Bayer Leverkusen - PSV | woensdag 1 oktober 21:00 | Eindstand 1-1

Krateos

Administrator
Administrator
BayerLeverkusen-PSV_CL.png

Vorige keer was alweer een tijdje geleden en eindigde het in een banger van 5 - 4. Wie weet die pot nog?

Laatst bewerkt door een ninja:
Ook niet eerlijk dat ze spelers uit München mogen gebruiken, terwijl ze bij Leverkussen zelf ook veel meer budget hebben voor goede spelers

Zeker dat ik die nog weet! De eerste Europese wedstrijd van de toen nog maar 17 jarige Ronaldo waar hij meteen bewees een fenomeen te zijn met 3 goals. Helaas volgde de uitschakeling door een 0-0 in eigen huis.
En die spits hebben we nu niet, we hebben überhaupt geen spits dus nu zal het dan 5-0 worden.

Nou, mijn vertrouwen in PSV neemt harder af dan dat het met naderen van de wedstrijd toeneemt. Veel blessures, een team als los zand en een coach die het weer kwijt lijkt te zijn.

Nou, mijn vertrouwen in PSV neemt harder af dan dat het met naderen van de wedstrijd toeneemt. Veel blessures, een team als los zand en een coach die het weer kwijt lijkt te zijn.
De coach is het niet kwijt. De spelers zijn na de voorbereiding alweer gaan denken dat het behalen van het kampioenschap een formaliteitje is.
De coach moet zo snel mogelijk die gedachte weer uit de selectie zien te krijgen natuurlijk. Maar voetbaltechnisch ben ik meer dan overtuigd van Bosz' kunnen.

De coach is het niet kwijt. De spelers zijn na de voorbereiding alweer gaan denken dat het behalen van het kampioenschap een formaliteitje is.
De coach moet zo snel mogelijk die gedachte weer uit de selectie zien te krijgen natuurlijk. Maar voetbaltechnisch ben ik meer dan overtuigd van Bosz' kunnen.
Ik denk dat het genuanceerder is.

Je hebt een aantal spelers die nu meermaals kampioen zijn geworden, waarbij het vuurtje wat minder sterk brandt. Veerman baalt natuurlijk dat ie niet naar Brentford kon (afgezien van of hij in de PL zou slagen, ik snap dat je die competitie en dat salaris wel wilt meemaken), Saibari loopt hier ook al even. Schouten lijkt het helaas kwijt. Er zijn veel nieuwe spelers bijgekomen die zich nog moeten aanpassen aan elkaar, en dat duurt met zoveel nieuwe spelers gewoon even. Zeker als je dan nog zaken hebt als een Yarek die niet eens in het Engels kan communiceren (wat ik in deze internationale tijd heel bijzonder vindt, of je moet uit een of ander derde wereldland komen met slecht onderwijs, maar Yarek is gewoon Spanjaard).

Komt natuurlijk dan nog bovenop dat je verzuipt in blessures. We hebben letterlijk geen spits meer over en waarschijnlijk zelfs wekenlang niet. Boadu ligt er nog wat weken uit, Plea verwacht ik dit seizoen niet meer (op niveau) terug. Van Bommel, hoe zeer ik ook kritisch op hem ben geweest wbt. of het de juiste speler is voor PSV, is natuurlijk veel meer waard dan als hij heel het seizoen geblesseerd is.

Het is de perfect storm. Ja, Bosz doet wat Bosz altijd doet: krampachtig vasthouden aan zijn spel. Echter zijn de problemen zo complex geworden dat maar weinig coaches hier wat van kunnen maken. Enige oplossing die ik zie is een beetje a la Faber destijds heel saai, realistisch voetbal spelen. Hij haalde toen best wat punten binnen na een voor PSV rampzalige periode in 19/20. Met de huidige blessures, vormcrisis bij spelers en gebrek aan samenspel/communicatie hebben we momenteel ook gewoon 'maar' een team van niveautje AZ.

Dit seizoen lijkt zich nu al af te gaan tekenen als een tussenseizoen, waarin we de schade beperkt moeten houden. Het is niet anders.

Het lukte Bosz vorig seizoen maandenlang niet om PSV enigszins fatsoenlijk te laten voetballen. Daar lijkt het nu weer op. Bosz stelt de spelers op, bepaalt de tactiek etc.
maar Yarek is gewoon Spanjaard
In Spanje is Engels praten helemaal niet zo gewoon. Al zie ik dat in vergelijking met 20 jaar terug het wel veel beter gaat. Maar hij heeft zich ook niet erg goed voorbereid op een internationale voetbalcarrière.

Het lukte Bosz vorig seizoen maandenlang niet om PSV enigszins fatsoenlijk te laten voetballen. Daar lijkt het nu weer op. Bosz stelt de spelers op, bepaalt de tactiek etc.

In Spanje is Engels praten helemaal niet zo gewoon. Al zie ik dat in vergelijking met 20 jaar terug het wel veel beter gaat. Maar hij heeft zich ook niet erg goed voorbereid op een internationale voetbalcarrière.
Je bent een ontwikkeld land. Je hoeft het niet vloeind te spreken, maar moet toch minimaal gewoon steenkolen Engels kunnen. Zeker als je weet dat je ooit wel eens naar het buitenland kan gaan voor je carriere. Dat men in Spanje matig Engels spreekt is bekend, maar inderdaad, tegenwoordig hebben genoeg Spanjaarden wel door dat het nuttig is om in ieder geval in het Engels te kunnen communiceren met buitenlanders.

Je bent een ontwikkeld land. Je hoeft het niet vloeind te spreken, maar moet toch minimaal gewoon steenkolen Engels kunnen. Zeker als je weet dat je ooit wel eens naar het buitenland kan gaan voor je carriere. Dat men in Spanje matig Engels spreekt is bekend, maar inderdaad, tegenwoordig hebben genoeg Spanjaarden wel door dat het nuttig is om in ieder geval in het Engels te kunnen communiceren met buitenlanders.
Tja, in principe hoef ik ook nooit Engels te praten.

Terug
Bovenaan Onderaan