Armando Obispo (V)

Het is Amsterdams gelul dat een keeper of verdediger moet kunnen voetballen. Ballen tegenhouden en snel inleveren bij spelers die er wel iets mee kunnen is de prioriteit. Obispo heeft het voortreffelijk gedaan.
 
Ik beweer natuurlijk ook niet dat Obispo níet kan voetballen, alleen dat op dat vlak Boscagli altijd nog een streepje voor had. Maar dat valt nu wel weg gezien hoe stabiel en defensief sterk Obispo speelt. Zeker als je Teze met zijn passing er ook nog eens naast hebt. En op CL-niveau zijn die tackles en slidings harder nodig dan de opbouwende kwaliteiten van een Boscagli.
 
Ik denk dat hij ongeveer de enige was van de veldspelers die niet op zijn tandvlees liep in de verlenging.
 
Geen fan van Obispo maar was gisteren (en dit prille seizoen) verdedigend , een stuk beter dan Teze. Die betrap ik toch vaak op het blijven staren naar de bal en geen idee hebben wat er zich om hem heen afspeelt. Maar verdedigend kan Obispo wel mee, maakt wel teveel grote fouten in het uitverdedigen. Dan kunnen we zeggen dat het niet belangrijk is, maar een CV moet weleens een pass geven over 20/30 meter zonder dat meteen de tegenstander in de voeten wordt gespeeld.
 
Geen fan van Obispo maar was gisteren (en dit prille seizoen) verdedigend , een stuk beter dan Teze. Die betrap ik toch vaak op het blijven staren naar de bal en geen idee hebben wat er zich om hem heen afspeelt. Maar verdedigend kan Obispo wel mee, maakt wel teveel grote fouten in het uitverdedigen. Dan kunnen we zeggen dat het niet belangrijk is, maar een CV moet weleens een pass geven over 20/30 meter zonder dat meteen de tegenstander in de voeten wordt gespeeld.
Omgekeerd maakte Obispo ook n flinke fout in de openingsfase die Teze goed herstelde? Het is idd n jong en onervaren duo, met soms dure foutjes, maar vind beide mannen eigenlijk goed aan de weg timmeren om n stabiel centrum te worden.
 
Tot dusver snoert ie mijn mond in ieder geval wel. Als hij zo blijft spelen dan heeft JDJ gelijk gehad en is er geen versterking centraal achterin nodig. Maar goed: ALS. Nu nog de Rangers.
 
En het is ook niet dat Boscagli nooit opbouwende fouten maakt, en Obispo nooit een goeie bal geeft.
Ik vind Boscagli veel beter in het positioneren. Hij kan het echt lezen waar de bal komt. Obispo is weer veel beter in 1-tegen-1. Bij Obispo (en Teze) wil nog wel eens een balletje tussendoor vallen (wat hij best vaak goed herstelt). Bij Boscagli gebeurt dat minder, maar als hij ertussen valt, dan is ie ook weg...

Heb ik het zo duidelijk verwoord? :D
 
Omgekeerd maakte Obispo ook n flinke fout in de openingsfase die Teze goed herstelde? Het is idd n jong en onervaren duo, met soms dure foutjes, maar vind beide mannen eigenlijk goed aan de weg timmeren om n stabiel centrum te worden.
Obispo is de enige spijkerharde verdediger in de selectie. Boscagli is vooral veel voetbal, Ramalho verdedigt op ervaring door bijvoorbeeld positionering (goed staan om schot te blokken bijvoorbeeld). Branthwaite heb ik nog geen beeld van, behalve dat ie wel een balletje kan trappen. Teze heeft de intentie tot fysiek spel wel, maar mist er wel een beetje body voor.

Obispo was gisteren weer zo belangrijk met zijn sliding en ook al in minuut 1 met het wegtikken van de bal zodat Ben Yedder niet goed kon aannemen. Dat zijn twee bijna zekere goals voorkomen.

Obispo doet mij wel wat aan De Ligt denken (zei Aad niet ooit dat Obispo een groter talent was?). Fysiek super sterk en kan uitstekend verdedigen, maar ook wel eens gebrek aan concentratie en dan slordig, met soms grote fouten. Op een goede dag kan zo'n speler de lastigste wedstrijden voor je winnen en op een slechte dag draait de spits van Emmen hem dol.
 
Man van twee gezichten. De laatste tijd regelmatig zeer belangrijk, maar aan de bal vind ik het toch nog steeds echt te mager. Die onberekenbaarheid van hem aan de bal, waarbij je constant in spanning zit of het een goede pass wordt of een gevaarlijke ziekenhuisbal, draag niet bij aan de stabiliteit achterin (die al vrij broos is).
 
Man van twee gezichten. De laatste tijd regelmatig zeer belangrijk, maar aan de bal vind ik het toch nog steeds echt te mager. Die onberekenbaarheid van hem aan de bal, waarbij je constant in spanning zit of het een goede pass wordt of een gevaarlijke ziekenhuisbal, draag niet bij aan de stabiliteit achterin (die al vrij broos is).
Klopt. Defensief met geweldige slidings en nu ook steeds meer aanvallend in de lucht sterk. Maar inspeelpasses gaan nog steeds regelmatig mis. Zo ook bij de vrije trap waarbij Benitez blunderde, die ontstond na volgens mij een slechte pass van Armando. Wel mooi goed gemaakt daarna, dat wel.
 
FaWmS0xWYAASCj5


:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan