Auto's

Als je op de andere momenten 1 op 5 rijdt heb je daar weinig aan ;). Als rustige rijden halen wij ongeveer 1 op 24 met onze Auris hybride, moet wel zeggen dat wij zelden de auto pakken voor afstanden <10km, wat best helpt voor een laag verbruik.
Dat is waar, maar ik haal gelukkig ook met gemak 1 op 24 met de Clio. In de vakantie zelf 1 op 25, maar op de een of andere manier lukt me dat in NL niet.
 
Dat is waar, maar ik haal gelukkig ook met gemak 1 op 24 met de Clio. In de vakantie zelf 1 op 25, maar op de een of andere manier lukt me dat in NL niet.
In Nederland veel drempel, rotonde's, verkeerslichten, zebrapaden, zijwegen, etc. Da's allemaal erg beroerd voor het verbruik.
 
Wij rijden sinds een paar maanden een Mazda.

Heel blij dat we van die klote Renault af zijn.

Wat is er mis met een Renault?
Rijd nu al ruim 4.5 Renault Mégane ST en rijdt super.
Daarvoor ook al Peugeot en als tiener begonnen met een Citroën.
Nooit problemen en geen schokkende dingen.
 
In Nederland veel drempel, rotonde's, verkeerslichten, zebrapaden, zijwegen, etc. Da's allemaal erg beroerd voor het verbruik.
Als jij je gewoon aan de Vmax houdt kan jij een goede drempel passeren zonder te remmen, tenzij je 6 zakken cement achterin hebt liggen. Rotondes, verkeerslichten en zebra's, kwestie van anticiperen, bij een wachtmomentje ff je gas loslaten ipv doorrijden en laatste moment remmen scheelt wel benzine maar kost geen extra tijd.
 
Als jij je gewoon aan de Vmax houdt kan jij een goede drempel passeren zonder te remmen, tenzij je 6 zakken cement achterin hebt liggen. Rotondes, verkeerslichten en zebra's, kwestie van anticiperen, bij een wachtmomentje ff je gas loslaten ipv doorrijden en laatste moment remmen scheelt wel benzine maar kost geen extra tijd.
:grin: Ik ken wel een aantal drempels waar ik graag met de camera naast ga staan als jij die met de Vmax passeert. In de straat van mijn vorige werkgever waren zelfs drempels (toegestane snelheid 50 km/uur) die met 10 km/uur al schade opleverden aan de spoilers of uitlaten.
En in Nederland kun je best anticiperen. Moet je wel die woedende ongeduldige mensen achter je kunnen tolereren. ;)
 
:grin: Ik ken wel een aantal drempels waar ik graag met de camera naast ga staan als jij die met de Vmax passeert. In de straat van mijn vorige werkgever waren zelfs drempels (toegestane snelheid 50 km/uur) die met 10 km/uur al schade opleverden aan de spoilers of uitlaten.
En dan kan je de wegbeheerder aansprakelijk stellen, mits de afmeting van jouw auto RDW-proof is ;)
En in Nederland kun je best anticiperen. Moet je wel die woedende ongeduldige mensen achter je kunnen tolereren. ;)
No stress :D
 
Wat is er mis met een Renault?
Rijd nu al ruim 4.5 Renault Mégane ST en rijdt super.
Daarvoor ook al Peugeot en als tiener begonnen met een Citroën.
Nooit problemen en geen schokkende dingen.
Ik heb daar in deze topic al eens een korte post aan gewijd.

Maar om je toch een idee te geven van mijn mening, zonder dat je hoeft te spitten... "Alles! Gru-we-lij-ke kutauto's waar werkelijk niks aan deugt."
 
Ik heb daar in deze topic al eens een korte post aan gewijd.

Maar om je toch een idee te geven van mijn mening, zonder dat je hoeft te spitten... "Alles! Gru-we-lij-ke kutauto's waar werkelijk niks aan deugt."
Haha, of iets met jou rijstijl en niet uitgevoerde periodieke onderhoudsbeurten. :sneaky:
 
Hier: :grin:
Fuck Renault.
Fuck Megane in het bijzonder.
Fuck de automatische transmissie van dat merk.
Fuck ook de cruise control.
Fuck de radio
Fuck de rem
Fuck (het gebrek aan) de acceleratie
Fuck het trage droogblazen van de ramen
Fuck de herrie makende achterruit-ruitenwisser
Fuck de slappe ophanging van de uitlaat
Fuck de vering
Fuck (het weinig aan) de geluidsisolatie
Fuck de niet zelf dimmende binnenspiegel
Fuck de slechte airco
Fuck de handgrepen van de achterklep (zitten verkeerd om!?)
Fuck de speling op het gaspedaal
Etc. etc. etc.


Maar, verder heel tevreden hoor.:CENSORED:

Kutauto.
 
Ik heb daar in deze topic al eens een korte post aan gewijd.

Maar om je toch een idee te geven van mijn mening, zonder dat je hoeft te spitten... "Alles! Gru-we-lij-ke kutauto's waar werkelijk niks aan deugt."
Ik heb meerdere Meganes versleten, de vrouw 3 Twingo's en nooit schokkende problemen.
Het ergste was een rotte verstuiver waardoor hij bij koude motor op 3 cilinders liep. That's it.

Nee dan heb ik Opels, Fords en Peugeots gereden die elk meer problemen gehad hebben dan alle Renaults bij elkaar.
 
Ik heb meerdere Meganes versleten, de vrouw 3 Twingo's en nooit schokkende problemen.
Het ergste was een rotte verstuiver waardoor hij bij koude motor op 3 cilinders liep. That's it.

Nee dan heb ik Opels, Fords en Peugeots gereden die elk meer problemen gehad hebben dan alle Renaults bij elkaar.
Ik heb twee Méganes gehad en allebei waren 't geen fijne en betrouwbare auto's. Elke dag dat ik nu in een andere auto mag stappen geniet ik nog steeds van het feit dat ik niet meer in een Renault Mégane hoef te rijden. Ik rijd nooit meer Renault.
 
Ik heb twee Méganes gehad en allebei waren 't geen fijne en betrouwbare auto's. Elke dag dat ik nu in een andere auto mag stappen geniet ik nog steeds van het feit dat ik niet meer in een Renault Mégane hoef te rijden. Ik rijd nooit meer Renault.
Dan denk ik dat je pech gehad hebt. Ik vind het fijne auto's. En maar goed ook dat je in een andere auto rijdt, anders rijdt iedereen hetzelfde en da's ook weer niks. ;)
 
Dan denk ik dat je pech gehad hebt. Ik vind het fijne auto's. En maar goed ook dat je in een andere auto rijdt, anders rijdt iedereen hetzelfde en da's ook weer niks. ;)
Nieuwe Megane van de zaak: water in portier, nieuwe Megane van een collega: water in het portier. En die koplamp die na twee weken kapot ging moest natuurlijk betaald worden, want die viel niet onder de garantie. En dieselmoter zonder kracht en irritant navigatiesysteem. En de Vel Satis van de buurman moest constant aan de lader hangen…Ik ben geen fan geworden.
Renault Fuego vond ik wel een leuke auto om te zien. Zijn er helaas niet veel van over gebleven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan