Amerika

Schutter blijkt geregistreerd republikein? Ernstig allemaal natuurlijk zul je zien dat Amerika dalijk met scarface een halve bond villain als president heeft! Stof Austin Powers maar vast weer af.
Ja, maar deed onlangs een kleine donatie aan de Democraten.
De waarheid lijkt mij dat de VS een extreem gewelddadig land is, waar eenzaamheid, enorme prestatiedruk en complottheorieën hand in hand gaan met een eenvoudige toegang tot wapens. Handige combinatie, vooral voor jonge mannen.

Laatst bewerkt:
Weet je, de man was een opruiende factor tijdens de bestorming van het Capitool, waar onder meer politieagenten de dood vonden. Heel zijn leven staat in het teken van polariseren, mensen kapot maken en een natie uit elkaar scheuren. Het lijkt mij volstrekt logisch dat zeker bij de meer labiele van geest dat kan leiden tot ontsporingen. Ik vrees dat ik weinig medelijden heb met hem en z'n familie - sterker nog, je zult zien dat 'ach, de arme Trump en z'n familie' nu gaat worden gebruikt als een politiek wapen. Als je vanaf nu in de VS Trump niet zielig of juist heel moedig vindt, dan ben je voor een grote groep al bijna staatsgevaarlijk. Waarbij even wordt vergeten dat hij bijna de Amerikaanse democratie opblies.
Helemaal eens. Maar geweld blijft geweld.

Ook ome Geert weet het gelijk weer uit te melken:

PVV-leider Geert Wilders stelt vanochtend op X dat "wat in de VS is gebeurd" ook in Nederland kan gebeuren. "Onderschat het niet. De haat jegens rechtse politici is ook bij ons ongekend groot. Hun beveiliging dient waar nodig fors te worden opgeschroefd."

Kut hè Geert, dat de kogels niet van links kwamen, maar van een geregistreerd Republikein?
Geert vergeet voor 't gemak dat meerdere linkse politici in zowel de VK als in Duitsland zijn aangevallen (en vermoord, zoals Jo Cox) door extreemrechtse fanatici.

PVV-leider Geert Wilders stelt vanochtend op X dat "wat in de VS is gebeurd" ook in Nederland kan gebeuren. "Onderschat het niet. De haat jegens rechtse politici is ook bij ons ongekend groot. Hun beveiliging dient waar nodig fors te worden opgeschroefd."

Kut hè Geert, dat de kogels niet van links kwamen, maar van een geregistreerd Republikein?
Ook hier lees ik in jouw laatste alinea best wat haat. Of een afgeleide ervan.

.
Geert vergeet voor 't gemak dat meerdere linkse politici in zowel de VK als in Duitsland zijn aangevallen (en vermoord, zoals Jo Cox) door extreemrechtse fanatici.
De man van Pelosi en vergeet 6 januari niet wat compleet verkeerd had kunnen aflopen voor democratische politici als ze niet waren gevlucht.

Helemaal eens. Maar geweld blijft geweld.
Ik snap dat je dat zegt, maar als zodanig geformuleerd zegt het mij niet zo veel. Trump roept gewoon geweld op. Niet (alleen) vanwege zijn politiek standpunten, maar omdat hij de rechtsstaat opblaast met z'n opruiing en complottheorieën. Het is gewoon anders als er op hem wordt geschoten of op een Republikein die de rechtsstaat respecteert. En nee, dat is niet hetzelfde als het 'goed keuren', wat ongetwijfeld wel de komende retoriek zal zijn, maar begrijpen waar zoiets vandaan komt. En simpelweg beschrijven hoe dit soort dingen gaan.

Links, rechts, partijen uit alle kanten van het politieke spectrum zetten hun opponenten neer als gevaarlijk en slecht en er is maar één gek nodig die zich daardoor geroepen voelt om actie te ondernemen. Deze keer is het doelwit Trump, maar het had net zo goed Biden kunnen zijn. Hopen dat deze schietpartij men doet beseffen dat de hoeveelheid haat teruggebracht in plaats van opgevoerd moet worden - ijdele hoop.

Wel bijzonder dat Trump met zijn woorden niet verantwoordelijk is voor de bestorming van het capitool volgens zijn stemmers, maar dat woorden wel deze schutter zouden hebben aangezet tot deze daad.

.

Was het een republikein die geschoten heeft? Oei, dan kan de maga cult zn blaming game niet spelen..

Ja, maar deed onlangs een kleine donatie aan de Republikeinen.
De waarheid lijkt mij dat de VS een extreem gewelddadig land is, waar eenzaamheid, enorme prestatiedruk en complottheorieën hand in hand gaan met een eenvoudige toegang tot wapens. Handige combinatie, vooral voor jonge mannen.
Democraten*

Ik vermoed dan ook dat de schutter helemaal geen Republikein was, maar wel die schijn wilde opwekken door zich als zodanig te registreren.

Overigens had ik deze aanslag al vele jaren eerder verwacht. Verbaasde me echt dat het niet gebeurde in zijn termijn als president. In een land met zoveel wapens is het gewoon wachten op het volgende incident.

Och, op X weet men al zeker dat Biden er achter zit. Gaan nog een paar wilde maanden worden daar.

Nog ff gekeken, het is er 1 die in het congres zit diedeze theorie rondpompt.
En de schutter schijnt een gergisteerde republikein te zijn. Maar ja, feiten...

Yep.
Ik haat dat hij dit uit wil melken in n rechts vs links ding. Afschuwelijk.
Jij niet?
Volgens mij wordt er hier op het forum ook lekker meegewerkt aan een ‘rechts vs links - ding’. Vooral ook vanuit links. Links of rechts, haat is haat, geweld is geweld en je laten ophitsen is je laten ophitsen. En hoe overtuigder van je eigen gelijk, hoe verder je verwijderd raakt van de ander. Ik vind Trump ook een engnek en hoop van harte dat óf de democraten winnen (wat ik niet verwacht) de republikeinen komen met een fatsoenlijker alternatief of dat hij nooit meer wint. Maar verder lees ik, of het nou X is of hier, vooral reacties die het rechts vs links-ding extra in de hand werken.

Democraten*

Ik vermoed dan ook dat de schutter helemaal geen Republikein was, maar wel die schijn wilde opwekken door zich als zodanig te registreren.

Overigens had ik deze aanslag al vele jaren eerder verwacht. Verbaasde me echt dat het niet gebeurde in zijn termijn als president. In een land met zoveel wapens is het gewoon wachten op het volgende incident.
Ja, dank je, moet uiteraard Democraten zijn.

Volgens mij wordt er hier op het forum ook lekker meegewerkt aan een ‘rechts vs links - ding’. Vooral ook vanuit links.
Je doet er zelf aardig aan mee zo te lezen.

Het is nogal een verschil of hier op t forum wat wordt gezegd, of de leider van de grootste partij vh land.

Links of rechts, haat is haat, geweld is geweld en je laten ophitsen is je laten ophitsen. En hoe overtuigder van je eigen gelijk, hoe verder je verwijderd raakt van de ander. Ik vind Trump ook een engnek en hoop van harte dat óf de democraten winnen (wat ik niet verwacht) de republikeinen komen met een fatsoenlijker alternatief of dat hij nooit meer wint. Maar verder lees ik, of het nou X is of hier, vooral reacties die het rechts vs links-ding extra in de hand werken.

Nou precies.
Des te meer reden om het bericht van Wilders te verafschuwen.

Alle politieke leiders spreken afschuw uit van geweld. Maar ik zie enkel Geert het gebruiken voor zijn eigen gewin.
Daar mogen we echt wel iets van vinden.

Volgens mij wordt er hier op het forum ook lekker meegewerkt aan een ‘rechts vs links - ding’. Vooral ook vanuit links. Links of rechts, haat is haat, geweld is geweld en je laten ophitsen is je laten ophitsen. En hoe overtuigder van je eigen gelijk, hoe verder je verwijderd raakt van de ander. Ik vind Trump ook een engnek en hoop van harte dat óf de democraten winnen (wat ik niet verwacht) de republikeinen komen met een fatsoenlijker alternatief of dat hij nooit meer wint. Maar verder lees ik, of het nou X is of hier, vooral reacties die het rechts vs links-ding extra in de hand werken.
Nouja, daar is het natuurlijk wel begonnen op 6 januari. Het is toch echt Trump geweest die daar bewust de boel heeft laten escaleren. Dat is daar nog steeds een dingetje zeg maar wat de polarisatie geen goed heeft gedaan.

Terug
Bovenaan Onderaan