Dit is het betere werk, niet heel indrukwekkende scouting uiteraard, maar ik schat Guardado nog wel wat hoger in dan Defour. Een echte versterking als hij zou komen.
 
Volgens mij is hij een aanvallende middenvelder, en geen controlerende speler. Maar nogmaals: is gebaseerd op WK-herinneringen, toen ik doorgaans vrij dronken was.

Hij kan de gehele linkerflank bestrijken. Gezien onze selectie lijkt mij de opstelling die Fuzzy voorstelde het meest voor de hand liggend met Maher op 10 en Guardado en Wijnaldum erachter. Maar als je Guardado en Wijnaldum echt in hun kracht wil laten voetballen dan kun je beter met de punt naar achteren spelen. In die zin was Defour nog steeds welkom geweest. Het is nog naar afwachten of Maher het echt gaat laten zien. Mocht dat niet zo zijn en Schaars komt sterk terug kun je alsnog de gewenste formatie toepassen op het middenveld.
 
Ik meen me juist te herinneren dat Guardado linkshalf/linksback was.

Op basis van de heatmaps lijkt het alsof hij inderdaad als linkshalf speelde.

fzc2v9.jpg


Het viel mij ook op dat hij veel kilometers aflegt. In de wedstrijd tegen Nederland liep hij 11,8 kilometer, enkel Herrera legde een grotere afstand af.
 
Overigens snap ik niet dat Guardado 2e keus is achter Defour. Vind hem veel beter.

Dat met die a en B plan kan ook te maken met haalbaarheid van een speler. Als je als TD met een potentiele versterking praat heb je aar een gevoel bij. Is de speler haalbaar, is hij gemotiveerd. Daarbij hoeft de kwaliteit van de speler niet de doorslag voor plan A of B te zijn. Natuurlijk kijk je ook naar zaken zoals kopen of huren en wat willen we met ons team. Misschien was Quardado opdat moment nog niet in het vizier en is hij er op het laatst bijgekomen. Ach wat maakt het uit , als hij maar komt.
 
Nu hebben we trouwens nog steeds een lekker budget over voor een goede verdediger!
 
Nu hebben we trouwens nog steeds een lekker budget over voor een goede verdediger!

Ik denk dat Brands en Cocu vertrouwen hebben in het viertal Willems-Rekik-Bruma-Arias. Haal je een ervaren verdediger gaat 1 van die 4 op de bank. Ik denk dat ze het meer zoeken in gelijkwaardige verdedigers. Dit is niet wat ik hoop, maar van wat ik denk. Misschien dat ze nog zullen proberen Rekik te kopen volgend jaar.
 
Ik denk dat Brands en Cocu vertrouwen hebben in het viertal Willems-Rekik-Bruma-Arias. Haal je een ervaren verdediger gaat 1 van die 4 op de bank. Ik denk dat ze het meer zoeken in gelijkwaardige verdedigers. Dit is niet wat ik hoop, maar van wat ik denk. Misschien dat ze nog zullen proberen Rekik te kopen volgend jaar.

Aangezien de werkgever van Rekik deze liever had uitgeleend in een grotere competitie denk ik niet dat ze plannen hebben om hem te verkopen.
 
Ik denk dat Brands en Cocu vertrouwen hebben in het viertal Willems-Rekik-Bruma-Arias. Haal je een ervaren verdediger gaat 1 van die 4 op de bank. Ik denk dat ze het meer zoeken in gelijkwaardige verdedigers. Dit is niet wat ik hoop, maar van wat ik denk. Misschien dat ze nog zullen proberen Rekik te kopen volgend jaar.

Ik heb eigenlijk ook wel vertrouwen in die 4. Beter deze 4 dan derijck, zanka, tamata, brenet, of een manolev, ball, etc.

Cocu moet willems aan het voetballen krijgen zodat hij veel gevaarlijker wordt in de opbouw. Dan zie ik het helemaal goedkomen als er nog een ervaren gast bij komt die op 2 posities uit de voeten kan achterin.
 
Ik denk dat Brands en Cocu vertrouwen hebben in het viertal Willems-Rekik-Bruma-Arias. Haal je een ervaren verdediger gaat 1 van die 4 op de bank. Ik denk dat ze het meer zoeken in gelijkwaardige verdedigers. Dit is niet wat ik hoop, maar van wat ik denk. Misschien dat ze nog zullen proberen Rekik te kopen volgend jaar.

Ik hoop dat een verdediger komt die Bruma uit de basis kan spelen. Willems is ook een type speler die een goede concurrentie nodig heeft om beter te kunnen presteren. Met Tezzy achter hem, denkt hij ook gewoon het allemaal rustig aan te kunnen doen.
 
Ik hoop dat een verdediger komt die Bruma uit de basis kan spelen. Willems is ook een type speler die een goede concurrentie nodig heeft om beter te kunnen presteren. Met Tezzy achter hem, denkt hij ook gewoon het allemaal rustig aan te kunnen doen.

Eens wat betreft Tezzy. Bruma/Rekik mag best uit de basis gespeeld worden, maar de vraag is of je dat moet doen met een gearriveerde vedette op die positie. Denk dat Brands en Cocu dat niet doen. Ikzelf hoop eigenlijk (net als jij) op iets meer ervaring in de achterste linie.
 
Ik hoop dat een verdediger komt die Bruma uit de basis kan spelen. Willems is ook een type speler die een goede concurrentie nodig heeft om beter te kunnen presteren. Met Tezzy achter hem, denkt hij ook gewoon het allemaal rustig aan te kunnen doen.

Met Guardado binnen hebben we nog steeds die 2 verdedigers nodig. Met een budget van zo'n 4 miljoen euro (zal het nu wel zijn) moet dat toch lukken zou je denken. Arias en Willems hebben evenals Bruma een concurrent nodig.
 
Op basis van de heatmaps lijkt het alsof hij inderdaad als linkshalf speelde.

http://oi60.tinypic.com/fzc2v9.jpg

Het viel mij ook op dat hij veel kilometers aflegt. In de wedstrijd tegen Nederland liep hij 11,8 kilometer, enkel Herrera legde een grotere afstand af.

Op basis van deze heatmaps zou ik zeggen dat hij een rechtermiddenvelder is :D

Maar, zoals ik al zei dus, een mooie naam, maar net als Defour geen CVM en er is nog steeds niets aan de verdediging gedaan. We hebben er nu al 2 competitieduels en 2 EL duels opzitten, en nog steeds staan Tamata en Brenet in de basis. Hier kunnen we dus naar uitkijken in het vervolg van het seizoen, aangezien geen enkele verdediger het hele seizoen blessurevrij zal blijven of geen schorsing op zal lopen. Achter Arias, Bruma, Rekik en Willems zit puur brandhout en je kunt je zelfs afvragen of de huidige basisachterlinie uberhaupt wel volstaat.
Zo'n Guardado kan op linksback, maar ja Hendrix kan ook centraal in de verdediging en ook Ritzmaier kan op LB, als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Ik ken de kwaliteiten van beide spelers niet (goed) om te oordelen over de keuze van prioriteit, MAAR wellicht heeft het ook te maken dat dit 'slechts' om huur gaat?

Daar zat ik ook aan te denken. Dat zou echt de enige reden kunnen zijn waarom er voor Defour zou worden gekozen.

Ben geen fan van huur, maar als je kan kiezen 2 miljoen uit te geven voor een kaliber Mokhtar/Van Leeuwen of de huur van een Guardado, dan zou iedereen volgens mij voor de laatste optie gaan. Een gegarandeerde kwaliteitsinjectie.
 
Daar zat ik ook aan te denken. Dat zou echt de enige reden kunnen zijn waarom er voor Defour zou worden gekozen.

Ben geen fan van huur, maar als je kan kiezen 2 miljoen uit te geven voor een kaliber Mokhtar/Van Leeuwen of de huur van een Guardado, dan zou iedereen volgens mij voor de laatste optie gaan. Een gegarandeerde kwaliteitsinjectie.
Daar is zeker wat voor te zeggen. Het vervelende van huur vind ik altijd dat je op voorhand al zeker weet dat je volgend jaar weer hetzelfde probleem gaat krijgen en met de huidige handelingssnelheid is het dan weer billenknijpen tot de laatste week van de transferperiode om het volgende lapmiddel te verwelkomen.
 
Er is maar één voordeel en dat is dat Cocu niet anders kan dan met de punt naar voren te spelen. 2 man voor de defensie zal hopelijk voor meer stabiliteit zorgen.
 
Er is maar één voordeel en dat is dat Cocu niet anders kan dan met de punt naar voren te spelen. 2 man voor de defensie zal hopelijk voor meer stabiliteit zorgen.
Ik ben bang dat Cocu je nog wel eens zou kunnen verrassen.
 
Daar is zeker wat voor te zeggen. Het vervelende van huur vind ik altijd dat je op voorhand al zeker weet dat je volgend jaar weer hetzelfde probleem gaat krijgen en met de huidige handelingssnelheid is het dan weer billenknijpen tot de laatste week van de transferperiode om het volgende lapmiddel te verwelkomen.

En dat is waarom ik echt een hekel heb aan het huren van spelers. Je kan ieder jaar weer opnieuw beginnen. Vorig jaar had je vier sterkhouders waardoor PSV uiteindelijk toch nog directe plaatsing voor Europa afdwong (Park, Ruiz, Rekik en Depay, misschien nog Arias). Drie van de vier vertrokken er, dus kan je weer helemaal opnieuw beginnen. Dat is ontzettend vervelend, en kortzichtig.

Maar laten we eerlijk zijn, dit PSV komt zo een kwaliteit tekort, dat je echte kwaliteitsinjecties nodig hebt, en geen aanvulling van de breedte. De enige manier hoe PSV aan kwaliteit kan komen met dit budget is huur. Voor de korte termijn dus een goede oplossing, zeker met dit soort spelers. Voor de lange termijn echter alleen maar ergernis en stress hoe we het dan weer gaan repareren.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Terug
Bovenaan Onderaan