AZ haalt Velthuizen terug naar de Eredivisie

link

Piet Velthuizen heeft een contract getekend bij AZ. De ervaren doelman trainde de afgelopen periode al mee bij de Alkmaarders en is nu met de club een verbintenis tot het einde van het seizoen overeengekomen.
Gehaald als tweede keeper. Het feit dat Piet dat op voorhand weet én er mee akkoord is, scheelt een hoop gedoe in de kleedkamer. ;)
 
AZ heeft natuurlijk gewoon hun 3e plaats in de eredivisie verkocht voor 30 mln. Met wat er nu op het veld (en ernaast) staat is het pure middelmaat en vergane glorie. Dat Til (na het eerste topjaar, hebben jeugdige talenten bijna altijd een terugval) tot aanvoerder is gebombardeerd voorspelt niet veel goeds daar.

Bovenstaande geschreven eind juli.
Na de blamage 5-0 tegen Ajax, gaat het bij AZ vooral over het niet selecteren van Til voor jong Oranje.
Tsja.
Werk aan de winkel in Alkmaar mede veroorzaakt door eigen onkunde.
 
Het is ook eigenlijk gek dat je als trainer zo druk maakt dat Ouwejan en Til niet geselecteerd worden voor Jong Oranje. Kans kleiner op blessure. Wanneer iemand er naar vraagt zeg je gewoon eerlijk, is de bondscoach zijn keuze. Je gaat gewoon de opstelling tegen Ajax maken en zorgt ervoor dat hun je ongelijk bewijzen. Gebeurd dat dan praat iedereen vanzelf over schande en zoals nu gebeurd dat niet. Al helemaal niet erg dat ze niet geselecteerd zijn want dan heb je extra tijd om aan de bak te gaan met je (bijna volledige) selectie want dit was toch een blamage. Denk dat niemand beter word als de coach zich zo druk maakt om randzaken.
 
AZ imponeert met aanstelling Michael Kinsbergen

link

Michael Kinsbergen is de nieuwe operationeel directeur van AZ. De 59-jarige bestuurder, die in het verleden grote successen boekte bij Ajax, begint morgen aan zijn nieuwe klus. De bedoeling is dat Kinsbergen op lange termijn aan AZ verbonden blijft.

AZ moet oppassen dat hij niet opgevolgd wordt door Edwin van der Sar. ;)
 
Clasie met AZ akkoord over contract voor 4 jaar

link

Jordy Clasie is persoonlijk akkoord over een vierjarig contract met AZ. De middenvelder, die het afgelopen seizoen op huurbasis voor Feyenoord uitkwam, wil tot de zomer van 2023 in Alkmaar spelen. Technisch directeur Max Huiberts moet nu met Southampton zijn overgang nog rondmaken.
 
Verrassend, vond hem niet goed genoeg voor het niveau Feyenoord/AZ afgelopen seizoen.
 
Guus Til voor 18 miljoen naar Spartak M.
Club: AZ, 4e in de Eredivisie. Wordt eens per 30 jaar kampioen
Speler: middenvelder, 1 x geselecteerd voor Oranje, aardige statistieken
En er zijn mensen op dit forum die vinden dat de vaste waarde van het Mexicaanse elftal, een aanvaller, de speler van de grote club PSV met kampioenschappen en deelnames CL achter zijn naam, zoveel goals en assists, best wel voor 35 miljoen verkocht mag worden. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd, sorry.
 
Guus Til voor 18 miljoen naar Spartak M.
Club: AZ, 4e in de Eredivisie. Wordt eens per 30 jaar kampioen
Speler: middenvelder, 1 x geselecteerd voor Oranje, aardige statistieken
En er zijn mensen op dit forum die vinden dat de vaste waarde van het Mexicaanse elftal, een aanvaller, de speler van de grote club PSV met kampioenschappen en deelnames CL achter zijn naam, zoveel goals en assists, best wel voor 35 miljoen verkocht mag worden. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd, sorry.
Als Bommel Lozano beter wist te managen, had je voor hem 80M gehad.
Die achterlijke wissel steeds met de Mexicaan, en het vaak posteren op de rechtsbuitenpositie, heeft hem mentaal geen goed gedaan.
Wanneer Ancelotti hem steevast linksbuiten posteert, heeft hij met hem een geweldenaar in huis.
Garantie voor heel veel goals.
 
Guus Til voor 18 miljoen naar Spartak M.
Club: AZ, 4e in de Eredivisie. Wordt eens per 30 jaar kampioen
Speler: middenvelder, 1 x geselecteerd voor Oranje, aardige statistieken
En er zijn mensen op dit forum die vinden dat de vaste waarde van het Mexicaanse elftal, een aanvaller, de speler van de grote club PSV met kampioenschappen en deelnames CL achter zijn naam, zoveel goals en assists, best wel voor 35 miljoen verkocht mag worden. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd, sorry.

Zonder clausules, dus onder de streep houdt AZ waarschijnlijk hetzelfde bedrag over aan Til als PSV aan Lozano; maar eh, top gehandeled hoor, door PSV :clap:(Y):maniac:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tja, dat AZ. Die gaan Feyenoord keihard voorbij dit seizoen. Ook nu weer even flink gecasht, en dat voor een speler uit eigen kweek. Dan kijk je de uitwedstrijd tegen die Zweden en de competitiewedstrijd tegen Fortuna en zie je al dat talent daar op het veld staan. Boadu is een megatalent. Of het vloeken in de kerk is weet ik niet, maar ik vind het een groter talent dan Malen (en die heb ik hoog zitten). Stengs oogt nog erg jeugdig, maar daar zit heel veel voetbal in. Koopmeiners is een betere controleur dan Rosario (en kan in ieder geval ook scoren) en achterin vond ik Wijndal ook een prima wedstrijd spelen. Back talenten zijn schaars in Nederland, met oog op Oranje kun je er daar niet genoeg van hebben momenteel. AZ is financieel gezond en heeft de volgende miljoenen dus al weer op het veld staan. Let maar op, daar gaan wij het ook nog behoorlijk lastig tegen krijgen in de competitie.
 
Tja, dat AZ. Die gaan Feyenoord keihard voorbij dit seizoen. Ook nu weer even flink gecasht, en dat voor een speler uit eigen kweek. Dan kijk je de uitwedstrijd tegen die Zweden en de competitiewedstrijd tegen Fortuna en zie je al dat talent daar op het veld staan. Boadu is een megatalent. Of het vloeken in de kerk is weet ik niet, maar ik vind het een groter talent dan Malen (en die heb ik hoog zitten). Stengs oogt nog erg jeugdig, maar daar zit heel veel voetbal in. Koopmeiners is een betere controleur dan Rosario (en kan in ieder geval ook scoren) en achterin vond ik Wijndal ook een prima wedstrijd spelen. Back talenten zijn schaars in Nederland, met oog op Oranje kun je er daar niet genoeg van hebben momenteel. AZ is financieel gezond en heeft de volgende miljoenen dus al weer op het veld staan. Let maar op, daar gaan wij het ook nog behoorlijk lastig tegen krijgen in de competitie.
Het wordt weer tijd dat PSV gaat winkelen in Alkmaar : Til had ik vorig seizoen al genoemd, maar helaas is die nu onhaalbaar. Stengs lijkt mij echt de moeite waard voor PSV als Lozano vertrekt. En Boadu zou gehaald moeten worden, zodra Bergwijn vertrekt. Tot slot lijkt Koopmeiners mij een speler om te volgen en wellicht al in de winterstop vast te leggen, indien hij niet bijtekent bij AZ....
 
Het wordt weer tijd dat PSV gaat winkelen in Alkmaar : Til had ik vorig seizoen al genoemd, maar helaas is die nu onhaalbaar. Stengs lijkt mij echt de moeite waard voor PSV als Lozano vertrekt. En Boadu zou gehaald moeten worden, zodra Bergwijn vertrekt. Tot slot lijkt Koopmeiners mij een speler om te volgen en wellicht al in de winterstop vast te leggen, indien hij niet bijtekent bij AZ....

Koopmeiners is misschien nog wel mogelijk, maar Stengs en al helemaal Boadu zullen veel te duur zijn voor PSV. Voor Stengs zul je denk ik wel met minimaal 15m moeten komen, maar nu Til al voor zoveel is vertrokken lijkt het me dat het nog veel meer zal worden als Stengs een goed seizoen draait. Boadu is wellicht het grootste Nederlandse aanvallende talent in de Eredivisie (Ihattaren reken ik niet mee tot hij voor Oranje kiest, als dat ooit aan de orde komt). We hebben hem op zich (nog) niet echt nodig omdat Malen een soortgelijke speler is en denk ook niet dat je Malen wil gaan laten banken voor hem, of andersom. En hoeveel moet die kosten? Boadu is zo'n speler die de stap NL top waarschijnlijk over gaat slaan als hij zich zo blijft ontwikkelen.
 
Hier de AZ teambuilding oefening van AZ in de Oekraïne/ Lekker dollen met de jongens...

694
 
Tsja ...gebouwd op de pijlers van de DSB bank. :oops::cautious:

694


:eek: Gelukkig zat er niemand op de tribune.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig alleen materiële en financiële schade en geen doden of gewonden maar wel zwaar klote dit voor AZ.
Een club die toch gewoon heel goed geleid wordt zou hierdoor weleens 2 of 3 stappen terug gegooid kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan