Amerika

Als hij de veiligheid van het land wil dienen dan doet ie de noodtoestand uitroepen om dat belachelijke wapenbezitwetsartikel te wijzigen.

Daarbij, hij geeft miljarden uit aan die muur, ik vraag mij af wat straks de jaarlijkse kosten zijn van het onderhouden van dat onding.


Bovendien betaalt niet Mexico de rekening, maar de Amerikaanse belastingbetaler, at was niet z'n oorspronkelijke plan.
 
Hoe zou het in Amerika zijn? Er moeten inmiddels al wel tientallen doden en gewonden zijn, waarom zou je anders de noodtoestand uitroepen?

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/1...e-fundamentele-scheiding-der-machten-a3654519
Hij begint nu echt dicatoriale trekjes te vertonen. En dan nog afgezien van het uitroepen van de noodtoestand om die overbodige muur te bouwen (want het aantal illegale immigranten aan de grens met Mexico is sinds 2000 al gigantisch teruggelopen). Minstens zo eng is echter dat er vorige week weer een journalist is aangevallen, nu tijdens een rally van Trump. Nadat Trump de pers weer eens had uitgemaakt voor 'enemy of the people', vloog een doorgedraaide Trump-tokkie een fotograaf van de BBC. En gisteren nog viel Trump het satirische programma Saturday Night Live aan, dat al decennialang de draak steekt met presidenten en andere hoogwaardigheidsbekleders. Trump wil ze echter aanklagen omdat hij niet is gediend geniet van Alec Baldwin's imitatie van hem (terwijl hij zelf alles en iedereen tot op het bot beledigd). Dat klinkt triviaal, maar juist dit soort satire en comedy is een onderdeel van een gezonde democratie. Trump is nu echter hard bezig om al die democratische instituten te slopen en dat is vreselijk gevaarlijk.

Ondertussen heeft hij nog steeds een approval rating van 41%. Bizar.
 
Hij begint nu echt dicatoriale trekjes te vertonen. En dan nog afgezien van het uitroepen van de noodtoestand om die overbodige muur te bouwen (want het aantal illegale immigranten aan de grens met Mexico is sinds 2000 al gigantisch teruggelopen). Minstens zo eng is echter dat er vorige week weer een journalist is aangevallen, nu tijdens een rally van Trump. Nadat Trump de pers weer eens had uitgemaakt voor 'enemy of the people', vloog een doorgedraaide Trump-tokkie een fotograaf van de BBC. En gisteren nog viel Trump het satirische programma Saturday Night Live aan, dat al decennialang de draak steekt met presidenten en andere hoogwaardigheidsbekleders. Trump wil ze echter aanklagen omdat hij niet is gediend geniet van Alec Baldwin's imitatie van hem (terwijl hij zelf alles en iedereen tot op het bot beledigd). Dat klinkt triviaal, maar juist dit soort satire en comedy is een onderdeel van een gezonde democratie. Trump is nu echter hard bezig om al die democratische instituten te slopen en dat is vreselijk gevaarlijk.

Ondertussen heeft hij nog steeds een approval rating van 41%. Bizar.

Tja, hij is tegen abortus he, dat ie verder alles doet wat God verboden heeft maakt een deel van zijn electoraat dus geen zak uit.
 
52513940_2907213959366288_8330365696550633472_n.jpg
 
Hoe zou het in Amerika zijn? Er moeten inmiddels al wel tientallen doden en gewonden zijn, waarom zou je anders de noodtoestand uitroepen?

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/1...e-fundamentele-scheiding-der-machten-a3654519

Nu zie je hoe goed je instituties de staat beschermen tegen machtsmisbruik. Goed zo lang er mensen zitten die de scheiding der machten, instituties en de kaders van de rechtsstaat respecteren, als dat eventjes niet het geval is toch snel veel minder. Zag toevallig in een docu langskomen hoe Al Gore na de objectief redelijk bijzondere uitspraak dat Bush de verkiezingen had gewonnen zich openlijk neerlegde bij de beslissing en deze respecteerde. Probeerde me meteen voor te stellen hoe Trump zich in een vergelijkbare situatie gedragen zou hebben. Misschien moeten we maar denken dat het goed is dat iemand de grenzen van de instituties en regels opzoekt, zodat we beter leren hoe we onszelf tegen machtsmisbruik beschermen. Toch wat extra juridische muurtjes bouwen hiervoor, zou je zeggen...
 
Ik verlang bijna terug naar George Bush. Vond ik toen echt een verschrikking met zijn conservatieve beleid en dommige uitstraling. Maar vergeleken met Trump is hij zo gek nog niet.
 
Ik verlang bijna terug naar George Bush. Vond ik toen echt een verschrikking met zijn conservatieve beleid en dommige uitstraling. Maar vergeleken met Trump is hij zo gek nog niet.

Het was in ieder geval een beschaafd mensch, dat kunnen we over Donnie niet zeggen.
 
Zag n berichtje voorbijkomen op twitter, kan berichtgeving hierover in NL alleen in de krant die ik zelf lees vinden. Zit achter een betaalmuur, daarom n linkje naar een anderstalige bron

https://www.theguardian.com/us-news/2019/feb/20/neo-nazi-plotted-attack-on-democrats-journalists

Wordt vast gezien als een verwarde blanke man... maar als ik dit lees
Volgens de aanklagers is de neo-nazi groot fan van Anders Behring Breivik, die in 2011 aanslagen pleegde in Noorwegen. Hierbij vonden 77 mensen, vooral jongeren, de dood. De neo-nazi bestudeerde een manifest van Breivik minutieus, in de hoop aanwijzingen te vinden over het materiaal dat Breivik gebruikte bij de aanslagen. Vervolgens gaf hij duizenden dollars uit aan wapens en andere uitrusting.
is knettergek een betere aanduiding.
 
Zag n berichtje voorbijkomen op twitter, kan berichtgeving hierover in NL alleen in de krant die ik zelf lees vinden. Zit achter een betaalmuur, daarom n linkje naar een anderstalige bron

https://www.theguardian.com/us-news/2019/feb/20/neo-nazi-plotted-attack-on-democrats-journalists

Wordt vast gezien als een verwarde blanke man... maar als ik dit lees

is knettergek een betere aanduiding.

"Domestic terrorist" staat er toch? Da´s wel wat anders dan een verwarde man (of eigenlijk ook weer niet, maar dat terzijde).
 
Terug
Bovenaan Onderaan