Auto's

Iemand nog interesse in n micra met "wat" gebruikssporen? ;)

On a serieus note; ik ben nu aan t verdiepen in compacts met ahk (moet mijn boot plus Trailer, <400kg ongeremd een paar keer per jaar vervoeren kunnen). Iemand tips of aan/afraders? Budget <12k, ps 80-100 voldoende, bj 2014-2019. Betrouwbaar, goed zicht en liefst <100k km's. Jaarverbruik zelf 10 a 14k. Verbruik tot max 5.5 gecombineerd (liefst zuiniger). Is bv een opel Adam een aan of afrader? C3? Opnieuw een micra? Clio/Twingo? Mag ook over pb als je wat kunt delen of vind in omgeving Leipzig. Bvd ;)
 
Iemand nog interesse in n micra met "wat" gebruikssporen? ;)

On a serieus note; ik ben nu aan t verdiepen in compacts met ahk (moet mijn boot plus Trailer, <400kg ongeremd een paar keer per jaar vervoeren kunnen). Iemand tips of aan/afraders? Budget <12k, ps 80-100 voldoende, bj 2014-2019. Betrouwbaar, goed zicht en liefst <100k km's. Jaarverbruik zelf 10 a 14k. Verbruik tot max 5.5 gecombineerd (liefst zuiniger). Is bv een opel Adam een aan of afrader? C3? Opnieuw een micra? Clio/Twingo? Mag ook over pb als je wat kunt delen of vind in omgeving Leipzig. Bvd ;)

De lach is voor je eerste zin :)
 
Iemand nog interesse in n micra met "wat" gebruikssporen? ;)

On a serieus note; ik ben nu aan t verdiepen in compacts met ahk (moet mijn boot plus Trailer, <400kg ongeremd een paar keer per jaar vervoeren kunnen). Iemand tips of aan/afraders? Budget <12k, ps 80-100 voldoende, bj 2014-2019. Betrouwbaar, goed zicht en liefst <100k km's. Jaarverbruik zelf 10 a 14k. Verbruik tot max 5.5 gecombineerd (liefst zuiniger). Is bv een opel Adam een aan of afrader? C3? Opnieuw een micra? Clio/Twingo? Mag ook over pb als je wat kunt delen of vind in omgeving Leipzig. Bvd ;)

Heel jouw advertentie zegt:

P.s. de vraag of rondkijken in NL niet handiger is. Ik weet niet hoe het in Duitsland is maar in NL heeft iedereen een trekhaak, maar hier in CH ongeveer niemand.
 
Heel jouw advertentie zegt:

P.s. de vraag of rondkijken in NL niet handiger is. Ik weet niet hoe het in Duitsland is maar in NL heeft iedereen een trekhaak, maar hier in CH ongeveer niemand.
Klopt, aandeel autos met vaste degelijke trekhaak is in NL beter. Zeker bij kleine auto's vrij zeldzaam hier en als, dan meestal n flutding wat nagemonteerd is om n fietsenrekje op te ploffen. In NL prijs echter hoog en n papierwerk waar ik liever niet aan begin qua importeren. Maar bedankt voor t meedenken natuurlijk.

Zijn Mini's gebruikt (2012-2016) wat (in t algemeen) of is dat af te raden qua betrouwbaarheid/onderhoud? Ervaringen hier?
 
Bij een beetje garage kan je een goede trekhaak er voor rond de 500 euro laten plaatsen en kan je een caravan trekken.
Valt tegen, was vandaag bij een dealer met werkplaats en daar was de vriendeprijs op auto's van daar met het narusten, keuren en indragen in de papieren ruim 800. Voor auto's van buiten hadden ze momenteel geen tijd (werk teveel) maar verwacht niet dat dat veel goedkoper zal zijn elders. En dat zijn vaak nog van die algemene afnemeembare haken. Papierwerk in duitsland is volgens mij vaak wat lastiger (dan in bijv nederland). Als je het veranderd moet er een nieuwe HU volgen zover ik het begrijp, incl een goedkeuring dus van een onafhankelijke partij.

Beste is een auto die nieuw een vaste trekhaak had, daar staat het reeds in de papieren wat hij mag dragen (stutzlast) en wat hij mag trekken. Naast gewicht, moteromvang en type remmen zitten daar blijkbaar grenzen op. Zo kwam ik er vandaag achter dat de Opel Adam in Duitsland niks mag trekken. Kan je wel geld aftikken voor een trekhaak, maar mag je alsnog er geen kar of trailer aanhangen..:shrug:
 
Valt tegen, was vandaag bij een dealer met werkplaats en daar was de vriendeprijs op auto's van daar met het narusten, keuren en indragen in de papieren ruim 800

Gewoon 300 euro duurder dan in Frankrijk en dan reken ik niet eens de goedkoopste prijs. :eek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan