André Ramalho Silva (V)

Ben het ook wel eens met Kira, ook al zien we allemaal ook wel dat hij de eerste weken sterker was. Toch is verdedigen ook echt wel een team gebeuren. De beste verdedigers gaan door het ijs als afspraken niet nagekomen worden en/of er niet als team verdedigd wordt. Vond hem zaterdag best weer wat stabieler ogen, ook al is Openda gewoon sneller. De foutjes die fataal kunnen zijn en die hij een paar achter elkaar heeft gehad, heb ik nu niet echt gezien.
Met dat laatste heb ik dus erg veel moeite, dat zoiets nu de maatstaf is kennelijk bij PSV. Zoals gezegd is hij gehaald om leiderschap te tonen en anderen te corrigeren en is hij daarom ook tot aanvoerder gemaakt. Dat leiderschap en het initiatief naar zich toetrekken zie ik al maanden niet meer. Van een verdediger bij PSV verwacht ik sowieso dat ie niet wekelijks cruciale fouten maakt… Wel eens met je dat verdedigen de taak van het hele team is.
 
Met dat laatste heb ik dus erg veel moeite, dat zoiets nu de maatstaf is kennelijk bij PSV. Zoals gezegd is hij gehaald om leiderschap te tonen en anderen te corrigeren en is hij daarom ook tot aanvoerder gemaakt. Dat leiderschap en het initiatief naar zich toetrekken zie ik al maanden niet meer. Van een verdediger bij PSV verwacht ik sowieso dat ie niet wekelijks cruciale fouten maakt… Wel eens met je dat verdedigen de taak van het hele team is.
Het is een beetje een trade-off. Als hij elke wedstrijd 1 fout maakt die tot gevaar komt, maar ook 1 of 2 grote kansen afdwingt, dan wil ik dat best accepteren. Sinds zijn komst zijn corners bijvoorbeeld ook weer een gevaar, terwijl we dat sinds Luuk zijn vertrek al niet meer hebben gehad. Een paar van zijn goals waren ook op heel belangrijke momenten. Ook met zijn pass van achteruit heeft hij al meerdere goals direct ingeluid.

Verder ben ik het aardig met je eens, dat we meer mogen verwachten. Hij is niet slecht, maar ook echt niet meer geweldig. Hij begon op een dikke 9, en de vergelijking met (de transfers van) Alex en Guardado vielen. Nou daar komt hij zeker niet aan, meer tussen en 5 en 6 in. Maar ik vind hem nog steeds wel een goeie speler voor PSV, zeker als hij een beetje in het midden uitkomt (tussen eerste 2 maanden en de laatste tijd).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Met dat laatste heb ik dus erg veel moeite, dat zoiets nu de maatstaf is kennelijk bij PSV. Zoals gezegd is hij gehaald om leiderschap te tonen en anderen te corrigeren en is hij daarom ook tot aanvoerder gemaakt. Dat leiderschap en het initiatief naar zich toetrekken zie ik al maanden niet meer. Van een verdediger bij PSV verwacht ik sowieso dat ie niet wekelijks cruciale fouten maakt… Wel eens met je dat verdedigen de taak van het hele team is.
En juist door dat laatste denk ik dat ook Sergio Ramos bij het PSV tot Fortuna uit af en toe een steekje had laten vallen. Tegelijkertijd ben ik mét je eens dat het allemaal wel minder wordt. Ramalho is een zeer bruikbare verdediger, maar geen topper als Alex of Moreno.
 
En juist door dat laatste denk ik dat ook Sergio Ramos bij het PSV tot Fortuna uit af en toe een steekje had laten vallen. Tegelijkertijd ben ik mét je eens dat het allemaal wel minder wordt. Ramalho is een zeer bruikbare verdediger, maar geen topper als Alex of Moreno.
Eens, ook zeker wat betreft een topper laat ook een steekje vallen af en toe. Tegelijkertijd is hij, tot nu toe, op Alex en Moreno na wel de beste verdediger die ik in tijden bij PSV heb gezien. Waarbij hij nog prima Moreno kan evenaren. Die was ook goed maar ook niet elke wedstrijd een 8-9.

Ik ben benieuwd. Ik ben blij dat we in ieder geval een verdediging hebben die niet meer van het niveau Derijck - Marcelo is. Wil niet zeggen dat we moeten stoppen te streven naar het beste van het beste. Dat moeten we blijven doen. Maar een nieuwe Alex is ook gewoon een speler die je eens in de 10 jaar oid kunt oppikken.
 
Ook gisteren werd hij weer een aantal keren als een klein kind opzij gezet. Al weken lang continu te betrappen op foute beslissingen en instabiliteit achterin. Hopelijk zoekt PSV voor volgend seizoen naar een niveautje hoger dan een 29jarige die 10 jaar in de Oostenrijkse competitie actief is geweest. Mede door zijn doen an laten achterin, zit Obispo nu op de bank. Hij maakt zowel Armando als Drommel onzeker met zijn halve ingrijpen en makkelijk uitgespeeld worden. Het grootste probleem is ook dat hij totaal geen concurrentie ervaart van wie dan ook. Dat geldt ook voor Max. Daarom verslappen beide ook regelmatig.
Hopelijk heb ik het mis en is hij over een tijdje de speler die hij in juli en Augustus was.

Max Verslappen...
 
Vind Ramalho wel wat gelijkenissen tonen met Blind. Allebei ontzettend traag. Moeten het verdedigend hebben van positioneel goed staan. Aanvallend vind ik Blind wat beter. Koppend Ramalho weer. Maar de reden dat ik de vergelijking maak is als het positioneel goed staan mislukt het er vaak knullig uitziet hoe makkelijk ze worden voorbij gelopen door snelle spitsen, waardoor ze extra opvallen. Bij Blind is het ook altijd een 9 of 5.

Het liefst zou je een snelle verdediger ernaast willen hebben. Eerder Obispo dan Boscagli die zelf ook niet de snelste is. De reden dat Teze en Boscagli redelijk samen functioneerden vorig jaar was dat ze complementair waren.
 
Ook gisteren werd hij weer een aantal keren als een klein kind opzij gezet. Al weken lang continu te betrappen op foute beslissingen en instabiliteit achterin. Hopelijk zoekt PSV voor volgend seizoen naar een niveautje hoger dan een 29jarige die 10 jaar in de Oostenrijkse competitie actief is geweest. Mede door zijn doen an laten achterin, zit Obispo nu op de bank. Hij maakt zowel Armando als Drommel onzeker met zijn halve ingrijpen en makkelijk uitgespeeld worden. Het grootste probleem is ook dat hij totaal geen concurrentie ervaart van wie dan ook. Dat geldt ook voor Max. Daarom verslappen beide ook regelmatig.
Hopelijk heb ik het mis en is hij over een tijdje de speler die hij in juli en Augustus was.
Niet zozeer opzij gezet, maar hij verzaakte een aantal keren om een tackle/sliding in te zetten. Openda vanaf links zette bijvoorbeeld aan en Ramalho, die hem dekte, had tijd om met een sliding die bal over de zijlijn te werken, maar koos ervoor om de sprint met Openda aan te gaan. Tja... :FP:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Aardige jongen hoor maar echt zo onder de maat en zo niet geschikt voor zelfs de Eredivisie. Hoeveel fouten hij maakt, dat kan echt niet. Constant verkeerd staan en achter de feiten aanlopen. En dan naast hem die Beckenbauer.. Onbegrijpelijk dat een talent als Obispo moet wijken voor deze twee. Boscagli en Ramalho laten zien dat ze een opleving hadden maar dit in wezen hun niveau is. We klagen terecht veel over Drommel maar wat dacht je van deze krullebol?
 
2022 begint weer lekker hoor. Sangare hele maand kwijt en nu Ramalho maanden kwijt. Tering zeg, mag het ook ooit mee zitten?

Nou Bazoer, kom er maar in.

André Ramalho heeft een succesvolle operatie aan zijn enkel ondergaan. De verdediger revalideert de komende periode in Nederland.
De 29-jarige Braziliaan is deze week geopereerd aan een blessure die hij opliep tijdens de laatste wedstrijd voor de winterstop, tegen Go Ahead Eagles. Zijn revalidatie zal naar verwachting enkele maanden duren.

Bron: psv.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan