Amerika

Dus eerst tweet je dat de orkaan ook Alabama gaat treffen. Dan spreekt de weerdoenst dit tegen. Dan doe je een presentatie met eennaangepaste kaart. Logisch #leefinjebubbel

https://www.nu.nl/buitenland/598812...en-toont-aangepaste-kaart-van-pad-dorian.html

Als president in onbenullige tweets je gelijk willen halen omdat je het gevoel hebt dat de weerdienst tegen hebt en het publiek nu denkt dat je onzin praat (wat ie vaak doet); only in the Trump era. Volgens mij ligt ie 's nachts met een knoop in z'n maag wakker over wat mensen van hem denken.
 
EDq5WSEX4AAN1Yx
 
En ondertussen vraag ik mij het volgende af. Trump doet is zo opzichtig doms dat de wereld er druk mee is, is het geen afleidingsmanoeuvre voor iets anders?

Volgens mij zie ik dat iedere keer voorbijkomen als Trump weer iets controversieels of doms roept. De vraag of het geen smoke screens zijn om van grotere issues af te leiden. Toegegeven, meestal spelen er ook andere zaken, dus kun je er het zijne van denken. Nu op dit moment zou ik het alleen niet weten welk ander schandaal er dan zou zijn.

Ik denk overigens dat het er zelf bij tekenen van een zwarte lijn om je gelijk te halen dat Alabama er aanvankelijk ook op stond, niet onder de categorie 'smoke screen' valt. Puur narcisme. Hij was het onderwerp van wat grapjes nadat de weerdienst zijn Alabama-claim ontkrachtte (en die deden dat alleen om paniek te voorkomen nadat het staatshoofd verouderde info gaf) en dat is iets wat Trump absoluut niet kan hebben. Vervolgens krijg je dus een briefing vanuit het Witte Huis waarin één van de voorname doelen lijkt om de president z'n gelijk te geven.
 
Ik geef je op een briefje dat impeachment niet zal gebeuren en Trump herkozen wordt.
Dat zou best de uitkomst kunnen zijn, maar als integere volksvertegenwoordiger heb je natuurlijk geen andere keus dan het opstarten van een afzettingsprocedure. Als je toestaat dat een president zijn machtspositie en toegang tot wereldleiders misbruikt om politieke tegenstanders zwart te maken en zo de verkiezingen te beïnvloeden, glij je af naar een bananenrepubliek. Bovendien schendt Trump hiermee ook gewoon de grondwet. Kennelijk gaat die alleen de Democraten aan het hart.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef je op een briefje dat impeachment niet zal gebeuren en Trump herkozen wordt.

Ik meen te herinneren dat jij Trump support. Wat vind jij van de laatste ontwikkelingen? Is er volgens jou nieuws rondom de Oekraïne kwestie wat wij niet horen via de Democratische media? Ben benieuwd of de Democraten de procedure überhaupt aandurven. Staat veel op het spel en het is inderdaad geen zekerheidje. Als buitenstaander, die qua politieke voorkeuren sterk naar de Democraten neigt (dat geef ik toe) zou ik het het opmerkelijk en onbegrijpelijk van Amerika vinden als Trump wordt herkozen. Dat de Democraten hem niet moeten, dat zal wel. Dat is standaard in Amerika. Maar ik begrijp niet dat de Republikeinen achter deze man blijven staan. Vreemdganger, kinderachtig, leugenaar, narcist, hork, heeft een wolk van corruptie en nepotisme om zich heen hangen, lijkt met de dag communicatief achteruit te gaan en het is overduidelijk dat ie vaak geen idee heeft waar het over gaat. Dondert Amerika van de ene in de andere onzekerheid met zijn dreigende tweets. Ik begrijp oprecht niet wat het is wat hij goed doet. Het kan zijn dat ik dat niet meekrijg via de bronnen die ik kijk. Dat ie destijds werd gekozen toen het nog het oude merk Trump was, prima joh. Snapte ik ook niet meteen, maar goed. Maar dat je deze man zou willen herverkiezen met zijn gedrag als leider van je land, ik snap er echt geen fluit van.

Edit: dit zeg ik vanuit de gedachte dat er vast ook een andere Republikeinse kandidaat is om op te stemmen, maar merk nu dat ik dat eigenlijk niet zeker weet.
 
Ik geef je op een briefje dat impeachment niet zal gebeuren en Trump herkozen wordt.
Het eerste ben ik met je eens. Of Trump herkozen zal worden zal afhangen van zijn tegenstander bij de Democraten. Sommige kandidaten hebben een zeer goede kans tegen hem, andere lijken kansloos.

Ben wel benieuwd wat men hier vind van de huidige Democratische kandidaten en hun kansen om te winnen van Trump.
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook zo zijn dat hierdoor het doek valt voor Biden in plaats van Trump.
Dat sowieso. Door al het gedoe en geklier bekruipt mij het gevoel dat alles een beredeneerde zet is vanuit kamp Trump. Zorgen dat er aanleiding lijkt te zijn voor de procedure waarna alles mee valt en de heksenjacht gebruikt kan worden in de race voor 2020. We gaan t zien.
 
Het kan ook zo zijn dat hierdoor het doek valt voor Biden in plaats van Trump.
Daar is het Trump natuurlijk ook om te doen. Dat hele Biden-verhaal is al lang ontkracht - zoals ook in het NOS-artikel staat - maar dat maakt de Republikeinen niet uit. Er hangt nu een verdachtmaking rond Biden en dat is zeker voor hun achterban al genoeg om hem politiek af te serveren. Ze hebben er nu eenmaal een handje van om politieke tegenstanders zwart te maken met ongefundeerde complottheorieën (Hillary is 'deep state', Obama is een moslim uit Kenia, AOC en Omar zijn anti-semitisch) en ze hebben er nog succes mee ook. Zie de verkiezingen in 2016.

Overigens staat het al of niet schuldig zijn van Biden helemaal los van de grond voor impeachment. Waar het om gaat is dat Trump een buitenlandse leider onder druk heeft gezet voor eigen politiek gewin en zo het democratische proces heeft beïnvloed. Zelfs als Biden schuldig was geweest, zou dit 'impeachable' gedrag zijn. Wie dat niet onderschrijft, heeft kennelijk weinig op met de democratie. Voor Republikeinen is dat echter gesneden koek. Zoals al eerder bleek, zijn ze niet vies van een beetje buitenlandse hulp om verkiezingen te winnen.
 
Daar is het Trump natuurlijk ook om te doen. Dat hele Biden-verhaal is al lang ontkracht - zoals ook in het NOS-artikel staat - maar dat maakt de Republikeinen niet uit. Er hangt nu een verdachtmaking rond Biden en dat is zeker voor hun achterban al genoeg om hem politiek af te serveren. Ze hebben er nu eenmaal een handje van om politieke tegenstanders zwart te maken met ongefundeerde complottheorieën (Hillary is 'deep state', Obama is een moslim uit Kenia, AOC en Omar zijn anti-semitisch) en ze hebben er nog succes mee ook. Zie de verkiezingen in 2016.

Overigens staat het al of niet schuldig zijn van Biden helemaal los van de grond voor impeachment. Waar het om gaat is dat Trump een buitenlandse leider onder druk heeft gezet voor eigen politiek gewin en zo het democratische proces heeft beïnvloed. Zelfs als Biden schuldig was geweest, zou dit 'impeachable' gedrag zijn. Wie dat niet onderschrijft, heeft kennelijk weinig op met de democratie. Voor Republikeinen is dat echter gesneden koek. Zoals al eerder bleek, zijn ze niet vies van een beetje buitenlandse hulp om verkiezingen te winnen.
Minder belastingen: het doel heiligt de middelen. En als een hertrouwende vreemdganger “Grab ‘em by the pussy” tegen abortus is dan is dat voor de christenmens een prima persoon om op te stemmen.
 
Overigens staat het al of niet schuldig zijn van Biden helemaal los van de grond voor impeachment. Waar het om gaat is dat Trump een buitenlandse leider onder druk heeft gezet voor eigen politiek gewin en zo het democratische proces heeft beïnvloed. Zelfs als Biden schuldig was geweest, zou dit 'impeachable' gedrag zijn. Wie dat niet onderschrijft, heeft kennelijk weinig op met de democratie. Voor Republikeinen is dat echter gesneden koek. Zoals al eerder bleek, zijn ze niet vies van een beetje buitenlandse hulp om verkiezingen te winnen.

En het is volgens mij ook niet de eerste keer dat het er alle schijn van heeft dat hij zijn presidentiële machten gebruikt voor persoonlijk gewin. M'n gevoel zegt me dat er meer is geweest. Misschien ga ik daar nog eens op googlen straks.
 
Minder belastingen: het doel heiligt de middelen. En als een hertrouwende vreemdganger “Grab ‘em by the pussy” tegen abortus is dan is dat voor de christenmens een prima persoon om op te stemmen.
Dat, en het racisme waar je je in een deel van de VS ook nog steeds erg populair mee maakt. Iedereen wist al voor de verkiezingen van 2016 dat Trump een racistische complotdenker was (denk maar eens aan de birther-hoax - video hieronder), maar toen kon je nog zeggen dat hij als buitenstaander wellicht een frisse wind door de politiek zou laten waaien.


Inmiddels weten we echter dat hij ook nog eens corrupt en incompetent is, dus er zou geen enkele reden zijn om hem nu nog te steunen. Dat 40% van de Amerikanen dat nog steeds doet, zegt heel veel over dat land en de ontvankelijkheid van de bevolking voor angstzaaierij en propaganda. Kijk op Fox News maar eens naar Trump-spreekbuizen als Sean Hannity, Tucker Carlson en Laura Ingraham als je wilt weten wat nou echt 'fake news' is. Gisteren nog schoof Trump-advocaat Giuliani aan bij Ingraham om zijn baas te verdedigen. Het was een totaal onsamenhangend en ongeloofwaardig relaas dat aan elkaar hing van de complottheorieën. Zelfs George Soros kwam weer eens voorbij. En Trump-supporters slikken het allemaal als zoete koek.

Edit: dit zeg ik vanuit de gedachte dat er vast ook een andere Republikeinse kandidaat is om op te stemmen, maar merk nu dat ik dat eigenlijk niet zeker weet.
Er hebben zich drie kandidaten gemeld, maar de Republikeinse partij heeft de voorverkiezingen volgens mij allemaal gecanceld. De GOP bestaat dan ook niet meer, het is nu de partij van Trump geworden.
 
Laatst bewerkt:
Ik meen te herinneren dat jij Trump support. Wat vind jij van de laatste ontwikkelingen? Is er volgens jou nieuws rondom de Oekraïne kwestie wat wij niet horen via de Democratische media? Ben benieuwd of de Democraten de procedure überhaupt aandurven. Staat veel op het spel en het is inderdaad geen zekerheidje. Als buitenstaander, die qua politieke voorkeuren sterk naar de Democraten neigt (dat geef ik toe) zou ik het het opmerkelijk en onbegrijpelijk van Amerika vinden als Trump wordt herkozen. Dat de Democraten hem niet moeten, dat zal wel. Dat is standaard in Amerika. Maar ik begrijp niet dat de Republikeinen achter deze man blijven staan. Vreemdganger, kinderachtig, leugenaar, narcist, hork, heeft een wolk van corruptie en nepotisme om zich heen hangen, lijkt met de dag communicatief achteruit te gaan en het is overduidelijk dat ie vaak geen idee heeft waar het over gaat. Dondert Amerika van de ene in de andere onzekerheid met zijn dreigende tweets. Ik begrijp oprecht niet wat het is wat hij goed doet. Het kan zijn dat ik dat niet meekrijg via de bronnen die ik kijk. Dat ie destijds werd gekozen toen het nog het oude merk Trump was, prima joh. Snapte ik ook niet meteen, maar goed. Maar dat je deze man zou willen herverkiezen met zijn gedrag als leider van je land, ik snap er echt geen fluit van.

Edit: dit zeg ik vanuit de gedachte dat er vast ook een andere Republikeinse kandidaat is om op te stemmen, maar merk nu dat ik dat eigenlijk niet zeker weet.
Nee, geen fan van Trump. Beter dan Hillary, maar de stenen in mijn tuin waren beter geweest dan haar ;)

De Amerikaanse politiek is gewoon zo gepolariseerd, waar alle partijen (Democrats, Republicans, Media) schuldig aan zijn. Dus hoe harder de Democraten en de media Trump aanvallen, hoe meer zijn supporters hem verdedigen. Every action gets an equal reaction.

Het is onmogelijk om met veel mensen een discussie aan te gaan, omdat ze of gelijk met talking points beginnen, met aanvallen komen, en geen feitelijk kennis van zaken hebben. B.v., wie wat betaald aan belasting is een goed voorbeeld. Vooral Warren en Sanders willen dat de rijken meer betalen omdat hun supporters dat graag horen. Maar als je hun supporters vraagt hoeveel die rijken nu al betalen weten ze dat niet, en als je ze vraagt hoeveel ze denken dat die mensen zouden moeten betalen geven ze vaak een antwoord dat lager is dan nu al het geval is. FYI: De Top 1% van inkomsten verdieners betaald bijna 40% van alle inkomsten belastingen, terwijl de laagste 50% van belasting betalers 2.8% betalen (Federal Income Taxes) - TaxFoundation.org.

Het grote probleem voor de Democrats is dat ze al zo lang, zo hard dingen roepen die dan feitelijk tot niets leiden, dat ze meer en meer ongeloofwaardig overkomen. Meestal wordt dat dan klakkeloos in de media overgenomen en nog eens vergroot. Als je alles op volume 11 zet, worden mensen er op ten duur doof door, waardoor ze denken "here they go again, nothing burger number X".
 
Terug
Bovenaan Onderaan