Amerika

Mijn ogen staan al 40 jaar open en ik zie de verandering, echter was alles vroeger vrijwillig, als je het kon betalen was het handig/slim te doen. Toen kwam de EV auto revolutie echt op gang en toen kwam de bullshit van gepush wel degelijk. Alles was fout en EV was alleen goed, geknijp, chantage en zwartmakerij van benzine/diesel kwam volop in gang en word alsmaar erger. Je bent nog net geen misdadiger als je nog benzine rijdt,
Waar the fuck heb jij het over?

Het gaat hier inmiddels alle kanten op, van Joden tot benzine vs elektrisch rijden...in een Amerika-topic. Dus laten we het vooral daar over hebben.

• Leuk
Reactions: IPF
Nu wordt Rutte wel irritant. NAVO hoeft Amerika toch niet te helpen bij een zelf begonnen illegale oorlog? Hou toch op!

www.ad.nl/buitenland/rutte-trump-is-duidelijk-teleurgesteld-in-de-navo-en-ik-begrijp-dat~ae767bc9/

Sorry, het linkje wil niet.
Dit ja, laat hem er maar uitstappen, aanwezigheid van Amerika in NAVO is op dit moment slechts symbolisch, komt echt niet helpen als zijn vrind Poetin een NAVO-lid in Europa aanvalt.

Helaas gaan t koningshuis nog wel die kant op

De ambassadeur moet zich ook in alle bochten wringen om Trump recht te praten.

Trump begint een oorlog, maar zijn ambassadeur in Nederland ziet iets héél anders

Als je ondertussen de uitspraken van Hegseth, de ambassadeur in NL en de persvoorlichtster hoort dan is t aardig richting '1984'

p.s. t artikel van Mikasa zit achter de betaalmuur maar die ambassadeur ziet Trump dus als vredestichter....

Nu wordt Rutte wel irritant. NAVO hoeft Amerika toch niet te helpen bij een zelf begonnen illegale oorlog? Hou toch op!

www.ad.nl/buitenland/rutte-trump-is-duidelijk-teleurgesteld-in-de-navo-en-ik-begrijp-dat~ae767bc9/

Sorry, het linkje wil niet.

Irritant?
Schaamteloos Europaverraad, dat is wat ie doet.
En dan de zin "Dit was een bijeenkomst van vrienden, we mogen elkaar echt, en ik bewonder zijn leiderschap", zegt alles wat je moet weten over de persoon Mark Rutte.

Deze zin hoefde hij helemaal niet te zeggen. Had niks met t onderwerp te maken. Maar toch zegt ie t.
Trumps leiderschap bewonderen, de meest impopulaire president ooit, is Maga territorium. Rutte zit daar dus vol in.
Na Trump zn tijd, is Rutte zn positie onhoudbaar na deze retoriek.
Levensgevaarlijk om deze gek van complimenten te voorzien na alles wat ie geflikt heeft.

Rutte is compleet padje af.

Infantino had blijkbaar toch gelijk.
Aangezien die niet meer als reactiemogelijkheid is dan maar zo :braak:
Terwijl doe hier goed had gekund en jij vast had begrepen dat die reactie niet aan jouw persoonlijk gericht was.

Dat hele WK zal ook weer een grote trumpshow worden, bah bah bah.

Irritant?
Schaamteloos Europaverraad, dat is wat ie doet.
En dan de zin "Dit was een bijeenkomst van vrienden, we mogen elkaar echt, en ik bewonder zijn leiderschap", zegt alles wat je moet weten over de persoon Mark Rutte.

Deze zin hoefde hij helemaal niet te zeggen. Had niks met t onderwerp te maken. Maar toch zegt ie t.
Trumps leiderschap bewonderen, de meest impopulaire president ooit, is Maga territorium. Rutte zit daar dus vol in.
Na Trump zn tijd, is Rutte zn positie onhoudbaar na deze retoriek.
Levensgevaarlijk om deze gek van complimenten te voorzien na alles wat ie geflikt heeft.

Rutte is compleet padje af.
Ik heb ook plaatsvervangende schaamte als ik dit lees, maar hij doet wel zijn werk: de NAVO zoals die bestond bij elkaar houden.

Feitelijk bestaat dat samenwerkingsverband natuurlijk helemaal niet meer, maar het is niet aan Rutte om de pleister er af te trekken, dat zullen de regeringsleiders moeten doen.

Het probleem bij het geslijm van Rutte is natuurlijk wel dat je het monster voedt. Ja-knikkers en yes-men zijn natuurlijk net zo schuldig aan de huidige situatie als Trump zelf. Trump zal telkens een stapje verder gaan zolang hij niet tegengehouden wordt.

Ik heb ook plaatsvervangende schaamte als ik dit lees, maar hij doet wel zijn werk: de NAVO zoals die bestond bij elkaar houden.

Feitelijk bestaat dat samenwerkingsverband natuurlijk helemaal niet meer, maar het is niet aan Rutte om de pleister er af te trekken, dat zullen de regeringsleiders moeten doen.

Het probleem bij het geslijm van Rutte is natuurlijk wel dat je het monster voedt. Ja-knikkers en yes-men zijn natuurlijk net zo schuldig aan de huidige situatie als Trump zelf. Trump zal telkens een stapje verder gaan zolang hij niet tegengehouden wordt.
Om met Koeman te spreken, de positie van Rutte is niet te benijden.

Om met Koeman te spreken, de positie van Rutte is niet te benijden.
Volgens mij heeft hij er zelf voor gekozen en zal niet slecht verdienen. Ik benijdt hem niet. We kennen Rutte natuurlijk wel als iemand die de moraliteit van bestuur niet op de hoogste plaats heeft staan (om het voorzichtig te zeggen).

Hij kan dat echt met andere bewoordingen.
Hij hoeft trump's leiderschap niet te bewonderen als antwoord op de vraag of de VS in de Navo blijft.

Hij hoeft geen andere bondgenoten te schofferen om trump 'te begrijpen'.
Bondgenoten die er waren na 9/11. Bondgenoten die t volste recht hebben niet mee te willen gaan in een offensieve oorlog.

Ik vind dit echt zeer zeer kwalijke retoriek.

Klopt.
Neemt niet weg dat ie t anders kan verwoorden.

Precies.
Levensgevaarlijk dus

Hij kan dat echt met andere bewoordingen.
Hij hoeft trump's leiderschap niet te bewonderen als antwoord op de vraag of de VS in de Navo blijft.

Hij hoeft geen andere bondgenoten te schofferen om trump 'te begrijpen'.
Bondgenoten die er waren na 9/11. Bondgenoten die t volste recht hebben niet mee te willen gaan in een offensieve oorlog.

Ik vind dit echt zeer zeer kwalijke retoriek.

Klopt.
Neemt niet weg dat ie t anders kan verwoorden.

Precies.
Levensgevaarlijk dus
Snap ik. Ik vind het ook walgelijk, maar de overige regeringsleiders gaan hierdoor niet weglopen (de helden…) en Trump kan je wel wegjagen met een softere retoriek.

Dames en heren, graag hier verder over zaken aangaande het conflict in Iran, zodat in dit topic specifieke zaken aangaande Amerika en de lokale politiek besproken kunnen worden.

Terug
Bovenaan Onderaan