Arjen Robben

giPSVerband

Ballenjongen
Di Stéfano prijst 'sleutelspeler' Robben

MADRID - Alfredo di Stéfano heeft in een interview met de radiozender van Real Madrid zijn bewondering uitgesproken over Arjen Robben. De levende legende van de Madrilenen denkt dat de Nederlandse aanvaller een sleutelspeler kan worden van de 'Koninklijke'.


Arjen Robben. Di Stéfano maakte wel een kleine kanttekening. „Dan moet hij natuurlijk niet weer geblesseerd raken”, aldus de geboren Argentijn, die in de jaren vijftig met Real Madrid vijf keer op rij de Europa Cup 1 won.

Robben is bezig aan een uitstekend seizoen bij Real Madrid. Zondag maakte hij nog het enige doelpunt in de competitiewedstrijd tegen Villarreal (1-0). „Hij speelt heel sterk”, had ook Di Stéfano gezien. „Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat hij de bal teveel voor zichzelf houdt. Robben is simpelweg veel sneller dan zijn ploeggenoten.”

Ook het Uruguayaanse clubicoon José Santamaría, die net als Di Stéfano deel uitmaakte van het 'gouden' Real Madrid, had lovende woorden over voor de Nederlander. „Hij heeft zich enorm ontwikkeld. Real Madrid heeft Robben nodig.”


Als onze 'man van glas' niet geblesseerd is, is het inderdaad een van de beste ter wereld. Erg mooi dat deze clublegendes zo lovend over hem zijn
 
Mooi dat hij zijn draai weer een beetje terug krijgt en niet voordurent 'Man van Glas' is. Als hij fit is, is het een zeer goede en nuttige speler. Maar Robben heeft laatste tijd echt zó ontzettend veel blessures gehad. Het was echt gewoon niet normaal. Hopelijk gebeurt dat nu niet meer en kan hij uitblinker worden voor zowel Real, Oranje en misschien in de toekomst PSV :eek:
Maar ik denk niet dat Robben iemand is die naar PSV terug zou (willen) komen ooit. Ook is hij zeker een héél erg dure speler.
 
Mooi dat hij zijn draai weer een beetje terug krijgt en niet voordurent 'Man van Glas' is. Als hij fit is, is het een zeer goede en nuttige speler. Maar Robben heeft laatste tijd echt zó ontzettend veel blessures gehad. Het was echt gewoon niet normaal. Hopelijk gebeurt dat nu niet meer en kan hij uitblinker worden voor zowel Real, Oranje en misschien in de toekomst PSV :eek:
Maar ik denk niet dat Robben iemand is die naar PSV terug zou (willen) komen ooit. Ook is hij zeker een héél erg dure speler.

Ik zou ook niet rekenen op een terugkeer van Robben.
Verder natuurlijk wel een geweldige speler en ergens is het ook wel logisch dat hij, mits fit, van grote waarde is voor een grote club als Real Madrid, Oranje of welk team dan ook.
 
Dat zou ik een prima besluit vinden van Arjen. Maar ik denk niet dat 'ie dat doet.

Ik denk dat PSV hem dan toch meer te bieden heeft.. Tenminste als het niet nog verder achteruit gaat dan nu. Of zou Robben echt zóveel salaris willen inleveren?

Trouwens wel mooi voor die jongen dat hij zijn draai heeft gevonden daar in Madrid.

Ik volg Real Madrid niet, maar je hoort wel weer wekelijks dat hij de ene belangrijke assist na de andere weer afleverd en zelf ook nog een goaltje mee pikt. Volgens mij zullen ze daar nou ook erg blij met hem zijn, en dan zijn al die tientallen miljoenen toch nog niet voor niks geweest.
 
Robben sluit rentree bij PSV niet uit

Geschreven op woensdag, 15 april om 19:47 PSV-supporters die hopen dat Arjen Robben ooit nog een terugkeert naar Eindhoven hoeven niet te treuren. De dribbelaar in dienst van Real Madrid wil geen beloftes maken, maar sluit een eventuele terugkeer naar PSV niet uit. De international houdt voor de toekomst alle opties open.

pu_robben_sp_big.jpg


Robben werd al op jonge leeftijd gekocht door PSV, dat hem overnam van FC Groningen. In Eindhoven zette de buitenspeler zijn spectaculaire ontwikkeling voort en werd hij een belangrijke pion in het elftal van Guus Hiddink. Uiteindelijk kwam de international tot 56 competitiewedstrijden voor PSV, dat hem in de zomer van 2004 verkocht aan Chelsea.

De inmiddels 25-jarige Robben sluit niet uit dat hij zijn aantal bij PSV ooit nog uit komt breiden. “Ik vind het heel moeilijk", zegt Robben tegen PSV TV. “Als je beloftes doet, moet je die nakomen ook , maar je kunt niets plannen in de voetbalwereld. Wat wel blijft is dat PSV mijn favoriete club is in Nederland, samen met FC Groningen. In principe is de kans dat ik op het einde van mijn loopbaan terugkeer bij PSV altijd aanwezig."

Robben, die na zijn periode bij Chelsea voor Real Madrid koos en in Spanje bezig is aan zijn tweede seizoen, staat licht onder druk bij de Koninklijke en zou volgens geruchten zelfs een kandidaat zijn om deze zomer te vertrekken. Deze berichten zijn opmerkelijk, aangezien Robben uitstekend op dreef lijkt en dit seizoen al zeven keer scoorde in 22 competitieduels. Ook in het Nederlands elftal doet de dribbelaar het goed: hij speelde tot dusver veertig interlands in het vlaggenschip van Oranje.
********************************************
Bron: Voetbalzone.nl

Goed nieuws voor 't voetballend vermogen van de ploeg.
Toch ben ik geen fan van de persoon Robben.
 
Robben is een wereldtopper.

Wel is zijn grootste troef zijn snelheid, dus het is de vraag of hij na zijn 31ste nog echt van waarde zal zijn. Giggs is ook niet meer de man die hij ooit was.
 
Maar ook Giggs zou bij PSV een versterking zijn toch;)
 
Maar ook Giggs zou bij PSV een versterking zijn toch;)

Wie niet he :p

Het is mooi dat er zoveel ex-spelers een goede band hebben met PSV, daar heeft PSV niets aan. Van Nistelrooij, van Bommel, Ooijer, Bouma, Lee, VoH, Robben, Kezman hebben allemaal ooit wel eens aangegeven weer voor PSV te willen spelen. Geen een van hun is terug gekomen.
 
Vind ik opmerkelijk! Hoezo?
Dat heb ik al zo vaak verteld. Ik vind het opmerkelijk dat je dat al die keren gemist hebt. :p ;)

Voor de volledigheid dan nog eens;
De reden waarom ik Robben destijds wel kon 'dooien' was dat hij gewoon met droge ogen stond te vertellen dat hij écht wat voelde en dat hij écht niet zomaar ging liggen. Terwijl je op de tv-beelden zag dat er 50 cm tussen hem en de verdediger zat.
Ik hou niet van duikelaars. En ik ben niet zo'n hypocriet, dat ik het van een PSV'er ineens wél kan hebben, daar waar ik Suarez een hartkwaal toewens als hij weer eens aan de gang is. :cool:

Sportiviteit wint bij mij nog steeds.
 
Dat heb ik al zo vaak verteld. Ik vind het opmerkelijk dat je dat al die keren gemist hebt. :p ;)

Voor de volledigheid dan nog eens;
De reden waarom ik Robben destijds wel kon 'dooien' was dat hij gewoon met droge ogen stond te vertellen dat hij écht wat voelde en dat hij écht niet zomaar ging liggen. Terwijl je op de tv-beelden zag dat er 50 cm tussen hem en de verdediger zat.
Ik hou niet van duikelaars. En ik ben niet zo'n hypocriet, dat ik het van een PSV'er ineens wél kan hebben, daar waar ik Suarez een hartkwaal toewens als hij weer eens aan de gang is. :cool:

Sportiviteit wint bij mij nog steeds.

Ah, dus wel over de schwalbes. Tja, of je dat op de persoon moet richten... daar ben ik het niet helemaal mee eens. Part of the game, zo is hij als voetballer, niet als mens. Dat hij het dan op de camera's verteld, zelfde verhaal, part of the game, uiteindelijk haalt hij er rendement uit, en daar gaat het om. Natuurlijk is het niet mooi, maar je haalt zoiets er gewoonweg niet uit.

Overigens ben ik wel zo hypocriet dat ik het van PSV'ers wél kan hebben. :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan