Amerika

Aftreden, opstappen, "val van kabinet". Veelal symboolpolitiek, maar dat kennen ze in Amerika niet.
Om daar nu trots op te zijn. Hier behandelt het kabinet duizenden burgers als criminelen op basis van ethnisch profileren. Men treedt symbolisch af, en in maart gaan dezelfde personen weer vrolijk verder. In NL is het niet beter gesteld met het verantwoordelijk stellen van politici. Waarschijnlijk minder, want ik moet nog maar zien of Trump zonder veroordeling door de rechtszaak in Georgia komt. Rutte hoeft zich hier voor de Toeslagenaffaire niet voor de rechter te verantwoorden.
 
Om daar nu trots op te zijn. Hier behandelt het kabinet duizenden burgers als criminelen op basis van ethnisch profileren. Men treedt symbolisch af, en in maart gaan dezelfde personen weer vrolijk verder. In NL is het niet beter gesteld met het verantwoordelijk stellen van politici. Waarschijnlijk minder, want ik moet nog maar zien of Trump zonder veroordeling door de rechtszaak in Georgia komt. Rutte hoeft zich hier voor de Toeslagenaffaire niet voor de rechter te verantwoorden.

Waar zeg ik trots te zijn dan?

Ik heb het gevoel dat ik nog meer moet uitwijden over het hoe en wat van mijn posts, maar mannen... Zit op m'n telefoon en heb even geen zin in lange verhalen te typen. :maniac:
 
Zou ik zelf helemaal niet erg vinden. Als Trump z'n eigen partij opricht krijgt ie niet nog eens zoveel stemmen. Een groot deel zal dan gewoon de oude partijlijn stemmen. Hebben we voortaan altijd een Democraat als president.
VVD bedoel je? ;)
 
Waar zeg ik trots te zijn dan?

Ik heb het gevoel dat ik nog meer moet uitwijden over het hoe en wat van mijn posts, maar mannen... Zit op m'n telefoon en heb even geen zin in lange verhalen te typen. :maniac:
Zwak hoor 😆
 
Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe jij tot die conclusie over dat stukje kwam. Tenzij dit een sarcastisch prikje is.
Was cynisch bedoeld. Vraag me af hoeveel Rep. politici echt vinden dat Trump niks fout gedaan heeft. Ik denk dat politieke consequenties in Nl wat genuanceerder zijn (fortuyn als uitzondering), maar de dreigingen van geweld en onrust in de eigen staat of richting eigen persoon en gezin weerhoud mogelijk toch n aantal om dat toe te geven? Verder is n career daar vaak all or nothing, en het stemmen van de voorzitter van de partij zal voor n aantal leidend zijn.
 
Laatst bewerkt:
Was cynisch bedoeld. Vraag me af hoeveel Rep. politici echt vinden dat Trump niks fout gedaan heeft. Ik denk dat politieke consequenties in Nl wat genuanceerder zijn, maar de dreigingen van geweld en onrust in de eigen staat of richting eigen persoon en gezin weerhoud mogelijk toch n aantal om dat toe te geven? Verder is n career daar vaak all or nothing, en hey zal stemmen van de voorzitter van de partij voor n aantal leidend zijn.

Wie weet. Ik heb die theorie over bedreigingen eerder voorbij zien komen. Je kunt er alleen zo weinig mee, want het is onbewezen. Wat wel bewezen is, is dat ze 9 van de 10x partijlijn volgen. Dat is hier niet heel anders, alleen hebben we hier een cultuur van politieke consequenties. En dat is veelal symboolpolitiek, zoals eerder aangehaald, dus dat zeg ik zonder trots... :maniac:
 
Om daar nu trots op te zijn. Hier behandelt het kabinet duizenden burgers als criminelen op basis van ethnisch profileren. Men treedt symbolisch af, en in maart gaan dezelfde personen weer vrolijk verder. In NL is het niet beter gesteld met het verantwoordelijk stellen van politici. Waarschijnlijk minder, want ik moet nog maar zien of Trump zonder veroordeling door de rechtszaak in Georgia komt. Rutte hoeft zich hier voor de Toeslagenaffaire niet voor de rechter te verantwoorden.
Heb je een punt.
 
Hmmm, Lindsey Graham schijnt weer niet heel blij te zijn met de speech van Mitch. Ik ga maar ff wat popcorn bestellen...
 
Onvoorstelbaar dat ze hem nog niet zat zijn. Rare jongens die Republikeinen.
Of ze m nog niet zat zijn zal blijken uit de reacties hierop. T gegeven dat Trump een bericht uit laat gaan (gezien het woordgebruik vermoedelijk door een ander geschreven) betekent nog niet automatisch dat ze hem nog niet zat zijn.
 
Om de Amerikaanse maatschappij te begrijpen is hier een handige decision tree:

27972302_1710806708940924_17814413758192409_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan