Amerika

Ondertussen loopt het onderzoek van het Openbaar Ministerie nog naar de documenten die Trump in zijn bezit had. Er is heel veel gebeurt, maar ik zal jullie de details besparen.

Wat tot zo ver nooit duidelijk was, was waarom Trump deze staatsgeheimen sowieso uit de Witte Huis meegenomen had. De New York Times meldt dat hij een poging gedaan heeft om een deal te maken het het Nationale Archief (waar de documenten thuis horen) om zijn documenten te ruilen tegen documenten die hem vrij zouden pleiten voor het Rusland schandaal. Dat maakt heel de zaak alleen nog maar erger voor Trump. Hij wist dus dat de documenten in zijn bezit waren en dat een specifieke waarde hadden. Dat zal de (eventuele) verdediging er een heel stuk moeilijker op maken.

Het is alsof ik een TV steel van mijn buurman en die alleen terug wil geven als ik er 500 euro voor zou vragen.

Het is nu wel heel duidelijk dat er voor rijke/machtige mensen andere regels gelden dat voor Jan met de Pet. Als ik 1 document dat staatsgeheimen bevatte in mijn bezit had, dan was ik waarschijnlijk de rest van mijn leven in Guantanamo Bay belanden, maar Trump is nog aan het golfen en rally's aan het houden voor een eventuele volgende verkiezing. Wat een land, ik snap er echt helemaal niets van.
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat hij failliet verklaard was kort geleden? Ongetwijfeld op papier en zal hij vermogen bij vertrouwelingen ondergebracht hebben. De slachtoffers zullen er weinig van zien ben ik bang
 
Donald Trump is gedagvaard door de 6 januari commissie. Dat betekent dat zij hem willen verhoren. Ik heb nog niet gehoord/gelezen of dit verhoor ook openbaar is.

Waarschijnlijk gaat Trump zich hiertegen met hand en tand verzetten.
 
Is het een "legally binding" subpoena of meer een symbolische?

Volgens mij zijn er de afgelopen jaren wel meer figuren in de Trump kringen geweest die subpoena's gewoon genegeerd hebben.
Ik gok dat dat ook Trump z'n plan zal zijn.

Edit;
In beginsel is het dus een misdaad om de subpoena te negeren.
MAAR... dan moet het congres of de senaat Trump "in contempt" houden, en daarna moet de Justice Department beslissen of ze tot vervolging overgaan of niet.
Bannon en Navarro krijgen deze and volgende maand hun straf te horen.
Maar twee andere Trumpers, Meadows en Scavino, worden met rust gelaten.

Klinkt een beetje willekeurig, en ik gok dan ook dat Trump er gewoon mee weg gaat komen.
Ze kunnen deze bully gewoon niet verslaan. Het is eigenlijk gewoon zielig.
 
Laatst bewerkt:
Is het een "legally binding" subpoena of meer een symbolische?

Dat moet nog maar blijken. In principe is zo'n dagvaarding bindend. Of het committee dit juridisch helemaal uit wilt vechten (zoals tegen Bannon) moet ik nog zien. Trump zal alles uit de kast halen om maar niet te hoeven getuigen, al helemaal niet openbaar. Ik vermoed dat Trump eerst zgn "executive privilege" gaat claimen. Daarmee wil hij aantonen dat hij als president onaantastbaar was. De commissie zal proberen aan te tonen dat hij een aantal dingen die dag niet onder de vlag van president heeft gedaan (die toespraken bijvoorbeeld hadden meer te maken met campagne voeren dan zijn taak als president uitvoeren). Als hij er toch uiteindelijk zit vermoed ik dat het voornamelijk "the 5th" gaat claimen. Dit is een wet die een verdachte in staat stelt om geen uitspraken te doen waarmee hij zichzelf qua criminele zaken in de problemen brengt (dit heeft hij in New York ook gedaan). Het belangrijkste is dat het committee er van overtuigd is dat Trump fout zat en waarschijnlijk hun bevindingen door geven aan het Ministerie van Justitie. Zelf kunnen ze geen straf opleggen, alleen de regels aanpassen zodat dit niet nogmaals voorkomt.

Komende maanden zal het eindrapport van de commissie verschijnen. Ze moeten er haast mee maken, want als de Republikeinen in November de meerderheid krijgen in de senaat of het huis van afgevaardigden, dan zal het snel afgelopen zijn met de commissie. Ook zijn een of meerdere commissieleden niet herkozen (van Liz Chaney weet ik het zeker) en zullen dus niet meer rechtstreeks betrokken zijn.
 
Voor wie vandaag wat tijd over heeft. Twijfelde of het hier thuishoorde of in Religie.


Het gedachtegoed wat er achter zit kom je ook tegen binnen kerkelijk Nederland. Krijgt (vooralsnog) geen aansluiting bij CU of SGP qua politieke ideologie (wil niet zeggen dat er geen mensen binnen die partijen zitten die wel zo denken). Wat de relatief jonge partij 'Jezus leeft' betreft ben ik her overigens niet zo zeker van.
 
Voor wie vandaag wat tijd over heeft. Twijfelde of het hier thuishoorde of in Religie.


Het gedachtegoed wat er achter zit kom je ook tegen binnen kerkelijk Nederland. Krijgt (vooralsnog) geen aansluiting bij CU of SGP qua politieke ideologie (wil niet zeggen dat er geen mensen binnen die partijen zitten die wel zo denken). Wat de relatief jonge partij 'Jezus leeft' betreft ben ik her overigens niet zo zeker van.
Interessant artikel. In de V.S. is een conservatieve stroming die zich Christian Nationalists noemt (Marjorie Green is daar een voorbeeld van) die het land willen omvormen naar zwaar Christelijke normen en waarden. Onder Trump werden verschillende rechters van het hooggerechtshof met die achtergrond aangesteld. Dat resulteert nu dat zij “Roe vs. Wade” hebben weggestemd. Deze uitspraak zorgt er voor dat staten voortaan zelf kunnen bepalen hoe met abortus om te gaan. Een aantal conservatieve staten hebben nu anti abortus-wetgeving ingesteld (ook bijvoorbeeld bij incest of verkrachting). De conservatieve stroming zal meer kracht winnen als de Republikeinen in november de tussentijdse verkiezingen winnen. Volgens analisten zal het dan niet alleen meer gaan om abortus, maar zullen ook homohuwelijken, voorbehoedmiddelen en inter-raciale huwelijken het moeilijk krijgen.

De grondwet in de V.S. is juist geschreven dat iedereen een plaats zou moeten krijgen in de sanenleving. Door dit politiek slim te spelen weten ze (ondanks dat er een minderheid van de bevolking achter staat) een heel eind te komen met hun agenda.

Scary stuff..
 
Interessant artikel. In de V.S. is een conservatieve stroming die zich Christian Nationalists noemt (Marjorie Green is daar een voorbeeld van) die het land willen omvormen naar zwaar Christelijke normen en waarden. Onder Trump werden verschillende rechters van het hooggerechtshof met die achtergrond aangesteld. Dat resulteert nu dat zij “Roe vs. Wade” hebben weggestemd. Deze uitspraak zorgt er voor dat staten voortaan zelf kunnen bepalen hoe met abortus om te gaan. Een aantal conservatieve staten hebben nu anti abortus-wetgeving ingesteld (ook bijvoorbeeld bij incest of verkrachting). De conservatieve stroming zal meer kracht winnen als de Republikeinen in november de tussentijdse verkiezingen winnen. Volgens analisten zal het dan niet alleen meer gaan om abortus, maar zullen ook homohuwelijken, voorbehoedmiddelen en inter-raciale huwelijken het moeilijk krijgen.

De grondwet in de V.S. is juist geschreven dat iedereen een plaats zou moeten krijgen in de sanenleving. Door dit politiek slim te spelen weten ze (ondanks dat er een minderheid van de bevolking achter staat) een heel eind te komen met hun agenda.

Scary stuff..
Eigenlijk een soort sharia.
 
Interessant artikel. In de V.S. is een conservatieve stroming die zich Christian Nationalists noemt (Marjorie Green is daar een voorbeeld van) die het land willen omvormen naar zwaar Christelijke normen en waarden. Onder Trump werden verschillende rechters van het hooggerechtshof met die achtergrond aangesteld. Dat resulteert nu dat zij “Roe vs. Wade” hebben weggestemd. Deze uitspraak zorgt er voor dat staten voortaan zelf kunnen bepalen hoe met abortus om te gaan. Een aantal conservatieve staten hebben nu anti abortus-wetgeving ingesteld (ook bijvoorbeeld bij incest of verkrachting). De conservatieve stroming zal meer kracht winnen als de Republikeinen in november de tussentijdse verkiezingen winnen. Volgens analisten zal het dan niet alleen meer gaan om abortus, maar zullen ook homohuwelijken, voorbehoedmiddelen en inter-raciale huwelijken het moeilijk krijgen.

De grondwet in de V.S. is juist geschreven dat iedereen een plaats zou moeten krijgen in de sanenleving. Door dit politiek slim te spelen weten ze (ondanks dat er een minderheid van de bevolking achter staat) een heel eind te komen met hun agenda.

Scary stuff..
Dat ja maar lees de drie artikelen en dan zie je dat de aanzet hier naar toe al in de jaren 80 was. Zeker scary btw.
 
De Christian Nationalists zien hun kans schoon onder Trump. Daar snap ik helemaal niks van, want als er iemand niet aan die waarden voldoet is het Trump wel. Als we dan toch in bijbelse termen spreken: dit is volgens mij je ziel aan de duivel verkopen.

35AFBCF1-62EC-45B1-A988-7C53B0078D6B.jpeg
 
De Christian Nationalists zien hun kans schoon onder Trump. Daar snap ik helemaal niks van, want als er iemand niet aan die waarden voldoet is het Trump wel. Als we dan toch in bijbelse termen spreken: dit is volgens mij je ziel aan de duivel verkopen.

Bekijk bijlage 5053
Gaat om invloed in 7 gebieden zoals ze het zelf noemen. En of die invloed via een christen of een heiden is maakt niks uit. Als er maar invloed is.
 
Interessant artikel. In de V.S. is een conservatieve stroming die zich Christian Nationalists noemt (Marjorie Green is daar een voorbeeld van) die het land willen omvormen naar zwaar Christelijke normen en waarden. Onder Trump werden verschillende rechters van het hooggerechtshof met die achtergrond aangesteld. Dat resulteert nu dat zij “Roe vs. Wade” hebben weggestemd. Deze uitspraak zorgt er voor dat staten voortaan zelf kunnen bepalen hoe met abortus om te gaan. Een aantal conservatieve staten hebben nu anti abortus-wetgeving ingesteld (ook bijvoorbeeld bij incest of verkrachting). De conservatieve stroming zal meer kracht winnen als de Republikeinen in november de tussentijdse verkiezingen winnen. Volgens analisten zal het dan niet alleen meer gaan om abortus, maar zullen ook homohuwelijken, voorbehoedmiddelen en inter-raciale huwelijken het moeilijk krijgen.

De grondwet in de V.S. is juist geschreven dat iedereen een plaats zou moeten krijgen in de sanenleving. Door dit politiek slim te spelen weten ze (ondanks dat er een minderheid van de bevolking achter staat) een heel eind te komen met hun agenda.

Scary stuff..

Zodra religie de politieke agenda gaat domineren, ben je als maatschappij ten dode opgeschreven. What's next? Een land dat volgens de regels van Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry gaat worden ingericht? Waanzin. Scheiding van kerk en staat is een groot goed en dat christentuig wil weer terug naar de middeleeuwen: onderdrukking van minderheden. Kudtvolk. Dat iets heel verschrikkelijks ze moge treffen. vandaag nog.
 
Laatst bewerkt:
De Christian Nationalists zien hun kans schoon onder Trump. Daar snap ik helemaal niks van, want als er iemand niet aan die waarden voldoet is het Trump wel. Als we dan toch in bijbelse termen spreken: dit is volgens mij je ziel aan de duivel verkopen.

Bekijk bijlage 5053
Zoals de Bijbelse uitspraak: grab them by the pussy!
Als we al likes krijgen voor een punt, waar gaat deze wereld dan naar toe? :maniac:
 
Vandaag om 19:30 Nederlandse tijd geven de minister van justitie (Garland), de directeur van de FBI (Wray) en andere hotemetoten een persconferentie over een ‘geval van nationale veiligheid’. Niemand weet nog wat het is, maar het lijkt groot nieuws. Ik ga het volgen en houd jullie op de hoogte (als het echt belangrijk is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan