Amerika

Nou, volgens mij was die ook al aanwezig voor die oranje piemel en werd er al tijden steeds minder samengewerkt tussen de rode en de blauwen. Die lul heeft wel de boel verder op scherp gezet.
Ja, natuurlijk was die tweedeling er al, maar toen Obama president dreigde te worden en uiteindelijk ook werd, ging men (reps) ineens met de hakken in het zand. Dwarsliggen om het dwarsliggen. Beledigen, leugens verspreiden over afkomst etc. Voor mijn gevoel is de verharding in die periode erger geworden en heeft Trump die in de eerste verkiezingsperiode, tijdens zijn presidentsschap én in de tweede verkiezingsperiode nog erger gemaakt. Schaamteloos liegend en bedriegend... Walgelijk varken.
 
Ja, natuurlijk was die tweedeling er al, maar toen Obama president dreigde te worden en uiteindelijk ook werd, ging men (reps) ineens met de hakken in het zand. Dwarsliggen om het dwarsliggen. Beledigen, leugens verspreiden over afkomst etc. Voor mijn gevoel is de verharding in die periode erger geworden en heeft Trump die in de eerste verkiezingsperiode, tijdens zijn presidentsschap én in de tweede verkiezingsperiode nog erger gemaakt. Schaamteloos liegend en bedriegend... Walgelijk varken.
Yups, hier in NL hebben we het wel eens over het gemoedelijke midden, de groep die je het minst hoort maar het grootst is. Hoop voor Amerika dat die groep daar ruim vertegenwoordigd is, maar heb daar weinig kijk op. (ook doordat de media die groep weinig in beeld brengt, want niet interessant)
 
Yups, niet dat die seniele meneer van nu het veel beter doet, vooralsnog lijkt de tweedeling daar alleen maar toe te nemen, zal uiteindelijk wel een keer fout gaan.
Gelukkig heeft die seniele meneer wel een kabinet met bestuurders ipv complete idioten die ie een voor ontslaat (en niet meer vervangt)
 
Ach, wie weet neemt de tweedeling af omdat 1 groep decimeert :cautious:

FD6TdcMWUAEJ9yj
 
Laatst bewerkt:
Maar we vinden Trump nog wel steeds een oranje piemel toch?

Uiteraard. Er is ook zover ik lees nog niets concreets uit voortgekomen, alleen dat de onderzoeker iemand op de korrel heeft. Verder afwachten. Dat het een vooropgezet plan van de Clintons was haal ik er nog niet meteen uit, alleen dat de genoemden supporter waren van de Clintons. Maar da's op zichzelf nog geen bewijs dat het een vooropgezet plan van de Clintons was. Wellicht heeft JP nog andere artikels/bronnen. En als het een vooropgezet plan van de Clintons blijkt, zou ik het in ieder geval graag willen weten, dus prima dat er extra onderzoek wordt gedaan. Waarna Trump nog altijd een oranje piemel is, want daar zijn vele redenen voor.

De essentie vooralsnog: "The case does not undercut investigators’ findings that the Kremlin aided the Trump campaign — conclusions that were not based on the dossier, which was barely mentioned in special counsel Robert Mueller’s report. But the indictment does endorse a longstanding concern about the Russia probe: that opposition research the FBI relied on as it surveilled a Trump campaign adviser was marred by unsupported, uncorroborated claims."

En.

"Last year, Kevin Clinesmith, a former FBI lawyer, admitted altering an email related to the surveillance of Page and was given probation."

Waarvoor het verdere verhaal, voor de geïnteresseerden, hier weer verder te volgen is.
 
Ik zie meer dat hij profiteerde van de tweedeling en niet de directe oorzaak was.
Profiteerde, zette de polarisatie in een stroomversnelling en hoopte daar de vruchten van te plukken. In plaats daarvan liet hij een land achter in staat van (koude) burgeroorlog.
 
Het aantal bosbranden neemt volgensmij in frequentie niet per se toe in de vs. Maar je ziet wel dat er de afgelopen 10 jaar gemiddeld meer land is verband (wat voor meer problemen zorgt).
Van wat ik her en der lees is dat dan weer tgv langere droge perioden en dus ergens wel gerelateerd aan verandering van t klimaat
 
Van wat ik her en der lees is dat dan weer tgv langere droge perioden en dus ergens wel gerelateerd aan verandering van t klimaat
Zeker. Als er meer droog gebied is kunnen branden die ontstaan langer en sterker door gaan waardoor er grotere oppervlaktes verbrand worden. Het fenomeen is en zal altijd een probleem blijven maar klimaat verandering zal het vuur alleen maar meer aanwakkeren, daar heb je zeker gelijk in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan