Bart Ramselaar (M)

Daarom is het ook een middenmoter: een vijfde plaats wordt gezien als zo een grote prestatie, dat de trainer door velen als beste coach van het seizoen werd beschouwd.



Middenmoter is volgens mij plek 8-12. Maar dat maakt niet uit, ik vind dat Ramselaar vorig seizoen in de wedstrijden waar het erom draaide een prima indruk maakte.
 
En die Maher en Pereiro hebben ook al veel laten zien in Eindhoven......
En Isimat, ach leuke clown........

Maher is mislukt, ja. Dat soort dingen gebeuren weleens. Hij was een toptalent en heeft het nog niet kunnen laten zien. Wat wel leuk is: hij is nagenoeg even oud als Ramselaar. Nou wil ik echt geen lans gaan breken voor Maher, maar het hoeft ook niet overdreven te worden. Hij heeft het niet gered.

Isimat en Pereiro voldoen wat mij betreft. Uiteraard, op beiden is genoeg aan te merken, maar zij hebben wel topwedstrijden voor je beslist. Pereiro is sowieso vaak beslissend geweest, haalde in zijn eentje de drie punten uit de Arena weg en is technisch gezien met afstand de beste voetballer in de competitie. Isimat is een sobere en sterke verdediger die ook zijn waarde heeft bewezen in CL-wedstrijden en de grotere wedstrijden hier in Nederland.

*Edit: Maher is helemaal niet even oud als Ramselaar. Maher is net 23 geworden.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Hoezo niet haalbaar? Pröpper kon toch ook worden gehaald, evenals Maher?

Ik vind het belachelijk dat je voor 5 miljoen internationaal begeerde toptalenten als Pereiro of Maher kon ophalen, en voor een half miljoentje meer zelfs Pröpper. Isimat, Guardado en Moreno kostten (oké, zij waren iets ouder) 2,5 miljoen p.p. Ramselaar heeft letterlijk nog niks gepresteerd naast zijn leuke spel vier maanden lang, en kost 4 miljoen euro, plus allerlei variabelen. Dat is bedroevend. Een half miljoen plus doorverkooppercentage, dat hadden ze kunnen krijgen in de Domstad.

Of als je dan toch voor de breedte wil shoppen bij Utrecht, haal dan Barazite op. Ja, hij is een stuk ouder, maar is voor de breedte een uitstekende technisch-begaafde loper met een goede fysiek, die ook nog eens makkelijk kan scoren en een stuk goedkoper is.

Pröpper is beter dan velen dachten. Guardado een buitenkansje. Narsingh is het ook niet, blijkt achteraf. Net als Maher. Toch stonden velen te klappen toen die 2 gehaald werden.
Bij een binnenlandse transfer blijft het altijd giswerk, wat anderen ook roepen. Ziyech idem, want waarom is die met de kerst of nu nog niet opgehaald? Iets weerhoudt clubs om een smak geld voor die jongen neer te leggen.
 
Middenmoter is volgens mij plek 8-12. Maar dat maakt niet uit, ik vind dat Ramselaar vorig seizoen in de wedstrijden waar het erom draaide een prima indruk maakte.

Precies. Een middenmoter is inderdaad plek 7-12, en daarom was het ook zo een goede prestatie dat zij vijfde zijn geworden. Dit jaar kunnen ze weer 12e worden en dan is er niks aan de hand. Dat maakt het een middenmoter. ;)

Overigens begon hij pas leuk te spelen na de winterstop. Kortom, vier maanden. Zonder goede statistieken. Terwijl we juist behoefte hebben aan een lopende middenvelder die kan scoren. Hij maakte er vorig seizoen vier in de Eredivisie...
 
Overigens begon hij pas leuk te spelen na de winterstop. Kortom, vier maanden. Zonder goede statistieken. Terwijl we juist behoefte hebben aan een lopende middenvelder die kan scoren. Hij maakte er vorig seizoen vier in de Eredivisie...

Dacht heel even dat je het hier over Vincent Janssen had.
En die is na die 4 maanden toch voor een smak geld richting Engeland vertrokken.
 
Pröpper is beter dan velen dachten. Guardado een buitenkansje. Narsingh is het ook niet, blijkt achteraf. Net als Maher. Toch stonden velen te klappen toen die 2 gehaald werden.
Bij een binnenlandse transfer blijft het altijd giswerk, wat anderen ook roepen. Ziyech idem, want waarom is die met de kerst of nu nog niet opgehaald? Iets weerhoudt clubs om een smak geld voor die jongen neer te leggen.

Guardado was inderdaad een buitenkansje, maar dat moet je hebben. Moreno was ook een buitenkansje. Arias ook (600.000 euro :clap:).

Narsingh blijf ik nog steeds onbegrijpelijk vinden. Het is een geweldig sympathieke jongen met specifieke kwaliteiten, maar met alle goede wil van de wereld: dit had men moeten zien aankomen. Zelfs op dit forum was 50% niet overtuigd van zijn toegevoegde waarde. Ja, hij was erg snel, maar daar heb je in de Eredivisie toch niks aan omdat 15 van de 17 tegenstanders zich volledig terugtrekken tegen PSV.
 
Precies. Een middenmoter is inderdaad plek 7-12, en daarom was het ook zo een goede prestatie dat zij vijfde zijn geworden. Dit jaar kunnen ze weer 12e worden en dan is er niks aan de hand. Dat maakt het een middenmoter. ;)

Overigens begon hij pas leuk te spelen na de winterstop. Kortom, vier maanden. Zonder goede statistieken. Terwijl we juist behoefte hebben aan een lopende middenvelder die kan scoren. Hij maakte er vorig seizoen vier in de Eredivisie...


Ramselaar laat zien talent te hebben ook voor de winterstop, wat je bedoelt is dat hij toen wat wisselvallig was maar dat is toch normaal op die leeftijd?
 
Laat maar komen..dat 7m spelertje is nu al beter dan de Jong en Locadia bij elkaar,
en dan heeft hij nog geeneens gespeelt:clap:
 
Ramselaar laat zien talent te hebben ook voor de winterstop, wat je bedoelt is dat hij toen wat wisselvallig was maar dat is toch normaal op die leeftijd?

Zeker, dat is ook mijn punt. We hebben een versterking nodig, niet iemand die de aankomende twee jaar vooral veel minuten moet maken om stabieler te worden en om onder druk te kunnen spelen. Als PSV hem had gekocht en vervolgens had verhuurd, had ik het nog kunnen begrijpen. Maar dan nog had er een directe versterking moeten komen.

Van Van Ginkel naar Ramselaar is een wereld van verschil. Niet alleen qua leeftijd, ervaring en toegevoegde waarde, maar ook qua speelstijl.
 
Zeker, dat is ook mijn punt. We hebben een versterking nodig, niet iemand die de aankomende twee jaar vooral veel minuten moet maken om stabieler te worden en om onder druk te kunnen spelen. Als PSV hem had gekocht en vervolgens had verhuurd, had ik het nog kunnen begrijpen. Maar dan nog had er een directe versterking moeten komen.

Van Van Ginkel naar Ramselaar is een wereld van verschil. Niet alleen qua leeftijd, ervaring en toegevoegde waarde, maar ook qua speelstijl.

ben ik met je eens. Maar van Dufour naar Guardado was ook een flinke stap.
Ramselaar is een speler met een actie, met een stukje onbevangenheid. Dat is op zich niet slecht, maar nogmaals: ik zou niet weten wie hij moet vervangen. Dat betekent banken en minuten pakken, of invallen om iets te forceren.
 
Zeker, dat is ook mijn punt. We hebben een versterking nodig, niet iemand die de aankomende twee jaar vooral veel minuten moet maken om stabieler te worden en om onder druk te kunnen spelen. Als PSV hem had gekocht en vervolgens had verhuurd, had ik het nog kunnen begrijpen. Maar dan nog had er een directe versterking moeten komen.

Van Van Ginkel naar Ramselaar is een wereld van verschil. Niet alleen qua leeftijd, ervaring en toegevoegde waarde, maar ook qua speelstijl.

Eens Ik ben ook voor een middenvelder die er gelijk kan staan als 4e man, Maar ik zie Ramselaar er ook graag bij in onze selectie, Ik weet niet of 2 middenvelders uitkan, wat is wijs? Een jaartje Utrecht is vast heel goed voor hem maar je loopt de kans dat Ajax of Feyenoord hem dan koopt.
 
Is geen breedte-aankoop, maar een aankoop voor de toekomst, waar we meteen wat aan hebben. Ik vind het wel ok, laat Hendrix het dit jaar maar laten zien.

Hendrix laat het al sinds langer zien... Maar een aankoop of huurling krijgt altijd de echte kansen en wordt niet meteen beoordeeld op zijn beperkingen wanneer hij alle andere dingen wel goed doet. Hendrix deed alles goed maar scoorde niet veel en bam, zat hij op de bank. En nu is hij een leider op het middenveld maar moet zich kennelijk opnieuw gaan bewijzen.
 
Is geen breedte-aankoop, maar een aankoop voor de toekomst, waar we meteen wat aan hebben. Ik vind het wel ok, laat Hendrix het dit jaar maar laten zien.

Aankoop voor toekomst..? Dan toch Ziyech erbij halen, want we hebben een middenvelder direct nodig en niet over 1 jaar...
 
Hendrix laat het al sinds langer zien... Maar een aankoop of huurling krijgt altijd de echte kansen en wordt niet meteen beoordeeld op zijn beperkingen wanneer hij alle andere dingen wel goed doet. Hendrix deed alles goed maar scoorde niet veel en bam, zat hij op de bank. En nu is hij een leider op het middenveld maar moet zich kennelijk opnieuw gaan bewijzen.

Wel goed lezen ;), ik zeg precies wat jij zegt. Hendrix doet het prima, daarom ben ik er wel voor om niet iemand te halen die veel beter is, danwel een veel grotere naam heeft. Ramselaar op de bank, maar gaat staat er wel als het nodig is en gaat heus z'n minuten wel maken.
 
Aankoop voor toekomst..? Dan toch Ziyech erbij halen, want we hebben een middenvelder direct nodig en niet over 1 jaar...

Nog 1 keer, andes blijf ik mezelf herhalen:
1. Ziyech is te duur
2. Ziyech kan niet op ons middenveld, want zo spelen we nu eenmaal niet. Ziyech in de rol van Hendrix/Van Ginkel wordt een Maher verhaal.
 
Wel goed lezen ;), ik zeg precies wat jij zegt. Hendrix doet het prima, daarom ben ik er wel voor om niet iemand te halen die veel beter is, danwel een veel grotere naam heeft. Ramselaar op de bank, maar gaat staat er wel als het nodig is en gaat heus z'n minuten wel maken.
Oh sorry. Heb inderdaad niet goed gelezen:oops:
 
Hendrix laat het al sinds langer zien... Maar een aankoop of huurling krijgt altijd de echte kansen en wordt niet meteen beoordeeld op zijn beperkingen wanneer hij alle andere dingen wel goed doet. Hendrix deed alles goed maar scoorde niet veel en bam, zat hij op de bank. En nu is hij een leider op het middenveld maar moet zich kennelijk opnieuw gaan bewijzen.

Hendrix voetbalt geweldig, en presteert op dit moment het meeste van alle middenvelders, maar hij is zeker geen leider op het middenveld. Guardado en in mindere mate Pröpper zijn de hele wedstrijd aan het coachen, leiding geven etc. Doet niks af aan zijn prestatie, maar een leider is het (nog) niet. ;)

En ik weet waar je op doelt: vorig jaar kreeg Van Ginkel idd direct de voorkeur boven Hendrix. Fijn voor hem was dat niet, maar gezien de kwaliteiten van Van Ginkel wel terecht. Maar dat heeft er niks mee te maken dat het een jeugdspeler en daarom een makkelijk slachtoffer is voor Cocu. Voorin gebeurt het namelijk precies achterom: de al zo lang teleurstellende Locadia wordt eeuwig de hand boven het hoofd gehouden (omdat hij anders gaat mokken?), terwijl een Pereiro (die al veel wedstrijden voor je heeft beslist) na een slechte helft direct wordt gewisseld of de volgende wedstrijd moet banken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan