Tsja. Ik vond zijn uitspraken ook wel erg direct. In Engeland kost je dat wel meer dan 1 wedstrijd.

Ik vond ze simpelweg misplaatst. Dat zijn spelers een aantal per keer aan De Jong hangen, en dat er 1 keer voor gefloten wordt...da's toch eigenlijk niet raar. En dan kun je in "the heat of the moment" nog iets roepen, maar Van de Brom bleef maar doorzeiken.
 
Ik vond ze simpelweg misplaatst. Dat zijn spelers een aantal per keer aan De Jong hangen, en dat er 1 keer voor gefloten wordt...da's toch eigenlijk niet raar. En dan kun je in "the heat of the moment" nog iets roepen, maar Van de Brom bleef maar doorzeiken.

Van den Brom , een amateur trainer, die zijn tanden bloot lacht bij een overwinning en zijn gal spuit bij verlies. Hij heeft niets te mekkeren m.b.t. Blom. Het is de frustratie die de overhand kreeg bij v.d. Brom. Het doet natuurlijk erg pijn om in vijf minuten tijd van 2-0 naar 2-3 te gaan. Die eerste goal van Pereiro, dat had niets met Blom te maken, die tweede goal had niets met Blom te maken, die derde goal had niets met Blom te maken. Iedere scheidsrechter zou daar voor gefloten hebben, behalve Nijhuis. Ik zag dat de Jong eerst in de rug werd geduwd en daarna door Vlaar om zijn nek werd gehangen. Wat mij betreft vind ik dat verdedigers hun handen thuis moeten houden. Als dat als gemeengoed wordt geaccepteerd, dan kun je beter gaan rugbyen. De afgekeurde derde goal van AZ was buitenspel, hetzij nipt, maar wel buitenspel. Overigens vroeg Blom het nog nadrukkelijk aan zijn lijnrechter alvorens hij de beslissing nam om de goal af te keuren. v.d. Brom moet eens goed naar zichzelf kijken De rode kaart voor Vlaar was wel jammer, maar niet onterecht. Heeft overigens geen invloed gehad op de uitslag. Als men een doorgebroken speler ten val brengt, dan staat daar een rode kaart op. Wil men dat niet : dan moet je de spelregels veranderen. Ook dat laatste ligt niet aan Blom.
 
Ik zag dat de Jong eerst in de rug werd geduwd en daarna door Vlaar om zijn nek werd gehangen. Wat mij betreft vind ik dat verdedigers hun handen thuis moeten houden. Als dat als gemeengoed wordt geaccepteerd, dan kun je beter gaan rugbyen.

Misschien de regels aanpassen. Alleen bij een scoringskans ontnemen een penalty, anders een vrije trap. Nu worden er penalty's gegeven terwijl de bal niet in de buurt is en de bal ook niet naar de speler toe ging. Spelers zijn evenveel bezig met een eventuele penalty als met proberen te scoren. Van mij hoeft het niet.
 
Misschien de regels aanpassen. Alleen bij een scoringskans ontnemen een penalty, anders een vrije trap. Nu worden er penalty's gegeven terwijl de bal niet in de buurt is en de bal ook niet naar de speler toe ging. Spelers zijn evenveel bezig met een eventuele penalty als met proberen te scoren. Van mij hoeft het niet.

Fout in de zestien is penalty zo simpel is het en moet het blijven . Er wordt zelfs nog te weinig gefloten voor al het duw- en trekwerk door verdedigers . Het zijn gewoonlijk zelfs de aanvallers die bestraft worden wanneer ze zich uit de "greep" van verdedigers willen wurmen.
 
Fout in de zestien is penalty zo simpel is het en moet het blijven . Er wordt zelfs nog te weinig gefloten voor al het duw- en trekwerk door verdedigers . Het zijn gewoonlijk zelfs de aanvallers die bestraft worden wanneer ze zich uit de "greep" van verdedigers willen wurmen.

Eens. Veel overtredingen vinden juist plaats asl de bal uit de buurt is, want dan let de scheids minder op.
 
Misschien hebben jullie gelijk... ik word zelf alleen gek van het hele toneelspel op de voetbalvelden. (incusief de PSV-ers) Lekker laten vallen, protesteren. Niet eens meer voor een directe beslissing van de scheidsrechter (een mooie Swalbe voor een penalty kan ik nog enigsinds waarderen) , maar om de beslissing van de scheidsrechter over een aantal situaties te beïnvloeden.

Ik kan me een paar jaar geleden dat Lens werd neergehaald en hij onmiddellijk weer opstond en vanaf de zijkant de goal maakte uit een zeer moeilijke hoek. Prachtig vond ik dat. Het is de uitzondering op de regel.
 
Misschien hebben jullie gelijk... ik word zelf alleen gek van het hele toneelspel op de voetbalvelden. (incusief de PSV-ers) Lekker laten vallen, protesteren. Niet eens meer voor een directe beslissing van de scheidsrechter (een mooie Swalbe voor een penalty kan ik nog enigsinds waarderen) , maar om de beslissing van de scheidsrechter over een aantal situaties te beïnvloeden.

Ik kan me een paar jaar geleden dat Lens werd neergehaald en hij onmiddellijk weer opstond en vanaf de zijkant de goal maakte uit een zeer moeilijke hoek. Prachtig vond ik dat. Het is de uitzondering op de regel.

Heeft deels ook te maken dat een scheidsrechter maar zelden fluit als de speler op de been blijft. De kans is dan wel weg vanwege de onbalans. Dus loont het zich om te gaan liggen. Behalve als je Lozano heet, dan mag er wel tegen je geschopt worden. ;)
 
Misschien hebben jullie gelijk... ik word zelf alleen gek van het hele toneelspel op de voetbalvelden. (incusief de PSV-ers) Lekker laten vallen, protesteren. Niet eens meer voor een directe beslissing van de scheidsrechter (een mooie Swalbe voor een penalty kan ik nog enigsinds waarderen) , maar om de beslissing van de scheidsrechter over een aantal situaties te beïnvloeden.

Ik kan me een paar jaar geleden dat Lens werd neergehaald en hij onmiddellijk weer opstond en vanaf de zijkant de goal maakte uit een zeer moeilijke hoek. Prachtig vond ik dat. Het is de uitzondering op de regel.
Dat was deze goal:

Ik zat in het stadion, schuin achter dat doel en ook ik vergeet dat doelpunt nooit meer.
 
Dat was deze goal:

Ik zat in het stadion, schuin achter dat doel en ook ik vergeet dat doelpunt nooit meer.

Dank voor het posten... Het vervelende is dat als hij de bal zou missen iedereen (inclusief ik) hem vervloekt zou hebben. Zonde van het spel maar het hoort er schijnbaar bij.
 
Waanzinnige goal, zat aan de andere van t veld, dan is t toch mooi dat er ook beelden zijn om t nog n keer te kunnen zien.
 
Het feit dat zélfs Vlaar uit balans raakte zegt toch genoeg?

Of zal het een spontane windvlaag zijn geweest? ?
Volgens mij houd Lozano heel even in waardoor Vlaar tegen hem aanloopt... slim uitgelokt, maar dat Vlaar nu vrijgesproken wordt sta ik niet van te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan