Aston Da Silva (V)

Bas

Routinier
PSV haalt Aston Da Silva Dos Paciencia naar PSV Academy. De zeventienjarige verdediger komt over van het Luxemburgse Racing FC Union Luxemburg. Aston heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot medio 2026.

Aston werd op 17 mei 2006 geboren in Roosendaal, maar zijn voetballoopbaan begon op Luxemburgse bodem. Na Young Boys Diekirch, F91 Düdelingen en RFCU Luxemburg strijkt hij nu neer bij PSV. Op PSV Campus De Herdgang voegt hij zich bij de O18. Aston geeft de voorkeur aan een positie in het hart van de defensie, maar kan ook als vleugelverdediger uit de voeten.


PSV-familie
Tijdens het tekenmoment werd Aston vergezeld door zijn ouders, broertje en Jordan Teze. Aston en Jordan zijn namelijk neven en dat is niet de enige overeenkomst tussen beiden. "Qua profiel lijk ik ook een beetje op Jordan. Net als hij wil ik ooit in het Philips Stadion spelen, maar ik bekijk het stap voor stap. Eerst wil ik zo veel mogelijk minuten maken bij de O18 zodat ik mag aansluiten bij Jong PSV."

Jordan is natuurlijk mega trots op zijn neefje Aston. "Ik ben heel blij voor hem. Hij heeft er hard voor gewerkt en verdient het om bij PSV te zijn. Ik ken de Academy als geen ander en weet dat het een geweldige omgeving is waar hij zich kan ontwikkelen tot profvoetballer."


 
Normaal maak ik geen topics meervoor academy spelers maar deze is een beetje speciaal omdat het de neef van onze Jordan Teze is. Net het tegenovergestelde van Jordan kan hij rechtsback maar speelt hij liever centraal. Hopelijk stroomt hij snel door naar Jong, waar de verdediging wel iets, kuch kuch, beter mag.
 
Hartstikke schattig enzo natuurlijk, maar tot je 17e bij een Luxemburgse club spelen is nou niet echt een feit waar ik hele warme gevoelens van krijg. Maar ik laat me uiteraard graag verrassen.
 
Hartstikke schattig enzo natuurlijk, maar tot je 17e bij een Luxemburgse club spelen is nou niet echt een feit waar ik hele warme gevoelens van krijg. Maar ik laat me uiteraard graag verrassen.
Dit is in het kader van werkverschaffing voor de familie van Teze om hem bij de club te houden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan