AZ - PSV | Zondag 21 maart | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik vind het wel meevallen, ik kan me alleen het rare verwijt van Schmidt herinneren aan Nijhuis bij de blessure van Gakpo. Dat vond ik ook toen al zwaar overdreven, spelen op een bevroren veld heeft nou eenmaal wat meer risico, dat was meer pech dan iets anders.

Het verhaal dat scheidsrechters expres tegen PSV fluiten, vind ik bizar. Wel ben ik het (waarschijnlijk) met je eens dat er in NL heel veel matige en ronduit slechte scheidsrechters rondlopen
Ik kijk alleen PSV dus over de rest van de wedstrijden kan ik niets zeggen (die interesseren me namelijk niet), maar zowel in de beker (was dat tegen de Graafschap) als tegen Ajax (in de beker en competitie) en tegen FN vorige keer wordt er te weinig gedaan om spelers te beschermen. Een tik op de rug, dat mag. Natrappen, dat mag. Spelers de wedstrijd uitschoppen die we dan weken moeten missen, dat mag.. Het is niet te geloven..
 
Ik kijk alleen PSV dus over de rest van de wedstrijden kan ik niets zeggen (die interesseren me namelijk niet), maar zowel in de beker (was dat tegen de Graafschap) als tegen Ajax (in de beker en competitie) en tegen FN vorige keer wordt er te weinig gedaan om spelers te beschermen. Een tik op de rug, dat mag. Natrappen, dat mag. Spelers de wedstrijd uitschoppen die we dan weken moeten missen, dat mag.. Het is niet te geloven..
Mee eens dat de laatste tijd, in ieder geval voor het gevoel, het kwartje bij de scheidsrechters wel vaak nadelig uitvalt voor PSV. Wil niet zeggen dat PSV niet vooral zijn eigen kansen moet afmaken.
 
Ik kijk alleen PSV dus over de rest van de wedstrijden kan ik niets zeggen (die interesseren me namelijk niet), maar zowel in de beker (was dat tegen de Graafschap) als tegen Ajax (in de beker en competitie) en tegen FN vorige keer wordt er te weinig gedaan om spelers te beschermen. Een tik op de rug, dat mag. Natrappen, dat mag. Spelers de wedstrijd uitschoppen die we dan weken moeten missen, dat mag.. Het is niet te geloven..
Wie is er de wedstrijd uitgeschopt en hebben we weken moeten missen?

Die natrappen en de elleboog in de rug hadden idd allemaal rood moeten zijn, maar hebben niet tot blessures geleid?
 
Mee eens dat de laatste tijd, in ieder geval voor het gevoel, het kwartje bij de scheidsrechters wel vaak nadelig uitvalt voor PSV. Wil niet zeggen dat PSV niet vooral zijn eigen kansen moet afmaken.
Tja, spreek eens met ajax of feyenoord supporters, die zullen exact hetzelfde zeggen, en met voorbeelden aankomen. Ga daarna eens praten met supporters van de kleine clubs, die zijn er heilig van overtuigd dat zij altijd benadeeld worden tov de grote clubs.

Nogmaals, ik denk dat het grootste probleem is dat er in Nl heel veel matige en slechte scheidsrechters rondlopen.
 
Tja, spreek eens met ajax of feyenoord supporters, die zullen exact hetzelfde zeggen, en moet voorbeelden aankomen. Ga daarna eens praten met supporters van de kleine clubs, die zijn er heilig van overtuigd dat zij altijd benadeeld worden tov de grote clubs.

Nogmaasl, ik denk dat het grootste probleem is dat er in Nl heel veel matige en slechte scheidsrechters rondlopen.
Zeker. Dat laatste geloof ik trouwens ook wel (zeker in wedstrijden met publiek).

En eens dat het probleem ook voornamelijk word veroorzaakt door de kwaliteiten.
 
Zeker. Dat laatste geloof ik trouwens ook wel (zeker in wedstrijden met publiek).

En eens dat het probleem ook voornamelijk word veroorzaakt door de kwaliteiten.
Ja, ik ook (dat kleine clubs wellicht wel eens reden tot klagen hebben).

En het beleid van de knvb is waardeloos, het is niet consequent, waardoor het eigenlijk altijd voor iedereeen oneerlijk lijkt. En men doet er helemaal niks aan om de kwaliteit van de scheidsrechters te verbeteren.
 
Mee eens dat de laatste tijd, in ieder geval voor het gevoel, het kwartje bij de scheidsrechters wel vaak nadelig uitvalt voor PSV. Wil niet zeggen dat PSV niet vooral zijn eigen kansen moet afmaken.
We hebben noodgedwongen zonder Madueke en Gakpo moeten spelen, met wat pech wordt Zahavi ook nog de wedstrijd uit geschopt (natrappen). Dan heb je voorin al helemaal niets meer. Ik snap Schmidt wel, buiten de reguliere blessures kan je dat er ook niet meer bij hebben.. Het is heel het seizoen al improviseren, en kan krijgen we er ook nog scheidsrechters bij (Nijhuis?) die het allemaal maar afdoen als flauwekul. Prestaties staan ook met een aantal spelers die beschikbaar zijn, en als er dan spelers stelselmatig niet worden beschermd, tsja..
 
We hebben noodgedwongen zonder Madueke en Gakpo moeten spelen, met wat pech wordt Zahavi ook nog de wedstrijd uit geschopt (natrappen). Dan heb je voorin al helemaal niets meer. Ik snap Schmidt wel, buiten de reguliere blessures kan je dat er ook niet meer bij hebben.. Het is heel het seizoen al improviseren, en kan krijgen we er ook nog scheidsrechters bij (Nijhuis?) die het allemaal maar afdoen als flauwekul. Prestaties staan ook met een aantal spelers die beschikbaar zijn, en als er dan spelers stelselmatig niet worden beschermd, tsja..

Gisteren hadden we nagenoeg een fitte selectie op Boscagli na. Madueke wordt altijd geroepen dat we die missen, maar gisteren wordt hij gebracht wanneer we al verzopen zijn?
Vertessen is nu blijkbaar beter?

Dat continu zoeken naar excuses is echt om te janken en te laag voor een club als PSV. Nou vind ik dat hier op het forum niet erg, je hebt er altijd wel een paar die vinden dat het aan de scheidsrechter ligt. Maar ik ben bang dat ze intern ook zo erbij lopen tijdens de evaluatiemomenten, en juist dan moet er wel kritisch worden gekeken. Wat de **** kan het idee zijn met Sangare & Rosario? Iedere kenner en niet-kenner ziet toch dat dat niet werkt? Sangaré uberhaupt kopen voor een enorme smak geld en je verdediging verder verwaarlozen, ik begrijp het niet...

PSV moet gewoon op grote afstand van de rest staan en dichtbij Ajax gelet op de begroting en selectie. Helaas moeten we nu onze blik richten op subtoppers AZ en Vitesse..
 
Omdat Cocu een type coach is die wel weet hoe ie het rendement eruit moet halen? Nee, dat soort coaches moeten we inderdaad niet hebben..

Maar zonder gein, gewoon bewezen succesvol bij PSV. De laatste die een soortgelijke prestatie neer heeft gezet is Hiddink (met een iets betere selectie)
Lafbekkerig schijtbakkenvoetbal waarmee vooral met meer geluk dan wijsheid op het nippertje resultaat werd behaald, waarbij niemand zoiets had van, zo dat PSV, een onaantastbare ploeg, daar gaan we met knikkende knieën tegen spelen; dat soort coach hoef ik hier niet te hebben inderdaad. FdB had ook 4x succes bij Ajax; ik denk toch dat er niemand daar FdB nog ooit terug wil zien bij Ajax. Nee, het idee van JdJ om PSV aanvallend en aantrekkelijk voetbal te gaan laten spelen is prima, maar Schmidt is simpelweg niet de juiste trainer.
 
Gisteren hadden we nagenoeg een fitte selectie op Boscagli na. Madueke wordt altijd geroepen dat we die missen, maar gisteren wordt hij gebracht wanneer we al verzopen zijn?
Vertessen is nu blijkbaar beter?

Dat continu zoeken naar excuses is echt om te janken en te laag voor een club als PSV. Nou vind ik dat hier op het forum niet erg, je hebt er altijd wel een paar die vinden dat het aan de scheidsrechter ligt. Maar ik ben bang dat ze intern ook zo erbij lopen tijdens de evaluatiemomenten, en juist dan moet er wel kritisch worden gekeken. Wat de **** kan het idee zijn met Sangare & Rosario? Iedere kenner en niet-kenner ziet toch dat dat niet werkt? Sangaré uberhaupt kopen voor een enorme smak geld en je verdediging verder verwaarlozen, ik begrijp het niet...

PSV moet gewoon op grote afstand van de rest staan en dichtbij Ajax gelet op de begroting en selectie. Helaas moeten we nu onze blik richten op subtoppers AZ en Vitesse..
Ik heb het over de rol van scheidsrechters om spelers te beschermen en het punt wat Schmidt daarover maakte, wat dat met excuses heeft te maken? Is gewoon een terecht punt..
Lafbekkerig schijtbakkenvoetbal waarmee vooral met meer geluk dan wijsheid op het nippertje resultaat werd behaald, waarbij niemand zoiets had van, zo dat PSV, een onaantastbare ploeg, daar gaan we met knikkende knieën tegen spelen; dat soort coach hoef ik hier niet te hebben inderdaad. FdB had ook 4x succes bij Ajax; ik denk toch dat er niemand daar FdB nog ooit terug wil zien bij Ajax. Nee, het idee van JdJ om PSV aanvallend en aantrekkelijk voetbal te gaan laten spelen is prima, maar Schmidt is simpelweg niet de juiste trainer.
Succesvol resultaat gericht voetbal waar we 3x kampioen plus een succesvolle CL campagne mee hebben gehad. Waar spelers als Depay zijn doorgebroken en we door onze status de Moreno`s en Guardado`s konden aantrekken.. Maar jij noemt dat meer dan geluk als wijsheid. 3x kampioen is geen geluk meer..
 
Ik heb het over de rol van scheidsrechters om spelers te beschermen en het punt wat Schmidt daarover maakte, wat dat met excuses heeft te maken? Is gewoon een terecht punt..

Succesvol resultaat gericht voetbal waar we 3x kampioen plus een succesvolle CL campagne mee hebben gehad. Waar spelers als Depay zijn doorgebroken en we door onze status de Moreno`s en Guardado`s konden aantrekken.. Maar jij noemt dat meer dan geluk als wijsheid. 3x kampioen is geen geluk meer..
Liever lelijk voetbal met resultaat waarbij ik op dinsdagavond PSV in de CL kan zien dan, “mooi voetbal” waarmee we 2/3 worden en de club langzaam maar zeker afglijdt. Ik weet het wel.
 
Liever lelijk voetbal met resultaat waarbij ik op dinsdagavond PSV in de CL kan zien dan, “mooi voetbal” waarmee we 2/3 worden en de club langzaam maar zeker afglijdt. Ik weet het wel.
Ik ben het met je eens, maar toen we dat onder Cocu hadden ik er ook niet tevreden mee was. Het grote dilemma is dat ik en mooi aanvallend voetbal wil zien en resultaat halen. dat schijnt op de een of andere manier niet mogelijk te zijn (kwaliteit van de spelersgroep): wat kies je dan???

Op het moment dus: resultaat met countervoetbal, maar ik sluit niet uit als we dat doen, dat ik na een paar kampioenschappen weer ontevreden zal zijn.
 
Liever lelijk voetbal met resultaat waarbij ik op dinsdagavond PSV in de CL kan zien dan, “mooi voetbal” waarmee we 2/3 worden en de club langzaam maar zeker afglijdt. Ik weet het wel.
We kunnen nu wel concluderen dat we het allebei niet hebben. Want dit spel is vooral blind drukzetten, maar heb zelden het idee dat er echt mooi/goed voetbal wordt gespeeld.
 
We kunnen nu wel concluderen dat we het allebei niet hebben. Want dit spel is vooral blind drukzetten, maar heb zelden het idee dat er echt mooi/goed voetbal wordt gespeeld.
Mooi/goed voetbal tussen de 15 en 45 minuten per wedstrijd (muv pot tegen Granada), en 45 minuten zijn al een uitzondering
 
Succesvol resultaat gericht voetbal waar we 3x kampioen plus een succesvolle CL campagne mee hebben gehad. Waar spelers als Depay zijn doorgebroken en we door onze status de Moreno`s en Guardado`s konden aantrekken.. Maar jij noemt dat meer dan geluk als wijsheid. 3x kampioen is geen geluk meer..
Moreno en Guardado kwamen door Brands, niet doordat er een of andere status van PSV zou zijn. Succesvolle CL campagne, tja, wat is succes? Joepie, we zijn nipt uitgeschakeld door Atletico, geweldig gedaan! Dat was overigens ook maar 1x. Vergeet je het FK Oliesjeik debacle niet? Jij noemt het resultaat gericht voetbal, ik noem het schijtbakken voetbal waarvan 1x overtuigend kampioen (concurrentie liet het ook afweten), en de andere 2 met veel geluk. Hij werd ook een keer derde en een keer vierde, om het maar even in perspectief te plaatsen.
 
Moreno en Guardado kwamen door Brands, niet doordat er een of andere status van PSV zou zijn. Succesvolle CL campagne, tja, wat is succes? Joepie, we zijn nipt uitgeschakeld door Atletico, geweldig gedaan! Dat was overigens ook maar 1x. Vergeet je het FK Oliesjeik debacle niet? Jij noemt het resultaat gericht voetbal, ik noem het schijtbakken voetbal waarvan 1x overtuigend kampioen (concurrentie liet het ook afweten), en de andere 2 met veel geluk. Hij werd ook een keer derde en een keer vierde, om het maar even in perspectief te plaatsen.
Kunnen we voorzichtig concluderen dat je geen voorstander bent van een eventuele terugkeer van Cocu? :lol:
 

Over de CV: Ik denk dat de meeste tegendoelpunten van de laatste tijd vooral in de linie ervoor zitten. We hebben het hier over de mogelijkheden van Rosario en Sangare om vooruit te spelen maar ik vind het een veel groter probleem dat ze vaak hun man laten lopen. Ze pakken het vaak goed op, maar een paar keer per wedstrijd komt er een man daar vrij en dat is gewoon dodelijk. En dan kan je beter daar óf een aanvallend ingestelde speler óf een verdediger neerzetten.

Van de spelers die je noemt vind ik op dit moment Dumfries, Max en Ihattaren erg slecht op dit moment. Sinds de winterstop is Sangare ook niet geweldig.
Ihattaren valt toch nu niet te beoordelen? Hij speelt niet of nauwelijks. Dumfries en Max spelen inderdaad erg matig. En bij Sangaré begin ik me af te vragen wat zijn niveau is. Dat van voor of na de winterstop?

Rosario en Sangaré laten wel een hun man lopen, maar met name het veel te hoog staan van het hele team zorgt voor problemen. Vooral aan de zijkanten, waar Max en Dumfries als buitenspeler geposteerd staan.
Gisteren hadden we nagenoeg een fitte selectie op Boscagli na. Madueke wordt altijd geroepen dat we die missen, maar gisteren wordt hij gebracht wanneer we al verzopen zijn?
Vertessen is nu blijkbaar beter?
Is er iemand die iets in Vertessen ziet, behouden Schmidt? Wie brengt zo'n jongen nu in, als je Madueken en Ihattaren op de bank hebt zitten? Sterker nog: waarom zit de jongen überhaupt bij de selectie.
 
Liever lelijk voetbal met resultaat waarbij ik op dinsdagavond PSV in de CL kan zien dan, “mooi voetbal” waarmee we 2/3 worden en de club langzaam maar zeker afglijdt. Ik weet het wel.
Dat mooie voetbal heb ik bij PSV nog niet gezien, dus je conclusie lijkt me wat voorbarig, want wie zegt dat je automatisch 2de of 3de gaat worden door mooi voetbal te spelen? Het kan prima allebei. En naar een angstig en lelijk voetballend PSV kijken in de CL waarbij je op voorhand al weet dat ze gaan verliezen en de vraag alleen nog maar is met hoeveel en hoe slecht, doe ik iig ook niet graag. Doe mij maar een PSV dat lof oogst in de CL door met lef en bravoure te spelen, zonder daarbij naief te voetballen.
 
Ik hoorde gisteren Langs de lijn. (Zat in de auto tijdens de wedstrijd) en hoorde de commentator zeggen dat Teze indribbelde, de bal vervolgens niet kwijt kon en daar een soort gebaar bij maakte. En dit, dit is in mijn ogen PSV ten voeten uit. Er is zo weinig beweging op het middenveld, zo weinig gogme van hoe je moet lopen, dat je de bal in de loop moet krijgen of daar waar je naartoe beweegt. Het is een statische bende. Dat is deels tactiek en dus de schuld van de coach. Maar het is ook deels technisch inzicht en dus zeer afhankelijk van hoeveel ‘voetbal’ er op je middenveld staat en in hoeverre het middenveld complementair is. En die balans is er niet. Ons centrale blok ziet de opening niet en de rest loopt niet vrij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan