Amerika

Nog erger het mag gewoon volgens de wet. Wat een achterlijk land.:sick:
Tja, kleine lettertjes.

Mag toch hopen dat mensen nu eens gaan zien dat die beste man helemaal niet het beste met het gewone volk voor heeft en dat als hij in 2024 een nieuwe gooi naar t presidentschap doet het verre van lukt.
 
Dat is een makkelijke reactie. Biden doet dus uiteindelijk niet veel anders dan Trump, alleen een paar duizend km verderop.
En samenwerkend met de omringende landen. Dat is denk ik wel de sleutel om het uiteindelijk op te lossen. Natuurlijk niet met militairen (tegen de vluchtelingen) maar uiteindelijk wel met samenwerking van de verschillende landen.
 
En samenwerkend met de omringende landen. Dat is denk ik wel de sleutel om het uiteindelijk op te lossen. Natuurlijk niet met militairen (tegen de vluchtelingen) maar uiteindelijk wel met samenwerking van de verschillende landen.
Met andere landen wel, maar de economische vluchtelingen zijn hier niet mee geholpen. Dat geld aan grensbewaking kan hij beter in ontwikkelingshulp steken, zodat men niet naar de USA wil.
 
Met andere landen wel, maar de economische vluchtelingen zijn hier niet mee geholpen. Dat geld aan grensbewaking kan hij beter in ontwikkelingshulp steken, zodat men niet naar de USA wil.
Lees het einde van het artikel: in ruil voor de hulp beloofd de VS een miljarden-steunpakket. En Trump had die hulp juist stopgezet.
 
Met andere landen wel, maar de economische vluchtelingen zijn hier niet mee geholpen. Dat geld aan grensbewaking kan hij beter in ontwikkelingshulp steken, zodat men niet naar de USA wil.

Lees het einde van het artikel: in ruil voor de hulp beloofd de VS een miljarden-steunpakket. En Trump had die hulp juist stopgezet.
Ik vraag me wel af of dat geld dan wel goed terecht komt. Volgensmij zijn die landen ook vrij corrupt dus ik vrees dat het geld in veel verkeerde zakken terecht zal komen. Maar wellicht ben ik te pessimistisch.
 

weet wel 1 ding zeker, t probleem bij de politie krijgt Biden niet opgelost, ook niet als hij een 2e termijn zou doen. Verrotte organisatie met een geweldscultuur, ook weer deze week meerdere berichten over hoe t fout gaat.
 

weet wel 1 ding zeker, t probleem bij de politie krijgt Biden niet opgelost, ook niet als hij een 2e termijn zou doen. Verrotte organisatie met een geweldscultuur, ook weer deze week meerdere berichten over hoe t fout gaat.
"Deze beelden kunnen als schokkend ervaren worden." Schokkend inderdaad. Schiet een 13 jarige jongen dlod die zijn handen om hoog doet.
 
Verrotte organisatie met een geweldscultuur,

Dat is de hele amerikaanse cultuur. Er zijn 393 miljoen handwapens in privebezit, en maar 328 miljoen inwoners. En het dan gek vinden dat de politie een beetje opgefokt reageert?

Dat is een uitkomst van de cultuur van het land.
 
Dat is de hele amerikaanse cultuur. Er zijn 393 miljoen handwapens in privebezit, en maar 328 miljoen inwoners. En het dan gek vinden dat de politie een beetje opgefokt reageert?

Dat is een uitkomst van de cultuur van het land.
Daarom gaat dit ook niet goed komen op een korte termijn.

En of t alleen een geweldsprobleem of ook deels racisme is blijf ik over twijfelen zolang dit soort voorvallen op blijven duiken, voorval was in december.

 
Daarom gaat dit ook niet goed komen op een korte termijn.

En of t alleen een geweldsprobleem of ook deels racisme is blijf ik over twijfelen zolang dit soort voorvallen op blijven duiken, voorval was in december.

Two sides.
Maar mijn ervaring met de politie is dat “being a smart-ass” is altijd heel onverstandig. Net als 13-jarigen die om 2.30 ergens rondlopen. In een land waar criminelen ruimschoots de beschikking hebben over een heel wapenarsenaal. In 2020 ook 45 politieagenten door vuurwapens omgekomen. Dat zijn er ook zo’n 4 per maand, PLM.
De VS is gewoon nog een primitieve, gewelddadige samenleving. Niet alleen qua wapens, maar ook wat betreft sociale voorzieningen, bedrijfsstructuren, arbeidsomstandigheden. Wat je zaait zul je oogsten.
 
"Deze beelden kunnen als schokkend ervaren worden." Schokkend inderdaad. Schiet een 13 jarige jongen dlod die zijn handen om hoog doet.

Wat is er mis met een gericht schot in het been als je je bedreigd voelt? Nope, laten we ze maar meteen doodschieten, dan gaan we daarna wel vragen stellen.
 
Daarom gaat dit ook niet goed komen op een korte termijn.

En of t alleen een geweldsprobleem of ook deels racisme is blijf ik over twijfelen zolang dit soort voorvallen op blijven duiken, voorval was in december.

Of je luistert gewoon naar de politie.

Dat 13 jarige jochie is ook geen slachtoffer. Gewoon luisteren, klaar.

Blijkbaar luisteren gekleurde mensen slechter? Zie je in Nederland ook vaak op beelden. Van die nepgangstertjes die de politie een grote bek willen geven en vooral maar niet willen luisteren. In Amerika heeft de politie als extra gevaarzetting het grote aantal vuurwapens dat in omloop is.
Ik snap wel dat er daar sneller ongelukken gebeuren. En dat zouden al die gasten met hun domme weerwoorden ook kunnen weten. Luister gewoon, dan kom je weer thuis.
Eikels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan