Ik denk en weet bijna wel zeker dat je zoveel gelijk hebt, dat ik niet tegen durf te spreken....

Hebzucht is toch een van de 7 hoofdzonden ...??? AZ staat volgens de Bijbel de hel te wachten....en geloof me, binnenkort breekt de pleuris uit in Alkmaar: Janssen die weigert te trainen, Janssen die wekelijks de media opzoekt om zijn gal te ventileren en uiteindelijk AZ die eieren voor hun geld kiezen en Janssen voor 31 augustus aan de hoogste en meest interessante club verkopen....alleen krijgen ze dan geen 18 miljoen euro meer, maar hooguit de helft van dat bedrag....;)
 
Juist Janssen overschat zich niet.
Hij wil de stap maken, en vind dat hij niet zoveel waard is.

Niet zo naief...voetballers hebben baat bij een lage transfersom, dan blijft er meer over wat ze aan tekengeld en/of salaris kunnen vragen. Het budget wat een club voor het aantrekken van een speler heeft verander niet zomaar. Bovendien heeft Jansen er geen enkele baat bij om ergens aan het eind van de voorbereiding bij een club aan te sluiten, dan weet je zeker dat je achteraan aan moet sluiten.

Dit is eigenbelang. Of dit (helemaal) uit hemzelf komt of uit zijn zaakwaarnemer, dat valt natuurlijk te bezien.
 
De nr1 spits van het Nederlands elftal die uit het niks basis stond en op dat niveau (zeker de pot tegen engeland) goeie indruk achterliet, topscorer van de Eredivie en daarmee een succesvoller jaar gehad dan alle andere spitsen in die competitie. Een van de hoogste goals/minuut opbrengst van alle spitsen in europa voor het kalanderjaar 2016. Belangstelling zal er voldoende zijn, ook rond eind augustus als de deadline nadert vangen ze vast en zeker een leuk zakcentje.

Wat voor AZ belangrijk is, is het doorkomen van de kwalificatie voor de EL. Daar zijn ook wel een paar muntjes in betrokken, naast dat het je club ook aantrekkelijker maakt voor investeerders en potentiële spelers en het gevoel van relevantie van AZ zelf. Ik ben ervan overtuigd dat ze hem voor 18 miljoen hadden laten gaan als de datum 30 augustus was geweest. Het risico dat er buiten deze ene club verder niemand in hem geïnteresseerd is lijkt me klein. Laag huidig salaris en niet onwelwillend tegenover een vertrek bij AZ zijn ook aantekeningen die andere clubs naast zijn naam hebben staan. Kortom, na 1 september zal hij zowieso weg zijn bij AZ.
 
Juist om al dat "bewieroken" wat jij hierboven doet heeft AZ het gelijk aan zijn kant om hem zo duur mogelijk te verkopen. 18 miljoen is echt een fooi voor een club als Tottenham. Ze hebben zich echt rot gelachen om de 15 miljoen destijds die ze voor Eriksen hebben betaald. Het is goedkoop shoppen in Nederland zouden ze gedacht hebben.
 
AZ houdt maar liefst 22 miljoen Euro over aan de transfer van Janssen naar Tottenham, meldt de TelegrAf. 22 miljoen....
 
Ik denk dat er wel een verschilletje qua salaris is.

Henriksen gaat dus duidelijk niet voor een sportieve carrière, want met AZ had hij ook nog Europees actief kunnen zijn en zich in de schijnwerpers kunnen spelen van veel grotere Europese clubs dan Hull...onbegrijpelijk dat hij Anderlecht afzegt...!!
 
Hull speelt toch gewoon premier league?

Volgensmij is een jaar premier league meer waard dan een jaar europa league met AZ. Vind het sportief best een goede stap als Hull in de premier league blijft.

Denk zelf beter als Anderlecht, als je twee jaar in de premier league goed speelt. (Qua sportief ongeveer hetzelfde, en financieel zeker een verbetering)
 
Terug
Bovenaan Onderaan