Amerika

Op de openbaar gemaakte stukken stonden ook namen van onder andere de rechter die goedkeuring gaf (Bruce Reinhard), de openbaar aanklager (Juan Antonio Gonzales) en een advocaat (Christina Bobb? als ik het goed lees) .
Die zullen het zwaar hebben nu met die MAGA-malloten. Als ze die bedreigers niet hard aanpakken, blijft het bezig.

Christina Bobb is een host van een pro Trump netwerk. Ze is ook advocate en staat Trump bij in deze zaak. Over betrouwbare media gesproken ;).
 
Klopt, ik kan me niet voorstellen dat het Openbaar Ministerie of de FBI het gelekt heeft, maar je weet nooit.
Vergeet niet dat er grof geld voor betaald wordt en niet elke medewerker bij het OM of FBI een baan heeft waarbij er veel te verliezen is (typisten, archief etc).
 
Vergeet niet dat er grof geld voor betaald wordt en niet elke medewerker bij het OM of FBI een baan heeft waarbij er veel te verliezen is (typisten, archief etc).
Strk de vraag hoeveel mensen bij een dergelijk belanden stukje papier kunnen.
 
Nou, lachen hoor, zo'n vent als president. Mooi lesje voor degenen die wel eens roepen dat we hier ook wel eens een Wilders of Baudet aan de macht moeten hebben.

on-topic: normaal kunnen ze in de VS niet zo lachen met mensen die agenten/wetshandhavers bedreigen. Benieuwd hoe ze reageren nu dit uit de rechter hoek komt.
 
Nou, lachen hoor, zo'n vent als president. Mooi lesje voor degenen die wel eens roepen dat we hier ook wel eens een Wilders of Baudet aan de macht moeten hebben.

on-topic: normaal kunnen ze in de VS niet zo lachen met mensen die agenten/wetshandhavers bedreigen. Benieuwd hoe ze reageren nu dit uit de rechter hoek komt.
Uiteindelijk is het gewoon binnenlands terrorisme.
 
Klopt, ik kan me niet voorstellen dat het Openbaar Ministerie of de FBI het gelekt heeft, maar je weet nooit.

Geen idee hoe betrouwbaar de bron is. Zie wel een artikel van vorige maand bij CNN waar ie zich ook al van z'n beste kant laat zien.

 
Geen idee hoe betrouwbaar de bron is. Zie wel een artikel van vorige maand bij CNN waar ie zich ook al van z'n beste kant laat zien.

Dat is vergelijkbaar met het posten hier in Nederland met de woonplaatsen bijvoorbeeld van politici. Echt heel laag in mijn ogen.
 
Inderdaad, de Republikeinen waren altijd voor een betere orde-handhaving. Nu ze Trump 100% volgen blijft er alleen het anti-overheids sentiment over. Nu Trump meer en meer in het nauw komt, zal hij alles en iedereen in zijn val meenemen, ook als dat een burgeroorlog tot gevolg heeft. Heel zorgwekkend.
 
Inderdaad, de Republikeinen waren altijd voor een betere orde-handhaving. Nu ze Trump 100% volgen blijft er alleen het anti-overheids sentiment over. Nu Trump meer en meer in het nauw komt, zal hij alles en iedereen in zijn val meenemen, ook als dat een burgeroorlog tot gevolg heeft. Heel zorgwekkend.
Anti overheid is juist typisch Amerikaans, zeker aan de rechterkant, daar verbaas ik me weinig over zeker bij de Republikeinen. Is ook anders dan dat patriottisme wat ze ook zeggen te hebben. Echt de wapens oppakken, en geweld buiten wat we tijdens de verkiezingen zagen, is nog niet aan de orde maar vrees dat zo'n explosieve situatie weinig nodig heeft.
 
Vandaag is een belangrijke dag voor de Verenigde Staten. Laatst is een van de huizen van Donald Trump door de FBI doorzocht. Hierbij zijn geheime documenten gevonden, met andere woorden staatsgeheimen. Het is niet helemaal duidelijk welke documenten precies, maar er zijn er ieder geval bij met een hogere classificatie dan "Top Secret". Ook is het nog niet duidelijk wat Trump met de documenten wilde doen. De verklaringen van het kamp Trump gaan tot nu alle kanten op: "Ik heb ze unclassified", "Ik heb er recht op", "ze zijn per ongeluk meegekomen met de verhuizing", "het is een heksenjacht". Allemaal geen goede verklaringen waarom een "gewoon" burger staatsgeheimen in huis moet hebben. Daarnaast is het huis van Trump (Mar-a-Lago) een hotel en golf resort dat door veel buitenstaanders te bezoeken is. Dat lijkt me wel een dingetje...

Vandaag wordt het huiszoekingsbevel openbaar gemaakt, wat een heel ongebruikelijke stap is. Dit bevel wordt in aangepaste vorm openbaar gemaakt zodat het onderzoek en de betrokkenen niet in gevaar komen, er zal dus veel weggelakt zijn. Mocht Trump hiermee de wet overtreden hebben dan hoop ik dat hij hiervoor verantwoordelijk gesteld wordt.

Waar ik op het moment bang voor ben is dat er in de toekomst een Republikeinse president komt die hem alsnog gratie voor alles geeft (net zoals met Nixon gebeurd is). Deze man is toit zo ver met alles weggekomen.
 
Vandaag is een belangrijke dag voor de Verenigde Staten. Laatst is een van de huizen van Donald Trump door de FBI doorzocht. Hierbij zijn geheime documenten gevonden, met andere woorden staatsgeheimen. Het is niet helemaal duidelijk welke documenten precies, maar er zijn er ieder geval bij met een hogere classificatie dan "Top Secret".
Ik vraag me af, top secret is toch al top secret? Het woord zegt het al.

Of heb je nog een kwalificatie daarboven. Extreme top secret? Zo is Bayern een topclub maar is Real dan een extreme top club? 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan