Amerika

Trumpie gaat naar China, en neemt een vliegtuig vol met de meest machtige zakenmannen die er bestaan :lmao: Das ff ander munitie dan wat Nederland of andere EU landen doen, door de lokale visboer mee te nemen die misschien in land X dan een bedrijfje kan openen daar
Ik geloof best dat hij er persoonlijk financieel beter uit komt, maar niet dat de gemiddelde Amerikaan er iets beter van wordt (eerder andersom). Zowel China als Rusland leveren op het moment gewoon allerlei goederen aan Iran (ook wapens).

Trump is in dienst van zijn vriendjes (big tech en big oil). Hij zal er alles aan doen om hunn belangen veilig te stellen. De rest heeft het nakijken, ook de Republikeinse Partij.
 
Ik geloof best dat hij er persoonlijk financieel beter uit komt, maar niet dat de gemiddelde Amerikaan er iets beter van wordt (eerder andersom). Zowel China als Rusland leveren op het moment gewoon allerlei goederen aan Iran (ook wapens).

Trump is in dienst van zijn vriendjes (big tech en big oil). Hij zal er alles aan doen om hunn belangen veilig te stellen. De rest heeft het nakijken, ook de Republikeinse Partij.

Zo werkt het altijd lijkt mij, de big boys zorgen dat ja algemene land/economie hoog scoort, dan vloeit alles langzaam naar beneden in de zin van meer werkgelegenheid etc. Maar de normale burger merkt er niet snel iets van. Nu houdt Trumpie de Chinese auto's uit de USA, stel hij zegt de ze mogen er verkocht worden, dan hebben de Amerikanen wel ineens een berg aan opties en betaalbare EV-auto's waar de burger wel wat aan heeft, maar dat schaadt weer hun eigen auto industrie die ze nu beschermen. ( importheffingen issues moeten dan ook van tafel, anders schiet je weinig op )
 
Je bedoelt denk ik wat ze met de ‘Trickle Down’-economie aanduiden. Die heeft het principe zolang je de rijkste mensen maar heel veel laat verdienen, zal het geld automatisch doorvloeien naar de minder rijken. Dat wordt al sinds Reagan verkondigd in de VS maar blijkt voornamelijk een money grab te zijn door de rijken. Het verschil in rijkdom tussen rijk en arm was nog nooit zo groot als nu.
 
Je bedoelt denk ik wat ze met de ‘Trickle Down’-economie aanduiden. Die heeft het principe zolang je de rijkste mensen maar heel veel laat verdienen, zal het geld automatisch doorvloeien naar de minder rijken. Dat wordt al sinds Reagan verkondigd in de VS maar blijkt voornamelijk een money grab te zijn door de rijken. Het verschil in rijkdom tussen rijk en arm was nog nooit zo groot als nu.

Idd, de trickle down economics is 1 vd grootste mythes rondom kapitalisme. Meeste blijft aan kerfstokken hangen.

Achterhaald, en wmb ook een zeer kwaadaardige vorm van economie bedrijven .
 
Je bedoelt denk ik wat ze met de ‘Trickle Down’-economie aanduiden. Die heeft het principe zolang je de rijkste mensen maar heel veel laat verdienen, zal het geld automatisch doorvloeien naar de minder rijken. Dat wordt al sinds Reagan verkondigd in de VS maar blijkt voornamelijk een money grab te zijn door de rijken. Het verschil in rijkdom tussen rijk en arm was nog nooit zo groot als nu.

Tijden en economieën veranderen natuurlijk, waar vroeger de rijke ''nike'' een fabriek opende, had je gelijk 1000 werkplekken, maar als een Meta nu een datacenter opent heb je misschien 30 mensen nodig. Maar de basisprincipe blijft, de grote jongens moeten geld hebben, om te investeren, en zo komt het dan in grote getallen of mondjesmaat ook bij de burger die een baan kan krijgen. En aangezien zoveel mensen in de aandelen zitten tegenwoordig, is het hele verdienmodel anders, dus ja de rijke mogen rijken worden en velen profiteren er van ook.
 
Gisteren was er de run off van de Republiekeinse voorverkiezing voor een senaat zetel namens Texas. John Cornyn, die al ruim 20 jaar senator is, verloor van Ken Paxton. Donald Trump had een week voor de verkiezingen zijn steun uitgesproken van Paxton. Waar Cornyn wordt gezien als een gematigde Republikein, wordt Paxton gezien als een maga hardliner.

Paxton, justitie minister in Texas, is niet van ongesproken gedrag. Zo is hij betrokken geweest bij fraude en was zelfs geimpeached door het huis van Texas waar de Republikeinen een meerderheid hadden. Ook heeft zijn vrouw hem verlaten na beschuldigingen van overspel.

De democratische kandiaat is de 37 jarige James Talarico. Probleem voor Talarico is dat hij als te woke wordt gezien. Zo had hij het bijvorbeeld over een non binaire God. Ook wordt er gezegd door de Republikeinen dat hij vegan is. (Dit klopt niet, maar hij eet wel minder vlees). Dit alles kan in het conservatieve Texas wel degelijk een rol spelen. Toch lijkt Talarico het onder de gematigde kiezers het goed te doen alsmede onder de Latino bevolking. En hij lijkt nu meer kans te hebben tegen Paxton dan hij had gehad tegen Cornyn. Mogelijk heeft Trump dus zichzelf in de voet geschoten.


Deze strijd is belangrijk voor de meerderheid in de senaat. Het kan zelfs cruciaal zijn.
 
Gisteren was er de run off van de Republiekeinse voorverkiezing voor een senaat zetel namens Texas. John Cornyn, die al ruim 20 jaar senator is, verloor van Ken Paxton. Donald Trump had een week voor de verkiezingen zijn steun uitgesproken van Paxton. Waar Cornyn wordt gezien als een gematigde Republikein, wordt Paxton gezien als een maga hardliner.

Paxton, justitie minister in Texas, is niet van ongesproken gedrag. Zo is hij betrokken geweest bij fraude en was zelfs geimpeached door het huis van Texas waar de Republikeinen een meerderheid hadden. Ook heeft zijn vrouw hem verlaten na beschuldigingen van overspel.

De democratische kandiaat is de 37 jarige James Talarico. Probleem voor Talarico is dat hij als te woke wordt gezien. Zo had hij het bijvorbeeld over een non binaire God. Ook wordt er gezegd door de Republikeinen dat hij vegan is. (Dit klopt niet, maar hij eet wel minder vlees). Dit alles kan in het conservatieve Texas wel degelijk een rol spelen. Toch lijkt Talarico het onder de gematigde kiezers het goed te doen alsmede onder de Latino bevolking. En hij lijkt nu meer kans te hebben tegen Paxton dan hij had gehad tegen Cornyn. Mogelijk heeft Trump dus zichzelf in de voet geschoten.


Deze strijd is belangrijk voor de meerderheid in de senaat. Het kan zelfs cruciaal zijn.
Die hele Amerikaanse politiek is eigenlijk onbegrijpelijk.
 

"De statuten van het Kennedy Center maken glashelder dat het centrum naar president Kennedy vernoemd is, en dat het geen andere formele naam mag dragen op basis van een eenzijdig besluit van het bestuur."

In een reactie zegt Trump dat hij geschokt is. Hij wil niet langer de leiding hebben over het centrum.

Dat deze hork ook maar snel de leiding van het land overdraagt. :bye:
 

"De statuten van het Kennedy Center maken glashelder dat het centrum naar president Kennedy vernoemd is, en dat het geen andere formele naam mag dragen op basis van een eenzijdig besluit van het bestuur."

In een reactie zegt Trump dat hij geschokt is. Hij wil niet langer de leiding hebben over het centrum.

Dat deze hork ook maar snel de leiding van het land overdraagt. :bye:
Breng hem niet op ideeën. United States of Trump.
 
:horen::zwijgen::zien:

22edc0e27d1ad383857aaa4e84cef36b.png
 
Ah kijk Amerika maakt zich nu ook zorgen om de spionage van Israël. Schijnt dat Israël het gesprek tussen Witkoff en Iran heeft bespioneerd. Hahahaha roepen ze in Iran. Dit soort nieuws is alleen maar winst voor de Revolutionaire garde en geeft hen steeds meer een betere positie.
Anyways, de enige democratie in het Midden Oosten is momenteel het meest gehate land ter wereld. Zelfs in het land van hun trouwe kritiekloze bondgenoot, Nederland, vindt 60% van de bevolking Israël en Amerika het grootste gevaar voor de veiligheid van de wereld. Pas daarna komt Poetin. En Iran als de as van het kwaad, is helemaal uit beeld….
 
Ah kijk Amerika maakt zich nu ook zorgen om de spionage van Israël. Schijnt dat Israël het gesprek tussen Witkoff en Iran heeft bespioneerd. Hahahaha roepen ze in Iran. Dit soort nieuws is alleen maar winst voor de Revolutionaire garde en geeft hen steeds meer een betere positie.
Anyways, de enige democratie in het Midden Oosten is momenteel het meest gehate land ter wereld. Zelfs in het land van hun trouwe kritiekloze bondgenoot, Nederland, vindt 60% van de bevolking Israël en Amerika het grootste gevaar voor de veiligheid van de wereld. Pas daarna komt Poetin. En Iran als de as van het kwaad, is helemaal uit beeld….
En daar kun je weer zien hoe gemankeerd democratie ook is. Als Nederlanders Poetin, die 10 keer zoveel slachtoffers heeft gemaakt als Israël, een zowel binnenlandse als buitenlandse terreurstaat heeft opgetuigd, middels zijn vazal Medvedev al een paar keer met een nucleaire oorlog heeft gedreigd, en middels cyberterrorisme Europa aanvalt een minder gevaar ziet als Israël… Ik zou Israël eerder gelijk stellen aan Iran, waarbij Iran middels zijn controle over de straat van Hormus een grotere impact op de wereld heeft.
De Verenigde Staten is op dit moment een bipolaire staat. Deels moet je er op vertrouwen, deels kunt je er totaal niet op vertrouwen, in tegendeel, proberen ze Europa actief te destabiliseren. Wat dat betreft zitten ze in kamp Rusland.
 
En daar kun je weer zien hoe gemankeerd democratie ook is. Als Nederlanders Poetin, die 10 keer zoveel slachtoffers heeft gemaakt als Israël, een zowel binnenlandse als buitenlandse terreurstaat heeft opgetuigd, middels zijn vazal Medvedev al een paar keer met een nucleaire oorlog heeft gedreigd, en middels cyberterrorisme Europa aanvalt een minder gevaar ziet als Israël… Ik zou Israël eerder gelijk stellen aan Iran, waarbij Iran middels zijn controle over de straat van Hormus een grotere impact op de wereld heeft.
De Verenigde Staten is op dit moment een bipolaire staat. Deels moet je er op vertrouwen, deels kunt je er totaal niet op vertrouwen, in tegendeel, proberen ze Europa actief te destabiliseren. Wat dat betreft zitten ze in kamp Rusland.
Het zal ook iets met verwachtingen te maken hebben. En dus teleurstellingen.
 
Weer een bewijs voor een ontwikkeling richting dictatuur: het in diskrediet brengen van de pers.

Trump clasht met journaliste en stormt studio uit tijdens interview: ‘Of je bent corrupt, of gewoon dom’
 
Weer een bewijs voor een ontwikkeling richting dictatuur: het in diskrediet brengen van de pers.

Trump clasht met journaliste en stormt studio uit tijdens interview: ‘Of je bent corrupt, of gewoon dom’
Echt een idioot. Klasse van de journalist dat ze haar vragen bleef stellen. Hij kon er niet tegen dat ze geen ja knikkend blondje is. Wat een dikke kleuter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan