AZ - PSV | Zondag 21 maart | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Sangare ruimt nog wel eens wat op en dat zie ik Rosario minder doen. Sangare levert de bal daarentegen weer iets vaker kinderlijk eenvoudig bij de tegenstander in. Op dit moment geef ik het koppel Sangare-Boscagli (of Gotze) het voordeel van de twijfel omdat Sangare er in mijn ogen nog niet heel lang zit en er voor nu naast een goede passer ook een verdedigend sterkere speler nodig is. Over het gehele seizoen is hij ook net wat minder door de ondergrens gezakt, ik geloof ook dat hij beter kan passen dan dat hij laat zien en dat zal misschien te maken hebben met wat onzekerheid. De laatste tijd draait Sangare natuurlijk niet goed maar het is ook kiezen tussen twee kwaden en hopen dat er één een beter niveau gaat halen en dit vast kan houden.

Sangare heeft ook best veel goeie wedstrijden gevoetbald. Net zoveel als Rosario in 3 seizoenen zeg maar. Boscagli/Sangare heeft mijn voorkeur.
 
Voor nu wel, maar toch niet voor in de toekomst?
Sangare is een jaartje jonger en heeft kennelijk in Frankrijk wel iets laten zien, ook hij moet wennen aan dit systeem, net als Rosario. Alleen het probleem met Rosario is dat het al 3 seizoenen niet top is, hij doet altijd wel iets goed maar is nooit top en z’n fouten vallen vaker op dan z’n goede acties. Rosario lekker laten vertrekken deze zomer en volgend jaar Sangare een blok laten vormen met Boscagli, nieuw centraal duo erbij en Teze naar de rechtsback.
 
Welja joh, ga Cocu gewoon even vergelijken met Hiddink :lmao:
Ik vind dat je Cocu erg onderschat, net als de Boer bij Ajax. Beiden succesvol, en beiden worden voor een groot deel uitgekotst. Geen idee waarom..

Als het om het voetbal gaat had Hiddink ook wel even wat anders tot zn beschikking.. En er waren in zijn tijd ook genoeg zaadpotten.. PSV speelde toen op controle en leunde op de defensie.
 
Sangare is een jaartje jonger en heeft kennelijk in Frankrijk wel iets laten zien, ook hij moet wennen aan dit systeem, net als Rosario. Alleen het probleem met Rosario is dat het al 3 seizoenen niet top is, hij doet altijd wel iets goed maar is nooit top en z’n fouten vallen vaker op dan z’n goede acties. Rosario lekker laten vertrekken deze zomer en volgend jaar Sangare een blok laten vormen met Boscagli, nieuw centraal duo erbij en Teze naar de rechtsback.
Teze naar rechtsback zou ik zonde vinden.

Ik vind dat je Cocu erg onderschat, net als de Boer bij Ajax. Beiden succesvol, en beiden worden voor een groot deel uitgekotst. Geen idee waarom..
Ik vind dat je Cocu erg onderschat, net als de Boer bij Ajax. Beiden succesvol, en beiden worden voor een groot deel uitgekotst. Geen idee waarom..

Als het om het voetbal gaat had Hiddink ook wel even wat anders tot zn beschikking.. En er waren in zijn tijd ook genoeg zaadpotten.. PSV speelde toen op controle en leunde op de defensie.
Het feit dat Cocu en De Boer daarna niks meer gepresteerd hebben?
 
Teze naar rechtsback zou ik zonde vinden.

Ik vind dat je Cocu erg onderschat, net als de Boer bij Ajax. Beiden succesvol, en beiden worden voor een groot deel uitgekotst. Geen idee waarom..

Het feit dat Cocu en De Boer daarna niks meer gepresteerd hebben?
Wat doet dat er toe? Ik ken genoeg zogenaamde topcoaches die enorme zepers hebben gemaakt in hun carriere. Het is niet altijd feest. Dat doet nul af aan de prestaties hier..
 
Teze naar rechtsback zou ik zonde vinden.
Waarom? Momenten dat hij rechtsback stond liet hij zien ook wat aanvallend toe te kunnen voegen maar ik vind hem verdedigend beter dan Dumfries. Zou een ideale manier zijn om wat rust te creëren op de rechtse flank. Ook zeker omdat Teze weet hoe het is om centraal te spelen met hoog staande backs kan hij daar als back rekening mee houden.

Mij lijkt Teze een goeie vervanger van Dumfries op rechtsback. Maar ligt ook eraan waar zijn eigen ambities liggen.
 
Het spel van Schmidt is niet zonder risico en dat was op voorhand bekend. Waarom denk je dat Zahavi erbij is gezet? Juist, om doelpunten te maken, maar die gaan er nu niet in en Malen heeft ook zijn vizier niet scherp, want als beide gewoon in goede vorm zijn win je dit duel met 1-3 of 2-4. Met aantrekkelijk voetbal zoals hoe we bijv speelde tegen Feyenoord.

Ik hoef Cocu echt niet terug te zien bij dit PSV en dat we omschakelen naar een ultra conservatieve speelmethode. Geef mij dat spel van Schmidt dan maar.
 
Het spel van Schmidt is niet zonder risico en dat was op voorhand bekend. Waarom denk je dat Zahavi erbij is gezet? Juist, om doelpunten te maken, maar die gaan er nu niet in en Malen heeft ook zijn vizier niet scherp, want als beide gewoon in goede vorm zijn win je dit duel met 1-3 of 2-4. Met aantrekkelijk voetbal zoals hoe we bijv speelde tegen Feyenoord.

Ik hoef Cocu echt niet terug te zien bij dit PSV en dat we omschakelen naar een ultra conservatie speelmethode. Geef mij dat spel van Schmidt dan maar.
Is het probleem ook niet een beetje dat Malen en Zahavi niet werkt. Malen is veel te egoistisch en Zahavi kan niet voetballen. En beide denken ze dat de oplossing is om de bal dan maar op het middenveld te gaan halen
 
Laatst bewerkt:
Is het probleem ook iet een beetje dat melen en Zahavi niet werkt. Malen is veel te egoistisch en Zahavi kan niet voetballen. En beide denken ze dat de oplossing is om de bal dan maar op het middenveld te gaan halen
Zahavi is een van de beste voetballers in de selectie. Is bij de meeste aanvallen betrokken als eindstation of degene die de aanvallen op zet. Snel kort wegdraaien kan hij ook erg goed en leest het spelletje goed. Maakt ook de doelpunten. Wat wil je nog meer van een spits?
 
Zahavi is een van de beste voetballers in de selectie.
Dan kijk jij andere wedstrijden dan ik. De meeste ballen springen van z'n voet en de meeste passes zijn te hard, te zacht of verkeerd. Ik vind het een echte goalgetter die gewoon in de 16 moet hangen en de ballen erin schieten. Zoals oook Huntelaar dat bv is, die moet je ook niet laten voetballen. Alleen krijgt hij veel en veel te weinig ballen.
 
Dan kijk jij andere wedstrijden dan ik. De meeste ballen springen van z'n voet en de meeste passes zijn te hard, te zacht of verkeerd. Ik vind het een echte goalgetter die gewoon in de 16 moet hangen en de ballen erin schieten. Zoals oook Huntelaar dat bv is, die moet je ook niet laten voetballen. Alleen krijgt hij veel en veel te weinig ballen.
Zahavi kent een seizoen met 2 gezichten. Voor de winterstop was het drama, mede door een lastige start voor hem. Na de winterstop iemand waardoor het voorin bij PSV nog een beetje loopt. Zoekt ook vaak goed de combinatie
 
Zahavi kent een seizoen met 2 gezichten. Voor de winterstop was het drama, mede door een lastige start voor hem. Na de winterstop iemand waardoor het voorin bij PSV nog een beetje loopt. Zoekt ook vaak goed de combinatie
Hij zoekt de combinatie inderdaad, maar vindt hem zelden
 
Dan kijk jij andere wedstrijden dan ik. De meeste ballen springen van z'n voet en de meeste passes zijn te hard, te zacht of verkeerd. Ik vind het een echte goalgetter die gewoon in de 16 moet hangen en de ballen erin schieten. Zoals oook Huntelaar dat bv is, die moet je ook niet laten voetballen. Alleen krijgt hij veel en veel te weinig ballen.
Ik vond dit lange tijd ook, maar sinds een tijdje is dat echt veranderd en speelt hij een stuk beter. Meer controle, betere passing.
 
Is het probleem ook niet een beetje dat Malen en Zahavi niet werkt. Malen is veel te egoistisch en Zahavi kan niet voetballen. En beide denken ze dat de oplossing is om de bal dan maar op het middenveld te gaan halen
is het probleem vooral niet dat ze beiden goede aanvoer missen, iemand met een slimme actie of met één bal een opening kan maken en hen voor de keeper kan brengen. Centraal hebben Sangaré en Rosario veel te weinig inbreng en voetbalintellect , het is dikwijls afbreken om direct met dom inspelen de bal weer kwijt te zijn.
 
is het probleem vooral niet dat ze beiden goede aanvoer missen, iemand met een slimme actie of met één bal een opening kan maken en hen voor de keeper kan brengen. Centraal hebben Sangaré en Rosario veel te weinig inbreng en voetbalintellect , het is dikwijls afbreken om direct met dom inspelen de bal weer kwijt te zijn.
Lijkt mij dat Götze hier de perfecte man voor is.
 
Tsja je kunt wel op 1 puntje reageren waar je iets negatiefs over weet te zeggen en al het andere wat ik benoem negeren...
je klinkt een beetje van: ik heb een hele lap tekst geschreven en je pikt er 1 dingetje uit. Dat viel volgens mij wel mee. De hele post was:

'Zahavi kent een seizoen met 2 gezichten. Voor de winterstop was het drama, mede door een lastige start voor hem. Na de winterstop iemand waardoor het voorin bij PSV nog een beetje loopt. Zoekt ook vaak goed de combinatie.'

Dus over al het andere dat je benoemt: dat vind ik dus niet, het enige verschil is dat hij nu regelmatiger scoort. En daar vind ik hem dus wel goed in, prima spits/afmaker. Ik zie niet dat hij veel kansen creert voor anderen, of dingen voor zichzelf creert. Ik vind het nogmaals, dat hij niet z'n hele goede techniek heeft, hij gaat z'n man niet voorbij en qua passing past hij naadloos bij Rosario en Sangare. Wat ik wel in hem waardeer is z'n inzet en werklust, maar daardoor is hij mijns inziens veel te vaak te vinden op een plaats waar hij niet op z'n sterkst is. Hij is bloedfanatiek, krijgt geen ballen, dus gaat hij ze maar ophalen.

Wederom, en dat zal je wel niet leuk vinden, ik denk dat het grootste probleem is de tactiek van Schmidt, waardoor wederom een speler, in dit geval Zahavi, gedwongen wordt om te doen waar hij helemaal niet goed in is. Als iedereen staat waar hij op z'n best is, zou Zahavi gewoon in de punt van de aanval moeten staan, met Malen eromheen. En Max en Denzel zouden gewoon hun verdedigende taken moeten doen, zodat Malen en Zahavi kunnnen doen waar ze goed in zijn: doelpunten maken. De aanvoer komt dan van Gotze en Gakpo, die dan dus ook niet continu de gaten van Max/Denzel dicht te hoeven lopen.
 
Ik vind dat je Cocu erg onderschat, net als de Boer bij Ajax. Beiden succesvol, en beiden worden voor een groot deel uitgekotst. Geen idee waarom..

Als het om het voetbal gaat had Hiddink ook wel even wat anders tot zn beschikking.. En er waren in zijn tijd ook genoeg zaadpotten.. PSV speelde toen op controle en leunde op de defensie.
Dat mag je vinden, ik denk dat ik ze als coaches goed op waarde schat. Hiddink had geen frivole stijl, en had idd wel volwassenere spelers tot zijn beschikking. Ze speelden inderdaad op controle, maar het verschil met Cocu, met name in Hiddink's tweede periode, is dat die controle er ook echt was, en men dat gewoon heel goed uitvoerde. Als er al eens iemand doorkwam dan moesten ze nog altijd Gomes passeren. De tegenstander had niet vaak iets te vertellen, ondanks dat het misschien maar 1-0 werd. Er was niks te halen tegen PSV. Daar kon ik toch wel van genieten. Het oogde soeverein, dankzij een sterke as, met Gomes, Alex, MvB-Cocu-Park, en vooring JvoH. Dat was de laatste keer dat er echt een elftal stond dat op elkaar aansloot, waarbij je het idee had dat er ook echt over na was gedacht. Dat is daarna niet meer het geval geweest, en de echte controle, dat soevereine is er ook niet meer geweest sindsdien. Dat ligt dus niet alleen aan de coach, maar ook aan de spelers die gehaald worden, maar het feit dat zowel Cocu als FdB na hun successen in NL faalden in het buitenland is m.i. veelzeggend. Hiddink was tactisch en qua people management wel een paar categorieën hoger dan Cocu en FdB.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan