Beleggen & Investeren

“Is de verwachting dat…”

Ik ben niet zo goed van vertrouwen. Het zal best goed gaan. Maar als er teveel van het MKB omvalt dan kunnen ze daar vorderen wat ze willen maar de belastingdienst gaat toch voor. En wat ze wel binnen krijgen gaat eerst naar hun belastingen voordat het naar de particulieren gaat.

Als het goed gaat is het mooi. Als het fout gaat zal het snel en hard zijn.

Maar wees niet getreurd. Ik heb er ook geen reet verstand van dus neem mijn mening niet al te serieus.
De hypotheek crisis in 2007 in Amerika (?) is ook ontstaan door beleggingen in de 'kan niet fout gaan' hypotheek markt.

Maar goed, dat is beleggen altijd. Zelfs geld op de bank. Er is altijd een risico en als je geld wil verdienen met je dat nemen. Of dit fonds een groter/kleiner risico heeft dan andere beleggingen. Geen idee.
 
“Is de verwachting dat…”

Ik ben niet zo goed van vertrouwen. Het zal best goed gaan. Maar als er teveel van het MKB omvalt dan kunnen ze daar vorderen wat ze willen maar de belastingdienst gaat toch voor. En wat ze wel binnen krijgen gaat eerst naar hun belastingen voordat het naar de particulieren gaat.

Klopt dat is de normale gang van zaken, maar als ze in elke text garanderen dat je inleg safe is en voor elke euro die jij doet zij er 1,09 euro tegenover hebben mocht het mis gaan, dat kan je gewoon niet bluffen lijkt mij, als je het in kleine letters stopt ergens ok, maar zij vermelden het constant dat zij alle risico en winst nemen, hoe goed of slecht het ook gaat jij hebt die 4,25 en zij al het ander.. Alle overige instanties zitten vaak met kleine letters of dekken zich zelf in, maar dat doen deze gasten totaal niet. Of ze hebben het gewoon waterdicht ingecalculeerd of ze spelen echt met vuur ( als het mis gaat ) doordat je alles zo vol garanties en safe aankaart. Ik ben hier ook geen prof in, maar alles wat ik google en research er over komt er op neer dat dit de veiligste 4,25% is die je kan pakken :unsure:
 
Corona & Putinbullshit drama en schade is eindelijk voorbij pff... -17000e = +212e nu :love:.
 
Laatst bewerkt:
-17000k? Zo dat is wel een behoorlijk verlies haha.

Verder onderschrijf ik het ook ja. Heb maandenlang op verlies gestaan, maar nu alweer een tijdje solid op winst.

Ja S&P500, en beheerd beleggen, totaal bijna -18k wat verdampt was pff, 15 maanden ellende en nu eindelijk weer in de plus
 
Ja S&P500, en beheerd beleggen, totaal bijna -18k wat verdampt was pff, 15 maanden ellende en nu eindelijk weer in de plus
(Ik dacht al dat je 17k bedoelde ipv 17000k haha)

Maar same, een gedeelte zit bij mij ook in S&P500. Vraag is of het weer gaat kelderen natuurlijk nu.
 
Had 3K aan bitcoins en ethereum gekocht zo'n anderhalf jaar geleden uit mijn hoofd. Daar is 1700 van verdampt. Zien jullie er nog een beetje toekomst in of moet ik dat geld eraf halen?
 
Had 3K aan bitcoins en ethereum gekocht zo'n anderhalf jaar geleden uit mijn hoofd. Daar is 1700 van verdampt. Zien jullie er nog een beetje toekomst in of moet ik dat geld eraf halen?
Ligt eraan wat voor toekomst je bedoelt. Geloof jij echt in de bitcoin als volwaardig betaalmiddel of gebruik je het net als 99% om er uiteindelijk meer euro’s van te maken. Door dat laatste zie ik er namelijk geen toekomst in.
 
Ligt eraan wat voor toekomst je bedoelt. Geloof jij echt in de bitcoin als volwaardig betaalmiddel of gebruik je het net als 99% om er uiteindelijk meer euro’s van te maken. Door dat laatste zie ik er namelijk geen toekomst in.
Mijn bedoeling was inderdaad om er meer euro's van te maken. Waarom zie je er geen toekomst in?
 
Mijn bedoeling was inderdaad om er meer euro's van te maken. Waarom zie je er geen toekomst in?
Dat komt eigenlijk doordat men het als korte termijn investering is gaan zien en er uiteindelijk meer valuta van wil maken. Dat is ook niet erg, maar dat zorgt er wel voor dat de gemiddelde mens de Bitcoin niet als serieus betaalmiddel ziet. Tot nu toe is er maar een hele kleine groep die er echt gebruik van maakt, op het darkweb nota bene.
 
Dat komt eigenlijk doordat men het als korte termijn investering is gaan zien en er uiteindelijk meer valuta van wil maken. Dat is ook niet erg, maar dat zorgt er wel voor dat de gemiddelde mens de Bitcoin niet als serieus betaalmiddel ziet. Tot nu toe is er maar een hele kleine groep die er echt gebruik van maakt, op het darkweb nota bene.
Kan me een enquete onder Nederlanders herinneren of zij overwegen om online aankopen te doen en dat percentage lag heel laag. Uiteindelijk gaat men mee met de ontwikkelingen. Dus de vraag is meer of Bitcoin vanuit intrinsieke waarde toekomstperspectief heeft. Voor mij was het ook meer een langetermijn investering en een veilig bedrag om ermee te experimenteren. Denk dat ik het er voorlopig op laat.
 
Corona & Putinbullshit drama en schade is eindelijk voorbij pff... -17000e = +212e nu :love:.
Toch denk ik dat veel (inflatie)drama uiteindelijk niet door de oorlog, maar door de centrale banken is veroorzaakt. Inflatie ging al voor de oorlog de verkeerde kant op, oorlog was het laatste zetje. Ik zie het ook positief in nu. Bedrijfswinsten vallen op korte termijn misschien nog wat tegen, maar rentes zullen op den duur weer gaan zakken en dat zal de waarderingen goed doen.

Zit momenteel in:
ABN Amro (mooi dividendrendement, zal komende paar jaar profiteren van rentes, weinig lijken in de kast, solide bank)
Aegon (mooie deal gesloten met ASR, veel aandeelhouderswaarde en poosje terug een mooi instapmoment na onrust financiële markten)
NN (zelfde als Aegon, en ontzettend mooi en duurzaam dividendrendement)
Basic Fit (mijn grootste positie, bedrijf opent veel nieuwe clubs, is marktleider in groeiende markt, hoge ROIC, nog veel mogelijkheden voor groei. Denk dat ik hier jaren in blijf zitten)
JD.com (laag gewaardeerd vanwege China-gerelateerde risico's en lage groei in afgelopen paar jaar, maar ik verwacht dat groei weer op gang gaat komen)
Aalberts (solide bedrijf dat langzaam blijft doorgroeien, is actief in allemaal groeiende markten)
TKH (zelfde als Aalberts)
Stellantis (ontzettend laag gewaardeerd vanwege hevige concurrentie, schulden en het moeten tranformeren richting electrische auto's, ik denk dat de markt het te somber inziet)
UnitedHealth Group (stond op mijn schaduwlijst, vandaag ingestapt, bedrijf groeit al jarenlang in een stabiel tempo en zal dit volgens management komende jaren blijven doen)
 
Kan me een enquete onder Nederlanders herinneren of zij overwegen om online aankopen te doen en dat percentage lag heel laag. Uiteindelijk gaat men mee met de ontwikkelingen. Dus de vraag is meer of Bitcoin vanuit intrinsieke waarde toekomstperspectief heeft. Voor mij was het ook meer een langetermijn investering en een veilig bedrag om ermee te experimenteren. Denk dat ik het er voorlopig op laat.
Zelfs als cryptomunten de toekomst hebben, dan blijft het de vraag welke van de vele (nog te creëren) munten de winnaar worden en in hoeverre deze onder toezicht staan van overheden. Verder geeft het mij een oncomfortabel gevoel dat het geen onderliggende heeft, wat bedrijven met hun kasstromen en winsten wel hebben. Daar kun je een goed gemotiveerde prijs aan koppelen. Maar dat probleem heeft bijvoorbeeld goud ook en hoeft niet per se een dealbreaker te zijn.
 
Werken tot 14:00 uur, en dan als de USA markten open gaan 2k inzetten op de grote stocks daar, met take profit van 10 euro. Soms win je in paar minuten, soms schommelt het heen en weer maar met geduld haal je die 10e winst per x altijd gewoon, of ik ben geniaal of dit is gewoon te easy... Nu al 4 dagen dat ik de 50e per dag haal zonder al te veel moeite, x 20 werkdagen is dan 1k netto bonus per maand :fear:

87c313b91f75656153f642c0c0cddaa7.png
 
Laatst bewerkt:
Werken tot 14:00 uur, en dan als de USA markten open gaan 2k inzetten op de grote stocks daar, met take profit van 10 euro. Soms win je in paar minuten, soms schommelt het heen en weer maar met geduld haal je die 10e winst per x altijd gewoon, of ik ben geniaal of dit is gewoon te easy... Nu al 4 dagen dat ik de 50e per dag haal zonder al te veel moeite, x 20 werkdagen is dan 1000k netto bonus per maand :fear:

87c313b91f75656153f642c0c0cddaa7.png
1000k netto per maand? Ik zou cursussen gaan verkopen!
 
Blijft een feest met de banken, net mailtje van ING of ik ff all mijn inkomsten en transacties kan verklaren, en dan sturen ze paar transacties die ze verdacht vinden, staat gewoon geld ontvangen van De Giro, Van Lanschot, Bunq, maar blijkbaar pikt hun automatische systeem dat allemaal als verdachte transacties, terwijl alles duidelijk te zien is dat ik er geld stort en later afhaal :sleep:
 
Blijft een feest met de banken, net mailtje van ING of ik ff all mijn inkomsten en transacties kan verklaren, en dan sturen ze paar transacties die ze verdacht vinden, staat gewoon geld ontvangen van De Giro, Van Lanschot, Bunq, maar blijkbaar pikt hun automatische systeem dat allemaal als verdachte transacties, terwijl alles duidelijk te zien is dat ik er geld stort en later afhaal :sleep:
Dat krijg je als import Joegoslaaf. Even extra controleren.
 
Blijft een feest met de banken, net mailtje van ING of ik ff all mijn inkomsten en transacties kan verklaren, en dan sturen ze paar transacties die ze verdacht vinden, staat gewoon geld ontvangen van De Giro, Van Lanschot, Bunq, maar blijkbaar pikt hun automatische systeem dat allemaal als verdachte transacties, terwijl alles duidelijk te zien is dat ik er geld stort en later afhaal :sleep:
Banken moeten allerlei onzinnige dingen over hun klanten in beeld brengen en kunnen verklaren in kader van de Wwft, gaat in veel gevallen nergens over. Helemaal doorgeslagen die wetgeving rondom criminaliteitsbestrijding.
 
Banken moeten allerlei onzinnige dingen over hun klanten in beeld brengen en kunnen verklaren in kader van de Wwft, gaat in veel gevallen nergens over. Helemaal doorgeslagen die wetgeving rondom criminaliteitsbestrijding.
En het erge is, dit is rete irritant voor ons, gewone mensen. En het helpt geen zak, de Russische oligarchen en drugsbaronnen stallen nog vrolijk hun geld op de bank zonder dat ze een strobreed in de weg wordt gelegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan