Auto's

Andere opties dan die twee kan ik met mijn beperkte kennis ook niet verzinnen.

antm-missj-jayalexander-missjay-wtf-gif-5883733
yQM5.gif
div>
giphy.gif
 
Sjieke wagen -040-

CNG MrKrateos mijn vrouw rijdt sinds een jaar of 2 een 107. Dat gaat vooralsnog prima. Maar de motor maakt wel veel geluid.
Mij. Moeder rijdt een 106, prima wagentje voor in de stad. Maar die heeft geen begrenzer nodig. Op de snelweg hoe ik het altijd maar op 100 km/uur. Als je sneller rijdt wordt je toch een beetje debiel van het lawaai.
 
Klopt, alleen voor grote afstanden stond de auto voor de deur.



En je vrouw woont wel op fietsafstand?
Zij heeft nu iets op fiets (loop) afstand, maar het is goed mogelijk dat ze ook op 60 kilometer afstand wordt geplaatst (matige treinverbinding, wat overigens nog bijna net zo duur is). Dus de kans dat we allebei blijvend op fietsafstand iets vinden, is gering. Al met al is het forenzen wel realistisch.
 
Zij heeft nu iets op fiets (loop) afstand, maar het is goed mogelijk dat ze ook op 60 kilometer afstand wordt geplaatst (matige treinverbinding, wat overigens nog bijna net zo duur is). Dus de kans dat we allebei blijvend op fietsafstand iets vinden, is gering. Al met al is het forenzen wel realistisch.
Ah, t klimaat mag niks kosten ;) kijk even na hoe de reiskostenvergoeding is, bij mijn werkgever is ov altijd 100%, autoverkeer slechts tot 50km woon-werk per dag.
 
Ah, t klimaat mag niks kosten ;) kijk even na hoe de reiskostenvergoeding is, bij mijn werkgever is ov altijd 100%, autoverkeer slechts tot 50km woon-werk per dag.
Haha begin nou niet over klimaat, want dan krijgen we een andere discussie ;) (die ik graag aanga, maar dan even in het juiste topic).

Bij haar werkgever niet, hebben we natuurlijk al uitgezocht. Maar het blijft een optelsom he, werk, familie, gemak, en nog een paar aspecten. En nogmaals: vanuit Groningen moet je vaak veel kilometers afleggen, en zijn treinverbindingen niet super. Richting Drenthe (langs A28) hebben we er 1, maar langs de A7 niet. Daar gaat wel een hele hoop werkverkeer heen, en tenzij je via Leeuwarden en allemaal bussen gaat, is het gewoon niet echt realistisch.
 
Haha begin nou niet over klimaat, want dan krijgen we een andere discussie ;) (die ik graag aanga, maar dan even in het juiste topic).

Bij haar werkgever niet, hebben we natuurlijk al uitgezocht. Maar het blijft een optelsom he, werk, familie, gemak, en nog een paar aspecten. En nogmaals: vanuit Groningen moet je vaak veel kilometers afleggen, en zijn treinverbindingen niet super. Richting Drenthe (langs A28) hebben we er 1, maar langs de A7 niet. Daar gaat wel een hele hoop werkverkeer heen, en tenzij je via Leeuwarden en allemaal bussen gaat, is het gewoon niet echt realistisch.
Kon het ook wel weten, u gaat niet over 1 nachts ijs. En inderdaad, Groningen is geen (periferie van) Utrecht. Het idee dat hippe ontwerpers hebben, dat iedereen overgaat op de deelauto ed. geeft vooral aan dat deze groep weinig tot niet buiten de randstad komt.
 
Kon het ook wel weten, u gaat niet over 1 nachts ijs. En inderdaad, Groningen is geen (periferie van) Utrecht. Het idee dat hippe ontwerpers hebben, dat iedereen overgaat op de deelauto ed. geeft vooral aan dat deze groep weinig tot niet buiten de randstad komt.
Daarnaast is het ook een kwestie van toekomstbeeld. Ik zie de toekomst niet echt voor mij zonder auto's, ik denk dat men een auto wil blijven hebben. Inderdaad in de randstad misschien minder, maar overall wil men de mogelijkheid hebben om ergens heen te gaan, wanneer ze willen. Ik zie dus ook eerder een volledige elektrische (i.e. waterstof) maatschappij voor mij, dat iedereen elektrisch rijdt. Het OV heb ik wat dat betreft ook minder geloof/hoop voor (en al helemaal minder liefde, haha).
 
Daarnaast is het ook een kwestie van toekomstbeeld. Ik zie de toekomst niet echt voor mij zonder auto's, ik denk dat men een auto wil blijven hebben. Inderdaad in de randstad misschien minder, maar overall wil men de mogelijkheid hebben om ergens heen te gaan, wanneer ze willen. Ik zie dus ook eerder een volledige elektrische (i.e. waterstof) maatschappij voor mij, dat iedereen elektrisch rijdt. Het OV heb ik wat dat betreft ook minder geloof/hoop voor (en al helemaal minder liefde, haha).
Mensen in de Randstad hebben ook wel eens familie in Groningen ;) ik verwacht zelf ook niet dat het zo'n vaart gaat lopen met het auto-minderen. Waterstof ben ik ook voorstander voor, tanken gaat sneller dan bij elecktrisch. Daarbij de levensduur van de accu's in electrische auto's is nog wel iets wat mij zorgen baart. Tevens leveren de electrische auto's een nieuw veiligheidsprobleem op, bij brand is het niet zo makkelijk te blussen, in o.a. Den Haag hebben ze daar een dompelbak voor aangeschaft bron zie dat maar eens te doen met een vrachtwagen, grotere bak nodig, en de bijbehorende kraan is ook en uitdaging. Hoop dat de waterstofproeven in Groningen goed gaan verlopen en dat de autoproducenten ook hier sterker op gaan inzetten. (maar nu gaan we wel sterk off-topic).
 
Mensen in de Randstad hebben ook wel eens familie in Groningen ;) ik verwacht zelf ook niet dat het zo'n vaart gaat lopen met het auto-minderen. Waterstof ben ik ook voorstander voor, tanken gaat sneller dan bij elecktrisch. Daarbij de levensduur van de accu's in electrische auto's is nog wel iets wat mij zorgen baart. Tevens leveren de electrische auto's een nieuw veiligheidsprobleem op, bij brand is het niet zo makkelijk te blussen, in o.a. Den Haag hebben ze daar een dompelbak voor aangeschaft bron zie dat maar eens te doen met een vrachtwagen, grotere bak nodig, en de bijbehorende kraan is ook en uitdaging. Hoop dat de waterstofproeven in Groningen goed gaan verlopen en dat de autoproducenten ook hier sterker op gaan inzetten. (maar nu gaan we wel sterk off-topic).
Vrachtwagens zullen denk ik nooit elektrisch rijden. Veels te zwaar.
 
CNG MrKrateos heb je al eens naar private lease gekeken? Voor kleine auto's kan dat een heel erg aantrekkelijke optie zijn tegenwoordig. Zijn vaak zo voordelig omdat fabrikanten het verliesgevend aanbieden en financieren vanuit hun eigen marketingpotjes. We hebben zelf vorig jaar een 'kleintje' gekocht, dat is uiteindelijk een Seat Mii geworden. Net zoals de Citygo een goed alternatief voor de Up!, exact dezelfde auto maar meestal een stukje goedkoper. Als je betrouwbaarheid erg belangrijk vindt zijn de Aziaten altijd een goed alternatief, al heb je daar wel iets meer een 'koekblik'-gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan