Amerika

selfmade man. Wat je ook van de man vindt, toch blijft het knap. In zijn jeugd met niks anders dan de kleren die hij aanhad, zijn intellect en enkele miljoenen van zijn vader begonnen en zichzelf miljonair gemaakt.
Klopt, maar de beeldvorming was anders, die had ie gewoon mee.
 
En ook Chris Christie stelt zich kandidaat, levert het volgende lijstje aan de ene kant op.

Chris Christie
Ron DeSantis
Mike Pence
Donald Trump

Of ik heb iets gemist, of aan de andere kant hebben ze vooralsnog maar 1 kandidaat

Joe Biden
Bij de democraten hebben ook Marianne Williamson ( 70 jaar) en Robert F. Kennedy Jr. (69 jaar) zich kandidaat gesteld.
De democratische partij heeft al aangegeven dat ze geen intern verkiezingsdebat gaan organiseren en dat de partij de kandidatuur van Biden steunt.
 
Bij de democraten hebben ook Marianne Williamson ( 70 jaar) en Robert F. Kennedy Jr. (69 jaar) zich kandidaat gesteld.
De democratische partij heeft al aangegeven dat ze geen intern verkiezingsdebat gaan organiseren en dat de partij de kandidatuur van Biden steunt.
Wat een armoede als je alles bij elkaar neemt…
 
Voor de Republikeinen hebben we nog Nikki Haley, Trump’s voormalig ambassadeur van de Verenigde Naties.

Het is wel zo: hoe meer kandidaten bij de Republikeinen, hoe groter de kans is dat Trump gaat winnen bij de voorverkiezingen. Zo’n 30% van de Republikeinse kiezers zijn echte Trumpers en 10% zijn never-Trumpers.

Het lijkt er wel op dat Trump bij de presidentsverkiezingen minder kans heeft op de overwinning omdat veel Amerikanen Trump-moe zijn en Trumps gedrag ook weinig nieuwe kiezers overhaalt (hij bereikt vooral zijn huidige aanhangers) Maar dat dachten we in 2016 ook…

Aan de andere kant is de V.S. zo tribaal, dat de meeste Republikeinen altijd voor hun kandidaat gaan. Wat zou jij doen JPdeJager als Trump de kandidaat wordt?
Thuis blijven.
 
Geen van allen durven ze op dit moment kritiek op Trump te leveren. Benieuwd wanneer dit gaar gebeuren.
Tja als je kritiek levert ben je de 30% van de MAGA-aanhangers in ieder geval kwijt. Er zijn er ook maar weinig die het retorisch kunnen opnemen tegen Trump. Christie misschien.
 
Tja als je kritiek levert ben je de 30% van de MAGA-aanhangers in ieder geval kwijt. Er zijn er ook maar weinig die het retorisch kunnen opnemen tegen Trump. Christie misschien.
Ik zou als kandidaat juist Trump aanvallen. Ik ben ook benieuwd hoe Pence dit gaat doen. Die heeft ook privé een hoop gedoe gehad met het afstand nemen van de capitool bestorming en dat hij wel de verkiezingsuitslag erkende. Het extreem rechtse deel van die stemmers gaat hij toch niet krijgen aangezien hij daar niet populair is
 
Tja als je kritiek levert ben je de 30% van de MAGA-aanhangers in ieder geval kwijt. Er zijn er ook maar weinig die het retorisch kunnen opnemen tegen Trump. Christie misschien.

Ik zag dat Christie wel een "aanval" had gedaan op het nepotisme.

Overigens was Christie van wat ik meekreeg eerst anti Trump (voor z'n eerste termijn), toen was het opeens goed wat Trump deed en nu opent ie in aanloop van de verkiezingen opeens de aanval weer. Tja. Toevallig. :giggle:
 
Ik zag dat Christie wel een "aanval" had gedaan op het nepotisme.

Overigens was Christie van wat ik meekreeg eerst anti Trump (voor z'n eerste termijn), toen was het opeens goed wat Trump deed en nu opent ie in aanloop van de verkiezingen opeens de aanval weer. Tja. Toevallig. :giggle:

Ja volgens mij belandde hij ook nog op de intensive care nadat hij COVID opliep bij een partijbijeenkomst.
 
Donald Trump is voor het eerst crimineel aangeklaagd in een federale zaak over het illegaal in bezit hebben van overheidsdocumenten en het tegenwerken van de overheid bij de teruggave hiervan.

Komende dinsdag moet hij zich melden in Miami, Florida.


Daar hebben ze potdomme wel ruimschoots de tijd voor genomen zeg. Kisten vol bewijs naar buiten gedragen, en dan zo'n lange voorbereiding. Ik hoop dat het helpt een eerlijk process te krijgen.
 
Daar hebben ze potdomme wel ruimschoots de tijd voor genomen zeg. Kisten vol bewijs naar buiten gedragen, en dan zo'n lange voorbereiding. Ik hoop dat het helpt een eerlijk process te krijgen.
Klopt, naar mijn idee heeft het ook veel te lang geduurd, maar aanklager Jack Smith is pas afgelopen november begonnen met deze zaak (en die van januari 6). Toen hij aangesteld was werkte hij in Den Haag en zat thuis met een gebroken voet na een fietsongeluk. Justitie werkt nu eenmaal langzaam, helemaal in een high profile case als deze. De huiszoeking bij Trump was in augustus vorig jaar.
 
Klopt, naar mijn idee heeft het ook veel te lang geduurd, maar aanklager Jack Smith is pas afgelopen november begonnen met deze zaak (en die van januari 6). Toen hij aangesteld was werkte hij in Den Haag en zat thuis met een gebroken voet na een fietsongeluk. Justitie werkt nu eenmaal langzaam, helemaal in een high profile case als deze. De huiszoeking bij Trump was in augustus vorig jaar.
Dan kunnen we de zaak voor hetzelfde vergrijp (of misschien wel zwaarder omdat hij ten tijde van het meerdere malen van nemen van documenten geen president was) tegen Joe Biden over een maand of twee verwachten… 🙄
 
Terug
Bovenaan Onderaan