Amerika

"My brother had a book he would hold with pride
A little red cover with a broken spine on the back
He hand-wrote a quote inside
"When the rich wage war, it's the poor who die"
Meanwhile, the leader just talks away
Stutterin' and mumblin' for nightly news to replay
The rest of the world watchin' at the end of the day
Both scared and angry, like, "What did he say?""
- Linkin Park, "hands held high"

Ik moest hier aan denken. Wel toepasselijk op de situatie mbt. Amerika. En dat terwijl het nummer bijna 20 jaar oud is en vermoedelijk werd geschreven over de Irak en Afghanistan oorlogen. Nog altijd relevant (helaas).
Ik moet bij bijna iedere militaire actie van Amerika denken aan hun (waarschijnlijk) hoogst gedecoreerde militair ooit denken.

Een scherpe man.

Een hele enge, maar pijnlijk realistische analyse.

De VS had de Iraanse opstanden moeten ondersteunen op alle mogelijke niet-militaire manieren.
Als regime change het doel was.

Maar ze willen stoere cowboy spelen, wat aangeeft dat regime change nooit t doel was.

Alles wat ze doen gaat volledig tegen hun eigen belangen in, wat deze analyse blootlegt.
Het is lastig te bevatten wat ze aan t doen zijn, laat staan waarom.

Er is ooit uitgesproken dat China de grote concurrent is en dat de VS de macht van China wil gaan inperken.
Maar alles wat ze nu doen, bereikt juist t tegenovergestelde.

"Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah''

Dit heeft Trump op zijn social media kanaal geplaatst. Mijn hemel. Dit gaat een leuke week worden...

"Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah''

Dit heeft Trump op zijn social media kanaal geplaatst. Mijn hemel. Dit gaat een leuke week worden...
Alle fatsoensnormen overboord en bombarderen maar… Hij gaat toch niet verantwoordelijk gehouden worden. Weer een stap verder. Kan je voorstellen hoe hij het volgende land (Cuba waarschijnlijk) gaat aanpakken.

Openlijk oorlogsmisdaden aankondigen, heel verstandig ja.
Die is gewoon wild om zich heen aan t slaan, nu alle seinen op rood staan voor hem en zn goons.

Ergens was die 2e dat na alles wat na 7 oktober plaatsvond.
Ach, het is uiteindelijk niet anders dan het altijd is geweest in de geschiedenis. Het recht van de sterkste overheeerst altijd. Welke instanties/organisaties/groepen en weet ik veel er ook werden opgericht om 'gerechtigheid' te promoten, het eindigt altijd in het recht van de sterkste. Wie machtig en een afschrikwekkende werking heeft wordt niet getoetst aan dezelfde standaarden als de gewone man. De partij waar je geen bondgenoot mee bent komt er altijd slechter vanaf dan je zich misdragende medestanders.

Zijn het nog oorlogsmisdaden als je toch niet verantwoordelijk gehouden wordt? Zowel de rechtspraak in de VS zelf als het Internationaal Strafhof zijn papieren tijgers.

Het blijven oorlogsmisdaden.

Dat ie overal mee weg komt (vooralsnog), neemt dat niet weg.

Kan het niet anders noemen dan terrorisme

Onderhandelingen lopen dus wel volop, en nu pas bevestigt Iran het ook, dus Trumpie had al die tijd wel degelijk gelijk... De kans dat ze er uitkomen is aanwezig, maar het terror-regime blijft dus en is alles voor niks geweest :sleep:

En Iran wijst het wapenstilstand deal af, die zijn fucked morgennacht. Tijd voor wat MOAB actie na deadline #7
Elektriciteitscentrales bombarderen valt onder oorlogsmisdaden, dus ben benieuwd hoe dit verklaart gaat worden.

Laatst bewerkt:
En Iran wijst het wapenstilstand deal af, die zijn fucked morgennacht. Tijd voor wat MOAB actie na deadline #7
Elektriciteitscentrales bombarderen valt onder oorlogsmisdaden, dus ben benieuwd hoe dit verklaart gaat worden.
Dat kan je wel raden….grote misrekening van de administratie Trump om te denken dat je een overtuiging weg kan bombarderen. De haat is meer aangewakkerd en voor decennia garantie tot wraak. Israël kan dit lot ook tegemoet zien je kan niet zonder gevolgen hele bevolkings groepen uitroeien en familieleden vermoorden zonder dat deze rekening een keer terugkomt.

Terug
Bovenaan Onderaan