dragonite. Veel voorspelbaarder, minder volatiel, mooie diversificatie, goed vet op de botten, aangename klanken, prima rendement.
Ben zelf meer van Staraptor, Infernape en Luxray. Je hebt het zelf over diversificatie, maar volgens mij zijn 2 van de 3 gewoon normal types bro. Maar goed, dit is GEEN financieel advies, just my opinion. Doe altijd je EIGEN onderzoek!1!1!!
 
Ik ga niet vaak met de menigte mee, maar de fundamentals van FeatherCoin kunnen me wel echt bekoren. Ongelofelijk sterk project, lage market cap, zonder twijfel 400 euro erin gegooid. To the moon and beyond 🚀🚀😍
 
Ik ga niet vaak met de menigte mee, maar de fundamentals van FeatherCoin kunnen me wel echt bekoren. Ongelofelijk sterk project, lage market cap, zonder twijfel 400 euro erin gegooid. To the moon and beyond 🚀🚀😍

Zonder geinig te doen wens ik je er alle succes mee en dat het je veel geld mag opleveren. Ik blijf toch nog even weg van crypto. Ik vind het te lastige materie en inmiddels zijn er zoveel varianten. Mijn strategie wordt index-ETF's, hoogdividendbeleggen op lange termijn en beetje speelgeld op korte termijn op gokjes met opties en ondergewaardeerde aandelen. Mocht je een uiterst sterke DD hebben voor een bepaalde crypto mag je me altijd PM'en zodat ik nog even zelf verder kan uitpluizen.
 
Niet meer dan logisch dat Tencent aan dezelfde regels moet voldoen als Ant en Alibaba. Wat tot nu toe aan mogelijke maatregelen naar buiten is gekomen valt mij reuze mee en is inmiddels ruimschoots in de koersen verwerkt. Waar ik op wacht is meer duidelijkheid vanuit de bedrijven en de overheid zelf. Dat er een streep onder gezet kan worden. Daarna kan de weg naar boven weer worden ingezet.
China Fines Alibaba Record $2.8 Billion After Monopoly Probe

Heerlijk wakker worden dit. Eindelijk wat onzekerheid weg. De weg naar boven kan worden ingezet.
 
China Fines Alibaba Record $2.8 Billion After Monopoly Probe

Heerlijk wakker worden dit. Eindelijk wat onzekerheid weg. De weg naar boven kan worden ingezet.

Ik krijg het gevoel dat China gewoon de macht wil overnemen, hij moet zijn media kanalen verkopen. Dat kan nooit goed zijn voor de vrijheid van meningsuiting in dat land. En daarnaast is alibaba een gevaar voor onze gezondheid, omdat heel weinig van die troep voldoet aan ons CE keurmerk en vele andere regels.
 
Ik krijg het gevoel dat China gewoon de macht wil overnemen, hij moet zijn media kanalen verkopen. Dat kan nooit goed zijn voor de vrijheid van meningsuiting in dat land. En daarnaast is alibaba een gevaar voor onze gezondheid, omdat heel weinig van die troep voldoet aan ons CE keurmerk en vele andere regels.
China wil de touwtjes overduidelijk in handen houden, kritiek is niet toegestaan. De speech van Jack Ma in de herfst van vorig jaar is keihard afgestraft. Maar ik krijg niet het idee dat ze Alibaba kapot willen maken, het lijkt erop dat de echte business van het bedrijf intact blijft - daar gaat het mij om.

Wat betreft je laatste punt, kwestie van tijd tot zulke producten verdwijnen. De consumenten in China worden steeds rijker en verlangen steeds meer hoogwaardige producten. En naarmate de lonen etc. omhoog gaan zal het minder rendabel worden zulke producten te produceren. Tot die tijd kan ik de de aanbodzijde (China) weinig verwijten, laat Europa maar met strengere regels/controle komen.
 
Wat betreft je laatste punt, kwestie van tijd tot zulke producten verdwijnen. De consumenten in China worden steeds rijker en verlangen steeds meer hoogwaardige producten. En naarmate de lonen etc. omhoog gaan zal het minder rendabel worden zulke producten te produceren. Tot die tijd kan ik de de aanbodzijde (China) weinig verwijten, laat Europa maar met strengere regels/controle komen.

Nee, als aanbieder ben je verantwoordelijk de wetgeving van het land te volgen. Dat kan je nooit of te nimmer afschuiven op meer controle. Ik vind het belachelijk dat bedrijven als alibaba onze markten mogen vervuilen met hun troep en giftige producten, zoals loodhoudende of asbesthoudende verf, pakkingen enzovoorts. Als het gaat om de basale zaken als gezondheidszorg moet je de webwinkels verbieden (zowel alibaba als amazon) als ze niet voldoen aan de wetten van ons land.

De consumenten in China worden steeds rijker en verlangen steeds meer hoogwaardige producten.

Ze worden steeds harder onderdrukt, de salarissen voor de arbeiders blijft belachelijk laag. Ik heb niet het idee dat de chinese politieke macht voor alle chinezen een vooruitgang is.

Wat betreft je laatste punt, kwestie van tijd tot zulke producten verdwijnen.

Elke dag dat giftige producten hier op de markt komen is er 1 teveel. We hebben geen tijd om daarop te wachten.
 
Nee, als aanbieder ben je verantwoordelijk de wetgeving van het land te volgen. Dat kan je nooit of te nimmer afschuiven op meer controle. Ik vind het belachelijk dat bedrijven als alibaba onze markten mogen vervuilen met hun troep en giftige producten, zoals loodhoudende of asbesthoudende verf, pakkingen enzovoorts. Als het gaat om de basale zaken als gezondheidszorg moet je de webwinkels verbieden (zowel alibaba als amazon) als ze niet voldoen aan de wetten van ons land.
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met het projecteren van onze Westerse standaarden op die van een ontwikkelingsland. Zij hebben nog niet de luxe en macht die wij hebben en daardoor totaal andere prioriteiten (economische ontwikkeling). Ethiek is als het ware een zorg voor later. En dat vind ik heel logisch, alle landen gaan door die fase.

Ze worden steeds harder onderdrukt, de salarissen voor de arbeiders blijft belachelijk laag. Ik heb niet het idee dat de chinese politieke macht voor alle chinezen een vooruitgang is.
Zag gisteren een artikel over het aantal miljardairs in de wereld en China heeft er verreweg de meeste van, dat zegt wel wat over de ongelijkheid. Dat neemt niet weg dat het een feit is dat de gemiddelde burger in China steeds meer te besteden heeft, de middenklasse groeit als kool.

Elke dag dat giftige producten hier op de markt komen is er 1 teveel. We hebben geen tijd om daarop te wachten.
Als wij ons van zulke praktijken/producten willen distantiëren is het aan ons, vanuit onze luxepositie, om extra bescherming in te bouwen. Er zullen altijd landen met lagere standaarden blijven.
 
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met het projecteren van onze Westerse standaarden op die van een ontwikkelingsland. Zij hebben nog niet de luxe en macht die wij hebben en daardoor totaal andere prioriteiten (economische ontwikkeling). Ethiek is als het ware een zorg voor later. En dat vind ik heel logisch, alle landen gaan door die fase.

Wat ze in hun eigen land doen is niet mijn verantwoording, daar kunnen we geen wetten opleggen, we kunnen alleen het goede voorbeeld geven. We kunnen wel eisen en de wet opleggen die geldend is in ons land. Dus als een chinees hier zijn troep wil verkopen, dan zonder loodhoudende verf of asbest erin, met een CE keurmerk en veilig voor onze gezondheid. Net zoals amerika de Jones act heeft, kunnen wij ook eisen stellen aan binnenkomende producten.

Als wij ons van zulke praktijken/producten willen distantiëren is het aan ons, vanuit onze luxepositie, om extra bescherming in te bouwen. Er zullen altijd landen met lagere standaarden blijven.

en daarom is Asbest hier verboden, maar de chinezen gebruiken het gewoon nog en mister alibaba en amazon flikkeren het hier de markt op. Dan is het zaak om de aanbieders heir te verbieden.
 
De cryptomarkt is weer bezig met een zogeheten “bullrun” veel coins die gisteren eraan begonnen en die lijn vandaag doorzetten opweg naar een nieuwe all time highs. Vechain €0.138 (22,55%) Cardano €1.27 (17%) & Bitcoin €53971 (5,36%).
Lijkt erop dat altseason is begonnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan