Balázs Dzsudzsák

Toch jammer dat het er nooit helemaal uit is gekomen met Dzsudzsak. Had hem toch wel graag in Spanje of Engeland aan het werk willen zien
 
Toch jammer dat het er nooit helemaal uit is gekomen met Dzsudzsak. Had hem toch wel graag in Spanje of Engeland aan het werk willen zien

Prima carrière gehad, toch? Mooie tijd bij ons (ik herinner me een paar prachtige pegels tegen Ajax), daarna volgens mij ook een paar sterke seizoenen in Rusland. Uiteindelijk door die tijd in Rusland en de oliestaten ook goed geld verdiend. Maximale dat erin had gezeten in een topcompetitie zou denk ik een middenmotor zijn geweest, en als je daar even pech hebt met een trainer sta je er ook heel snel naast.

Dat hij niet naar Fortuna gaat is niet meer dan logisch. Ik zie geen enkele reden waarom hij op deze leeftijd nog voor een habbekrats in Nederland tegen degradatie zou moeten komen vechten.
 
Prima carrière gehad, toch? Mooie tijd bij ons (ik herinner me een paar prachtige pegels tegen Ajax), daarna volgens mij ook een paar sterke seizoenen in Rusland. Uiteindelijk door die tijd in Rusland en de oliestaten ook goed geld verdiend. Maximale dat erin had gezeten in een topcompetitie zou denk ik een middenmotor zijn geweest, en als je daar even pech hebt met een trainer sta je er ook heel snel naast.

Dat hij niet naar Fortuna gaat is niet meer dan logisch. Ik zie geen enkele reden waarom hij op deze leeftijd nog voor een habbekrats in Nederland tegen degradatie zou moeten komen vechten.
Omdat hij hier het eten zo lekker vindt? :unsure::maniac:
 
Toch jammer dat het er nooit helemaal uit is gekomen met Dzsudzsak. Had hem toch wel graag in Spanje of Engeland aan het werk willen zien

Het was volgens mij vooral een gevalletje: "it's all about the money, money, money"
 
Prima carrière gehad, toch? Mooie tijd bij ons (ik herinner me een paar prachtige pegels tegen Ajax), daarna volgens mij ook een paar sterke seizoenen in Rusland. Uiteindelijk door die tijd in Rusland en de oliestaten ook goed geld verdiend. Maximale dat erin had gezeten in een topcompetitie zou denk ik een middenmotor zijn geweest, en als je daar even pech hebt met een trainer sta je er ook heel snel naast.
Hij heeft ene hele mooie carrière gehad. Het had alleen mooier kunnen zijn.

Dat hij niet naar Fortuna gaat is niet meer dan logisch. Ik zie geen enkele reden waarom hij op deze leeftijd nog voor een habbekrats in Nederland tegen degradatie zou moeten komen vechten.
Zeer logisch gezien zijn eerdere keuzes.
 
Voor een supporter niet leuk, maar ik kan daar wel begrip voor opbrengen.
Dat kan ik ook. Voetbal is al lang geen sport meer. Het is big business. En als de clubs en de sponsoren zich zo gedragen, kun je van de spelers eigenlijk niet anders verwachten.
 
Ik hoorde overigens van een Hongaar (hoe kan het ook anders) dat Dzsudzsák, Balázs tegenwoordig bij zijn oude club Debreceni VSC speelt, in de derde divisie. Dat is gezien zijn leeftijd (33) wel een beetje vreemd.

Als ik zijn lijstje met clubs en seizoenen zie denk ik sowieso niet dat hij heel ambitieus was in zijn carrière na PSV. Hij ging naar Anzhi dat volgens mij toen hoog wilde inzetten met bepaalde aankopen na hulp van een sjeik of zo. Daar speelde hij maar één seizoen en daarna bij Dinamo wat ook niet echt een grote stap is omhoog is. Daar bleef hij maar liefst vijf seizoenen om vervolgens weer één seizoen bij Bursaspor en daarna Al Wahda, Al Ittihad kalba en tot slot Debrecen.
Zo jong en dan al de zandbak en Turkije opzoeken; zou er iets gebeurd zijn, ziekte, motivatie problemen? Volgens mij had er meer in gezeten. Een leuke speler bij Tottenham of zo na twee seizoenen Rusland had ik geen vreemd verloop gevonden. Ik heb nog een shirtje van elf jaar geleden met zijn naam achterop; het zwarte shirt met de Brabantse strook en die past nog prima.

Geen idee waar het fout is gegaan. Ik was ook stom verbaasd. Die moet vooral hier in Hongarije op het hoogste niveau echt wel iets extra's kunnen brengen. Heel vreemd.

Als hij zo doorgaat dan speelt hij binnen een paar jaar bij de amateurs, kun je als inwoner van Hongarije je kicksen weer aan doen om de kersverse teamgenoot van Dzsudzsák te worden. ;P

Nee, gewoon gebrek aan kwaliteit. Hij had een goede vrije trap maar verder was het vrij pover.

In die tijd was ik jonger en minder kritisch maar toch denk ik dat er meer in hem zat, gold dacht ik internationaal gezien echt als een mega talent toentertijd? of hij moet extreem over hyped zijn.
In de Eredivisie was hij niet onaardig en had hij als het klopt nog 16 goals en 14 assists in zijn laatste seizoen. Dan verwacht je toch meer dan alleen een avontuurtje in de Russische competitie. De Turkse competitie stelt niet veel voor en die andere al helemaal niet.

De discussie werd elders gevoerd maar hoort hier huis dus vandaar.

De vrije trappen was wel zijn specialiteit. Als ik kijk naar zijn PSV periode vond ik hem toch best goed hoor. Ik denk wel dat hij bij PSV gepiekt heeft. Als je luistert naar het Hongaarse verslag dan hoor je ook hoe het publiek te keer gaat. Dan krijg je ook wel vleugeltjes als speler.

Hongaars verslag (enkel zijn scoor en assist acties) tijdens PSV - Ajax 2009.
De top 10 goals van Dzsudzsák
 
De discussie werd elders gevoerd maar hoort hier huis dus vandaar.

De vrije trappen was wel zijn specialiteit. Als ik kijk naar zijn PSV periode vond ik hem toch best goed hoor. Ik denk wel dat hij bij PSV gepiekt heeft. Als je luistert naar het Hongaarse verslag dan hoor je ook hoe het publiek te keer gaat. Dan krijg je ook wel vleugeltjes als speler.

Hongaars verslag (enkel zijn scoor en assist acties) tijdens PSV - Ajax 2009.
De top 10 goals van Dzsudzsák
Ja, ik kom denk ik uit een ander tijdperk, maar ik vond hem verder maar middelmatig hoor. Een periode waarin ik kon zien dat PSV jasje na jasje uit aan het doen was qua kwaliteit op het veld. Waarin we plotseling blij moesten zijn met middelmaat als Timmy Simons en dergelijke. Dat uitte zich ook in de resultaten; was echt een lelijke periode.
 
Ja, ik kom denk ik uit een ander tijdperk, maar ik vond hem verder maar middelmatig hoor. Een periode waarin ik kon zien dat PSV jasje na jasje uit aan het doen was qua kwaliteit op het veld. Waarin we plotseling blij moesten zijn met middelmaat als Timmy Simons en dergelijke. Dat uitte zich ook in de resultaten; was echt een lelijke periode.
Ben je niet in de war met Rommedahl? 😝
Was wel fan van hem.

 
Valt me tegen van je, had juist van jou wel bijval verwacht, als Romario-tijdperker, en nee ik ben niet in de war met Rommedahl.
Vond hem bij vlagen echt mooie acties hebben. Ik had dat ook met Flemming Povlsen. Geen wereldtopper maar leuk om naar te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan