Amerika

Volgens mij wordt er hier op het forum ook lekker meegewerkt aan een ‘rechts vs links - ding’. Vooral ook vanuit links. Links of rechts, haat is haat, geweld is geweld en je laten ophitsen is je laten ophitsen. En hoe overtuigder van je eigen gelijk, hoe verder je verwijderd raakt van de ander. Ik vind Trump ook een engnek en hoop van harte dat óf de democraten winnen (wat ik niet verwacht) de republikeinen komen met een fatsoenlijker alternatief of dat hij nooit meer wint. Maar verder lees ik, of het nou X is of hier, vooral reacties die het rechts vs links-ding extra in de hand werken.
Maar hoezo dan? Het ís toch logisch dat een figuur als Trump, die bijvoorbeeld willens en wetens complottheorieën deelt over oneerlijke verkiezingen, en een mob opruit om het Capitool te bestormen waarbij meerdere doden vallen - waaronder politiemensen - eerder ook geweld oproept? Wat is daar 'links versus rechts' aan?

Je doet er zelf aardig aan mee zo te lezen.

Het is nogal een verschil of hier op t forum wat wordt gezegd, of de leider van de grootste partij vh land.

Nou precies.
Des te meer reden om het bericht van Wilders te verafschuwen.

Alle politieke leiders spreken afschuw uit van geweld. Maar ik zie enkel Geert het gebruiken voor zijn eigen gewin.
Daar mogen we echt wel iets van vinden.
Ik ben links. Of soms iets meer richting het midden. Sorry. ;)
Ik vind alleen dat links steeds vaker meegaat in de retoriek en dat vind ik een zwaktebod. Laat ik het zo zeggen, een echte krachtige leider (type Obama) heeft het niet nodig om de ander af te zeiken, maar houdt het vooral bij zijn of haar eigen verhaal. Vanuit eigen kracht. Wilders is een schreeuwlelijk. Trump ook.

Ik vind alleen dat links steeds vaker meegaat in de retoriek en dat vind ik een zwaktebod. Laat ik het zo zeggen, een echte krachtige leider (type Obama) heeft het niet nodig om de ander af te zeiken, maar houdt het vooral bij zijn of haar eigen verhaal. Vanuit eigen kracht. Wilders is een schreeuwlelijk. Trump ook.

Daar ben ik t mee eens.

Maar dan snap ik niet zo goed wat je nu aan mij duidelijk probeert te maken n.a.v. wat ik als eerst plaatste hier.

Was t de cynische ondertoon richting Wilders die je triggerde?

Nouja, daar is het natuurlijk wel begonnen op 6 januari. Het is toch echt Trump geweest die daar bewust de boel heeft laten escaleren. Dat is daar nog steeds een dingetje zeg maar wat de polarisatie geen goed heeft gedaan.
“Maar ik heb gelijk, dus dan mag het wel’
Dat is in grote lijnen wat ik bedoel. Trump is een lul.

Je mag wel stellig nemen, toch? Misschien is te veel boven de partijen willen staan uiteindelijk ook steeds meer ruimte geven aan extreemrechts. Zo van: we moeten ook naar onszelf kijken, en: zij hebben óók vrijheid van meningsuiting. Terwijl je daarmee vergeet dat zij de democratie zelf willen opblazen.
Zo'n tweet van Wilders bijvoorbeeld, is écht ondermijnend. Daarvoor is vrijheid van meningsuiting niet bedoeld.

Je mag wel stellig nemen, toch? Misschien is te veel boven de partijen willen staan uiteindelijk ook steeds meer ruimte geven aan extreemrechts. Zo van: we moeten ook naar onszelf kijken, en: zij hebben óók vrijheid van meningsuiting. Terwijl je daarmee vergeet dat zij de democratie zelf willen opblazen.
Zo'n tweet van Wilders bijvoorbeeld, is écht ondermijnend. Daarvoor is vrijheid van meningsuiting niet bedoeld.
De paradox van vrijheid v meningsuiting

Ook al links. Een grote linkse bende hier.

Kom je er nog, met nuance en een goed verhaal? Dat vraag ik me af. Ook in dit land heeft de grootste schreeuwlelijk gewonnen. Zo hypocriet als wat. Roept nu op voor meer beveiliging voor rechtse politici, maar waar was Geertje toen ze met de fakkels bij Kaag stonden?
We leven helaas in een tijd waarin degene met de grootste bek wint. Zag je in GB, Argentinië, Brazilië, de VS gaat er weer intuinen en in Nederland zitten we ook ermee opgescheept.

Ja, maga is zelf begonnen met het stelselmatig gaslighten daar. Ik vind de reacties van het maga kamp ook hypocriet

Kom je er nog, met nuance en een goed verhaal? Dat vraag ik me af. Ook in dit land heeft de grootste schreeuwlelijk gewonnen. Zo hypocriet als wat. Roept nu op voor meer beveiliging voor rechtse politici, maar waar was Geertje toen ze met de fakkels bij Kaag stonden?
Wilders is de reden waarom Kaag beveiligd moest worden, die heeft haar compleet gedemoniseerd. Nooit enig excuus gehoord van m. O, en laten we vd Plas ook meteen maar noemen die het wel best vond toen vd Wal werd bedreigd door boze boeren die voor haat deur stonden. Ik blijf het zeggen (extreem) rechts is enorm hypocriet bezig

Mag je ook geweld afkeuren, maar niet zo snel iets vervelend voor Trump vinden? ;)
De wereld zou natuurlijk een betere plek zijn zonder Trump. Een haatzaaier is het.
Ook ome Geert weet het gelijk weer uit te melken:

PVV-leider Geert Wilders stelt vanochtend op X dat "wat in de VS is gebeurd" ook in Nederland kan gebeuren. "Onderschat het niet. De haat jegens rechtse politici is ook bij ons ongekend groot. Hun beveiliging dient waar nodig fors te worden opgeschroefd."

Kut hè Geert, dat de kogels niet van links kwamen, maar van een geregistreerd Republikein?
Wie haat zaait, zal haar oogsten.
Volgens mij wordt er hier op het forum ook lekker meegewerkt aan een ‘rechts vs links - ding’. Vooral ook vanuit links. Links of rechts, haat is haat, geweld is geweld en je laten ophitsen is je laten ophitsen. En hoe overtuigder van je eigen gelijk, hoe verder je verwijderd raakt van de ander. Ik vind Trump ook een engnek en hoop van harte dat óf de democraten winnen (wat ik niet verwacht) de republikeinen komen met een fatsoenlijker alternatief of dat hij nooit meer wint. Maar verder lees ik, of het nou X is of hier, vooral reacties die het rechts vs links-ding extra in de hand werken.
Ik vind het hier geen links - rechts strijd. Het gaat om artikel 1: zijn alle mensen gelijk? Zodra er partijen aan de macht komen die dat niet vinden, dan moet je je uitspreken en dat kan je dan niet framen in een links rechts discussie.

Ik ben nu wel erg benieuwd waarom een Republikein schiet op z'n republikeinse presidentskandidaat. Er wordt online enorm gespeculeerd naar het motief

We leven helaas in een tijd waarin degene met de grootste bek wint. Zag je in GB, Argentinië, Brazilië, de VS gaat er weer intuinen en in Nederland zitten we ook ermee opgescheept.
Eens. En ik geloof dat het een golfbeweging is. Hoewel in dit soort tijden de boel wel extra op scherp staat. Ook met oorlogen enz. Toch geloof ik dat je met een sterk verhaal moet komen, ipv met het teruggooien van de modder.

Terug
Bovenaan Onderaan