Armando Obispo (V)

Goed plan.
Ik maak me wel al zorgen als VVV zegt "hoeft niet". Kan natuurlijk een foute inschatting zijn, maar toch...positief is het signaal niet.

VVV heeft als centrale verdedigers
Nils Roseler
Christian Kum
Damian van Bruggen
(Alle 3 bewezen eredivisie spelers)
Stan van Dijk (talent eigen jeugd)
Alle 4 contract tot 2020

Ook hebben ze een optie om het contract met Josimar Lima met een jaar te verlengen.

Daarbij hebben ze Steffen Schaffer transfervrij gehaald van Magdenburg

Bij VVV dus geen nood aan centrale verdedigers. Budget van VVV is klein dus die gaan eerst alle vacatures oplossen met hun budget en dan kijken ze verder naar buitenkansjes
 
VVV heeft als centrale verdedigers
Nils Roseler
Christian Kum
Damian van Bruggen
(Alle 3 bewezen eredivisie spelers)
Stan van Dijk (talent eigen jeugd)
Alle 4 contract tot 2020

Ook hebben ze een optie om het contract met Josimar Lima met een jaar te verlengen.

Daarbij hebben ze Steffen Schaffer transfervrij gehaald van Magdenburg

Bij VVV dus geen nood aan centrale verdedigers. Budget van VVV is klein dus die gaan eerst alle vacatures oplossen met hun budget en dan kijken ze verder naar buitenkansjes
OK, dat geeft de burger weer moed.
 
Eindelijk! Jaar te laat wat mij betreft, maar voor hem het beste. Hopelijk kan hij zich daar bewijzen en volgend jaar basis bij ons worden!
 
Als het zo doorgaat hebben we straks geen enkele verdediger meer.
Precies wat ik dacht en onze TD zit nog steeds in het speelkwartier....Schwaab is al weg, Angelino nu dus zeer waarschijnlijk via City naar PSG, Dumfries staat in de belangstelling van ManU....Obispo wordt verhuurd aan Vitesse....dan houden we alleen Viergever over en die vind ik nou bepaald geen geweldenaar als CV.
JDJ moet nu toch echt haast gaan maken en die Lyanco halen voor Schwaab en Palacios voor Angelino. Dan moet er een vervanger komen voor Dumfries. En daarnaast moet er nog een CV gehaald worden ( Alvarez...??), een backup voor vervanger Angelino en een backup voor vervanger Dumfries. Dus, bij elkaar 6 nieuwe verdedigers....en tot op heden is er nog geen enkele gehaald....en we moeten over een paar dagen al starten met voorbereidingen voor het nieuwe seizoen, trainingskamp , Johan Cruijff schaal, voorronde Champions League.....en er is nog geen enkele speler verkocht en dus ook geen enkele speler nieuw binnengehaald ....wat een lamlendigheid in Eindhoven.....!!
 
De fout is natuurlijk al veel eerder gemaakt door jaren niet te investeren in het centrum van de verdediging. En nee Viergever en Schwaab vind ik geen investeringen maar spelers voor in de breedte.

Nu krijg je een leegloop en heb je dadelijk letterlijk niet eens twee spelers voor in het centrum terwijl je er minimaal vier moet hebben met een speler als Viergever als ondergrens.

Wel prima dat Obispo een kans elders krijgt al had ik hem graag eens eerder wat invalbeurten zien maken bij PSV. Helaas bleek dat de afgelopen twee jaar onmogelijk om onduidelijke redenen.
 
Verrassend positieve draai wel, Vitesse, toch een ploeg die wel wat wil kwa spel maar tegelijkertijd genoeg defensief werk heeft.
 
Het positieve is dat als 'ie het maakt bij Vitesse, hij meteen door kan naar de basis bij PSV. En als 'ie het bij Vitesse niet maakt, dat ie dan ook niet goed genoeg is voor PSV.
 
Eindelijk! Jaar te laat wat mij betreft, maar voor hem het beste. Hopelijk kan hij zich daar bewijzen en volgend jaar basis bij ons worden!
Ik deel de mening dat het te laat lijkt voor een verhuur (had een jaar eerder moeten gebeuren), maar het is ook mogelijk dat men meer had verwacht van Obispo afgelopen jaar. En als we eerlijk zijn: hij heeft het ook niet kunnen laten zien dat hij een top talent zou zijn afgelopen jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan