Armando Obispo (V)

Gelukkig maar, nu voor de zekerheid even aan de kant houden dan neemt Brantwaithe de honneurs wel waar.
Fijn dat het goed met hem gaat, maar ik zou hem ook om sportieve redenen even aan de kant houden. Aan de bal veel te onbetrouwbaar en zijn defensieve slippertjes (en dan doel ik wat gisteren betreft vooral op die glijpartij, niet zo zeer op zijn reflex bij de 2-2) maken het gewoon veel te lastig om in een wedstrijd te komen of te blijven. Obispo kan geweldig koppen, is goed bij corners en komt zo nu en dan met een spijkerharde ingreep, maar maakt veel te vaak fouten (aan de bal en/of defensief). Wat dat betreft geen PSV-niveau en dit is al een lange tijd zo. Dat was in zijn Vitesse seizoen al het geval.

Branthwaite is aan de bal beter en heeft voor de rest dezelfde fysieke kwaliteiten. Als hij al iets meer zekerheid geeft in die achterste linie zou ik hem er al in zetten.
 
Man van twee gezichten. De laatste tijd regelmatig zeer belangrijk, maar aan de bal vind ik het toch nog steeds echt te mager. Die onberekenbaarheid van hem aan de bal, waarbij je constant in spanning zit of het een goede pass wordt of een gevaarlijke ziekenhuisbal, draag niet bij aan de stabiliteit achterin (die al vrij broos is).
Daarom een goede raad ( en niet alleen voor Obispo) achteruit voetballen alleen als het niet anders kan ........
 
Armando, maat, ge zult best een lieve jongen zijn maar zodra je hoort dat je weer basis staat, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om aan te geven dat je graag op de bank zou willen plaatsnemen? En neem die andere (Teze) maar even bij de hand richting dezelfde bank. Kunnen wij als supporters heel erg waarderen.

Alvast bedankt!
 
De man die verantwoordelijk is dat er 3 onnodige goals vielen, na hem.. :rolleyes:
In de kuip met 10 man, nog een half uur te gaan, ja dan ben je verantwoordelijk voor kentering van de ploeg. Kom je nog misschien mee weg tegen clubs uit de middenmoot (al is dat ook nog vaak lastig gebleken met 11 man dit seizoen). Maar in deze situatie reken ik dit Obispo zeker aan. Er was namelijk vrij weinig aan de hand vóór zijn rode kaart.
 
Het idiote is dat ik het type speler dat hij is enorm kan waarderen: kei en keihard verdedigen en niet teveel poespas. Aan de bal dus misschien wat minder maar dat vind ik niet erg. Helaas is de uitvoering niet goed genoeg voor PSV 1. Hij heeft te vaak een foutje die ons de wedstrijd kost. Vandaag weer. Misschien dat hij als reserve verdediger een rol van betekenis kan zijn maar ik zou doorselecteren.
 
Het idiote is dat ik het type speler dat hij is enorm kan waarderen: kei en keihard verdedigen en niet teveel poespas. Aan de bal dus misschien wat minder maar dat vind ik niet erg. Helaas is de uitvoering niet goed genoeg voor PSV 1. Hij heeft te vaak een foutje die ons de wedstrijd kost. Vandaag weer. Misschien dat hij als reserve verdediger een rol van betekenis kan zijn maar ik zou doorselecteren.
Gewoon Ramalho erin. Of Teze terug naar het centrum
 
Weer een voorbeeld van:

- Niet willen investeren in goede verdedigers.
- Te lang doorgaan met een jeugdspeler omdat hij uit de eigen jeugd komt.

Boeiend. Het gaat niet om afkomst maar om kwaliteit. Iets wat hij duidelijk niet heeft. Vrijwel elke wedstrijd een fout.

Zolang PSV geen goede verdediging heeft, blijft het behelpen.
 
Voor nu, zou ik dat ook doen. Maar als de verhalen kloppen dat Ramalho 2,2 miljoen per jaar verdiend, lijkt het me ook verstandig om in de zomer te kijken of je die ook ergens kan slijten.
Ramalho is redelijk, maar niet goed genoeg voor PSV als de ambities zijn om kampioen te worden en ver te komen in Europa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan