Amerika

Dat, en het racisme waar je je in een deel van de VS ook nog steeds erg populair mee maakt. Iedereen wist al voor de verkiezingen van 2016 dat Trump een racistische complotdenker was (denk maar eens aan de birther-hoax - video hieronder), maar toen kon je nog zeggen dat hij als buitenstaander wellicht een frisse wind door de politiek zou laten waaien.

Je weet dat het de Clintons waren die met die birther hoax over Obama begonnen?


Er hebben zich drie kandidaten gemeld, maar de Republikeinse partij heeft de voorverkiezingen volgens mij allemaal gecanceld. De GOP bestaat dan ook niet meer, het is nu de partij van Trump geworden.

Zo is het altijd. De president is de leider van zijn partij, maar "all elections are local." Mijn staat stemt bijna altijd Democrat. Alleen in het zuiden van de staat, waar veel olie en gaswinning wordt gedaan en het meeste geld wordt verdiend, wordt er wel eens een Republikein in het het Huis van Afgevaardigden gekozen. Wie er in het Witte Huis woont heeft vrijwel geen invloed daarop.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou best de uitkomst kunnen zijn, maar als integere volksvertegenwoordiger heb je natuurlijk geen andere keus dan het opstarten van een afzettingsprocedure. Als je toestaat dat een president zijn machtspositie en toegang tot wereldleiders misbruikt om politieke tegenstanders zwart te maken en zo de verkiezingen te beïnvloeden, glij je af naar een bananenrepubliek. Bovendien schendt Trump hiermee ook gewoon de grondwet. Kennelijk gaat die alleen de Democraten aan het hart.

Integere volksvertegenwoordigers zijn er niet. Ik heb hier in Amerika aan diverse politieke campagnes gewerkt en ik kan je vertellen dat ze allemaal, ongeacht partij, narcisistische klootzakken zijn. Overigens is niks van wat jij zegt nog bewezen en kan je precies dezelfde vragen stellen over Biden...
 
Minder belastingen: het doel heiligt de middelen. En als een hertrouwende vreemdganger “Grab ‘em by the pussy” tegen abortus is dan is dat voor de christenmens een prima persoon om op te stemmen.
De Democraten hebben Bill Clinton zo lang het hand boven het hoofd gehouden dat ze nu niet opeens zichzelf heiliger dan de Paus kunnen verklaren. Het probleem is dus dat mensen niet "intellectually honest" kunnen zijn en dingen goed praten als het in hun straatje past, maar afkeuren wanneer het over de buren gaat.
 
De Democraten hebben Bill Clinton zo lang het hand boven het hoofd gehouden dat ze nu niet opeens zichzelf heiliger dan de Paus kunnen verklaren. Het probleem is dus dat mensen niet "intellectually honest" kunnen zijn en dingen goed praten als het in hun straatje past, maar afkeuren wanneer het over de buren gaat.

Huh? Je buren wonen toch per definitie ook in je straatje?
 
Integere volksvertegenwoordigers zijn er niet. Ik heb hier in Amerika aan diverse politieke campagnes gewerkt en ik kan je vertellen dat ze allemaal, ongeacht partij, narcisistische klootzakken zijn. Overigens is niks van wat jij zegt nog bewezen en kan je precies dezelfde vragen stellen over Biden...
Die vragen over Biden zijn jaren geleden al gesteld en daar is niets uit voortgekomen. Trump rakelt het nu alleen weer op omdat Biden straks waarschijnlijk zijn tegenstander zal zijn. En zoals gezegd: wat Biden wel of niet heeft, gedaan, doet niets af van de grondrechtelijke schendingen van Trump. Inmiddels is het transcript van het telefoongesprek vrijgegeven en dat bewijst meer dan genoeg.
 
Die vragen over Biden zijn jaren geleden al gesteld en daar is niets uit voortgekomen. Trump rakelt het nu alleen weer op omdat Biden straks waarschijnlijk zijn tegenstander zal zijn. En zoals gezegd: wat Biden wel of niet heeft, gedaan, doet niets af van de grondrechtelijke schendingen van Trump. Inmiddels is het transcript van het telefoongesprek vrijgegeven en dat bewijst meer dan genoeg.

Ik denk dat Biden zich meer zorgen moet maken dan Trump.

https://thehill.com/opinion/white-h...ukrainian-nightmare-a-closed-probe-is-revived
 
Snopes niet serieus nemen. Dat is een linkse site met een eigen bias.

Je kunt op z'n minst natuurlijk met andere bronnen komen waaruit het blijkt dat het wel de Clintons was. Op die website staat in ieder geval een epistel over waarom het een hoax is (die ik op mijn beurt nu niet ga fact checken, maar daar kunnen jouw bronnen wel weer bij helpen).
 
Het is maar wat je feiten noemt. Ik geloof niet alles wat ik lees, zeker niet op Snopes. Ik denk dat ik meer weet over dat site dan jij, maar het is jouw goed recht om alles daar te geloven...

Misschien leuk om te lezen: https://www.nationalreview.com/2019/07/hands-off-the-babylon-bee/
Ook een bijzonder objectieve site ja. ? https://mediabiasfactcheck.com/national-review/

Maar zoals Vedette hierboven al vroeg: misschien heb je zelf nog deugdelijke bronnen die je stelling ondersteunen?
 
Je kunt op z'n minst natuurlijk met andere bronnen komen waaruit het blijkt dat het wel de Clintons was. Op die website staat in ieder geval een epistel over waarom het een hoax is (die ik op mijn beurt nu niet ga fact checken, maar daar kunnen jouw bronnen wel weer bij helpen).

De schuld wordt in de schoenen van een "rogue volunteer" geschoven. En dat Clinton nergens van wist... I have my doubts wat dat betreft, maar ze hebben hun handen in ieder geval er direct van schoon gehouden. Dus bij deze: er is geen bewijs dat de Clintons verantwoordelijk waren.
 
Proest... :ROFL:

Ook een bijzonder objectieve site ja. ? https://mediabiasfactcheck.com/national-review/

Maar zoals Vedette hierboven al vroeg: misschien heb je zelf nog deugdelijke bronnen die je stelling ondersteunen?
En hoe betrouwbaar is die fact checker?

Maar hoe dan ook. De tweet is verzonden door een reporter van politico:
https://mediabiasfactcheck.com/politico/
 
Laatst bewerkt:
Of dit een betrouwbare bron is, weet ik niet...... Maar het geeft in ieder geval een inzicht.

(Trouwens even in cognito scherm openen)
Goede samenvatting, dat is wel de consensus onder de serieus te nemen bronnen. De hele Biden-hoax was ook al lang en breed ontkracht, zie ook https://www.washingtonpost.com/poli...hecking-president-trumps-wild-jabs-joe-biden/. Trump weet dat eigenlijk ook wel, maar weet nog van zijn lastercampagne tegen Hillary dat loze beschuldigingen en halve waarheden al genoeg zijn om tegenstanders zwart te maken. Zijn achterban controleert het toch allemaal niet en zijn partijgenoten vinden alles best, zolang ze maar aan de macht blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan