Amerika

En wat als alles bewezen wordt? Hij hoeft toch nooit meer aan een verkiezing deel te nemen en de Hoge Raad heeft hem immuun verklaard.

Dat ging toch enkel over dingen die hij uit naam van president doet?

Dus als bijv bewezen zou worden dat hij een kinderverkrachter is, dan gaat de hoge raad dat niet tegenhouden.

Ik help het jullie hopen maar ik lees al heel lang dat het aan het kantelen is en dat hij nu door de mand valt. Maar het gebeurd elke keer niet
Nooit eerder waren de scheuren bij MAGA zo duidelijk als nu. Zo was het openlijke moddergooien tussen Trump en Marjorie Taylor Greene een half jaar geleden nog ondenkbaar. Bookmark dit maar: dit is het begin van het einde van Trump en de MAGA-beweging. Na een korte interne strijd krijgt een extreem conservatieve stroming het voor het zeggen bij de Republikeinse partij, maar omdat veel teleurgestelde Trump-fans de politiek de rug toe keren en niet meer gaan stemmen, worden ze tijdens de midterms afgeslacht door de Democraten (als die tenminste niet weer hun eigen graf gaan graven). Vergeet ook niet dat de hele MAGA-cultus was opgehangen aan het charisma van Trump, met een sektarisch aandoende aanbidding van de Grote Leider. Als die bij een groot deel van de achterban van zijn voetstuk valt - wat nu daadwerkelijk lijkt te gebeuren - stort het hele zaakje in.

Nooit eerder waren de scheuren bij MAGA zo duidelijk als nu. Zo was het openlijke moddergooien tussen Trump en Marjorie Taylor Greene een half jaar geleden nog ondenkbaar. Bookmark dit maar: dit is het begin van het einde van Trump en de MAGA-beweging. Na een korte interne strijd krijgt een extreem conservatieve stroming het voor het zeggen bij de Republikeinse partij, maar omdat veel teleurgestelde Trump-fans de politiek de rug toe keren en niet meer gaan stemmen, worden ze tijdens de midterms afgeslacht door de Democraten (als die tenminste niet weer hun eigen graf gaan graven). Vergeet ook niet dat de hele MAGA-cultus was opgehangen aan het charisma van Trump, met een sektarisch aandoende aanbidding van de Grote Leider. Als die bij een groot deel van de achterban van zijn voetstuk valt - wat nu daadwerkelijk lijkt te gebeuren - stort het hele zaakje in.
Ik hoop het met je, maar de MAGA beweging wordt door Trump gesteund zolang het nut heeft. Daarna zal het rücksichtslos gedumpt worden (dat lijkt nu aan de gang). Ik verwacht dat Trump verder zal gaan met de Project 25 beweging.

Uiteindelijk worden ze in Amerika wel weer wakker. Wel schokkend dat 1 zo een gek dat hele land tegen elkaar weer op te zetten.

Als Trump MAGA loslaat, dan hebben ze daar een nieuwe charismatische roerganger nodig. Is die aanwezig?
Ik hoop het met je, maar de MAGA beweging wordt door Trump gesteund zolang het nut heeft. Daarna zal het rücksichtslos gedumpt worden (dat lijkt nu aan de gang). Ik verwacht dat Trump verder zal gaan met de Project 25 beweging.
Is dat niet hetzelfde of op zijn minst overlappend?

Het is andersom: het is niet Trump die de partij naar zijn hand heeft gezet, maar de machthebbers achter de schermen (Bannon, Miller, etc.) die de populariteit van publiek figuur Trump hebben gebruikt om hun agenda erdoor te drukken.

Nu is het echter voor het eerst dat Trump persoonlijk op zijn verbroken beloften wordt afgerekend door een groeiend deel van zijn achterban. In eerste instantie kon hij zich nog verschuilen achter het argument dat ze werden tegengewerkt door 'extreem-links', maar zeker door zijn weigering om het Epstein-dossier openbaar te maken vallen bij velen de schellen van de ogen. Ze geloven die populistische praatjes gewoon niet meer, ook omdat ze de beloofde economische gouden bergen nog steeds niet in hun portemonnee terugzien. Dus Trump is nu persoonlijk besmet en als hij zich vanaf nu gaat identificeren met de Heritage Foundation en Project 25, zal dat ook daar op afstralen. Trump zal dus vroeg of laat zelf worden gedumpt door de Republikeinen, juist omdat Project 25 inderdaad de toekomst is van die partij. Vervolgens zal Vance naar voren worden geschoven, die echter veel minder charisma en krediet heeft en door de tanende populariteit van Trump ook niet meer profiteert van zijn eerdere rol als VP. Het zal zeker niet direct het einde van de Republikeinse macht betekenen, maar wel van MAGA en Trump - in elk geval binnen de kaders van de Republikeinse partij.

Het is andersom: het is niet Trump die de partij naar zijn hand heeft gezet, maar de machthebbers achter de schermen (Bannon, Miller, etc.) die Trump hebben gebruikt om hun agenda erdoor te drukken. Nu is het echter voor het eerst dat Trump persoonlijk op zijn verbroken beloften wordt afgerekend door een groeiend deel van zijn achterban. In eerste instantie kon hij zich nog verschuilen achter het argument dat ze werden tegengewerkt door 'extreem-links', maar zeker door zijn weigering om het Epstein-dossier openbaar te maken vallen bij velen de schellen van de ogen. Ze geloven die populistische praatjes gewoon niet meer, ook omdat ze de beloofde economische gouden bergen nog steeds niet in hun portemonnee terugzien. Dus Trump is nu persoonlijk besmet en als hij zich vanaf nu gaat identificeren met de Heritage Foundation en Project 25, zal dat ook daar op afstralen. Trump zal dus vroeg of laat zelf worden gedumpt door de Republikeinen, juist omdat Project 25 inderdaad de toekomst is van die partij. Vervolgens zal Vance naar voren worden geschoven, die echter veel minder charisma en krediet heeft en door de tanende populariteit van Trump ook niet meer profiteert van zijn eerdere rol als VP. Het zal zeker niet direct het einde van de Republikeinse macht betekenen, maar wel van MAGA en Trump - in elk geval binnen de kaders van de Republikeinse partij.
Ik heb er geen verstand van hoor dus als leek vraag ik:

Is dit te vergelijken met de PVV die Wilders eruit zet?

Puur als vergelijking. Niet of het juridisch kan.

In theorie wel, maar de PVV is natuurlijk wel heel anders gestructureerd. Zonder Wilders is er simpelweg geen PVV. Bovendien zitten ze hier nog in de fase 'alles is de schuld van links'.
Wilders is de oprichter en alleenheerser van PVV. Trump is alleen het voorbeeld van MAGA. Toch?

Verrassend! Damage control denk ik.

Misschien ben ik te achterdochtig (al kun je dat bij Trump eigenlijk niet zijn), maar ik vermoed een opzetje. Hij heeft het ministerie van Justitie opdracht gegeven om onderzoek te doen naar Democraten die in de Epstein files worden genoemd, en hangende zo'n onderzoek mogen relevante documenten niet worden vrijgegeven. Hij zegt hieronder ook dat "the House Oversight Committee can have whatever they are legally entitled to". Dus kan hij straks zijn handen in onschuld wassen als niet alles mag worden vrijgegeven.

G57JFqkXIAAf6hn.jpg

Misschien ben ik te achterdochtig (al kun je dat bij Trump eigenlijk niet zijn), maar ik vermoed een opzetje. Hij heeft het ministerie van Justitie opdracht gegeven om onderzoek te doen naar Democraten die in de Epstein files worden genoemd, en hangende zo'n onderzoek mogen relevante documenten niet worden vrijgegeven. Hij zegt hieronder ook dat "the House Oversight Committee can have whatever they are legally entitled to". Dus kan hij straks zijn handen in onschuld wassen als niet alles mag worden vrijgegeven.

Bekijk bijlage 8003
Als Stalin Twitter had gehad, had ie ook zoiets kunnen plaatsen.

Bekijk bijlage 8003
Yup. Vertragen, afleiden etc. Het bekende scriptje.

De files worden vrijgegeven. En voordat we vervallen in een R - D strijd omdat er ongetwijfeld van beide zijden namen naar boven zullen komen hoop ik dat het vrijgeven vooral gerechtigheid mag brengen voor wat de jonge vrouwen is aangedaan.

Terug
Bovenaan Onderaan