Amerika en Trump

arne

Routinier
Dat hij nu opeens dood blijkt en de omstandigheden hoe eea is gegaan, is natuurlijk op z'n minst dubieus. Deze twee zaken gecombineerd.. Tja. Stof tot nadenken.
En je zou de lijst van mensen met connecties met de Clintons die gestorven zijn er eens bij moeten pakken. Er is een reden dat de Clintons zo'n slechte reputatie hebben en dat velen hun wantrouwen (zelf ben ik van mening dat Bill Clinton een van de betere presidenten van de VS was de afgelopen 50 jaar, maar zijn verdere leven vrij dubieus was: je moet dat kunnen scheiden. Zelfde met Kennedy: goede president, dubieuze moraal).

kreukelzone

Routinier
En je zou de lijst van mensen met connecties met de Clintons die gestorven zijn er eens bij moeten pakken. Er is een reden dat de Clintons zo'n slechte reputatie hebben en dat velen hun wantrouwen (zelf ben ik van mening dat Bill Clinton een van de betere presidenten van de VS was de afgelopen 50 jaar, maar zijn verdere leven vrij dubieus was: je moet dat kunnen scheiden. Zelfde met Kennedy: goede president, dubieuze moraal).
Er zat toch wel een verschil tussen Kennedy en Clinton. Kennedy heeft er nooit n geheim van gemaakt dat hij wel van mooie vrouwen hield en iedereen wist ook dat hij een relatie had met Marilyn Monroe. Eigenlijk had ie schijt aan wat iedereen hiervan dacht. Clinton ontkende terwijl iedereen beter wist, niet handig en ook een beetje laf. Jammer eigenlijk want hij was idd geen slechte president.

Der Jaufe

Bondscoach
Er zat toch wel een verschil tussen Kennedy en Clinton. Kennedy heeft er nooit n geheim van gemaakt dat hij wel van mooie vrouwen hield en iedereen wist ook dat hij een relatie had met Marilyn Monroe. Eigenlijk had ie schijt aan wat iedereen hiervan dacht. Clinton ontkende terwijl iedereen beter wist, niet handig en ook een beetje laf. Jammer eigenlijk want hij was idd geen slechte president.
Ben wel benieuwd, waar je aan afmeet of iemand een goede president is. Misschien hangt dat ook wel van je eigen status en wereldbeeld af. Zou eigenlijk niet durven zeggen of 1 van de laatste 3 presidenten van Amerika een goede president is geweest.

arne

Routinier
Ben wel benieuwd, waar je aan afmeet of iemand een goede president is. Misschien hangt dat ook wel van je eigen status en wereldbeeld af. Zou eigenlijk niet durven zeggen of 1 van de laatste 3 presidenten van Amerika een goede president is geweest.
Natuurlijk zijn de meeste (ik inclusief) niet volledig objectief wanneer je een statement maakt als "een van de beste presidenten van de afgelopen 50 jaar". En ja, ik zie mijzelf als een gematigd Democraat naar Amerikaanse maatstaven, dus mijn mening is zeker niet volledig objectief.

Wat niet weg neemt dat ik ook niet Democraten in de top 3 zou zetten en verschillende Democraten zeer slechte presidenten vond. Ja, een persoonlijke mening maar ik denk graag dat ik objectief probeer te zijn.

kreukelzone

Routinier
Clinton had een prima eerste termijn, de 2e termijn werd overschaduwd door lewinsky. Obama was een charismatische president die Amerika door een extreem lastige crisis heeft geleid. Ik denk dat hij een betere president was dan bush en Clinton.

Der Jaufe

Bondscoach
Clinton had een prima eerste termijn, de 2e termijn werd overschaduwd door lewinsky. Obama was een charismatische president die Amerika door een extreem lastige crisis heeft geleid. Ik denk dat hij een betere president was dan bush en Clinton.
Dat is geen antwoord op de vraag. D'r zijn zoveel zaken waar je naar kan kijken.
Kijk je naar groei BNP
Kijk je naar verbetering levensstandaard voor de onderkant van de samenleving
Kijk je naar verbetering voor basale zaken als zorg
Kijk je naar (gemiddelde) loonstijging
Kijk je of hij het land samen weet te binden
etc. etc. Een deel zal Obama geweldig vinden, een deel niet, zelfde geldt voor t gros van de presidenten. Maar op basis van wat vind jij dat Clinton een prima eerste termijn had?

kreukelzone

Routinier
Dat is geen antwoord op de vraag. D'r zijn zoveel zaken waar je naar kan kijken.
Kijk je naar groei BNP
Kijk je naar verbetering levensstandaard voor de onderkant van de samenleving
Kijk je naar verbetering voor basale zaken als zorg
Kijk je naar (gemiddelde) loonstijging
Kijk je of hij het land samen weet te binden
etc. etc. Een deel zal Obama geweldig vinden, een deel niet, zelfde geldt voor t gros van de presidenten. Maar op basis van wat vind jij dat Clinton een prima eerste termijn had?
Ik denk dat je het goed hebt samengevat. Volgens mij scoorde Clinton op al je genoemde aspecten een ruime voldoende.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
  • Leuk
Reactions: IPF

Vedette

Arthur Shelby Jr.
https://www.ad.nl/buitenland/trump-stelt-bezoek-aan-denemarken-uit-om-groenland~ada5aaec/

Wat wil Trump hier nu mee zeggen? Het komt een beetje over op mij als een kind dat een bepaald stuk speelgoed niet mag gebruiken en dus helemaal niet meer met dat vriendje wil spelen.
Hier moet je gewoon heel hard om lachen. Hij maakt zichzelf hiermee onsterfelijk belachelijk. Communicatiestijl is wel weer typisch Trump. Ik zal er nooit aan gewend raken in wat voor grootheidswaanzinbubbel die man leeft.

Der Jaufe

Bondscoach
En toch is de kans op een 2e termijn nog sterk aanwezig, misschien zien wij het verkeerd of rekenen we hem op andere zaken af dan de stemmers.

• Leuk
Reactions: IPF

Hoetierick

Administrator
Medewerker

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Even een gewetensvraag..
Stel, Trump zou Nederland kopen... Da's natuurlijk ook voor hem te duur, maar even als gedachte-experiment...
Stel dat we als prijs stellen: 10x het jaarlijkse bruto nationaal product. Kinkt best redelijk. BBP van Nederland is ruim 800 miljard. 10x is dus 8000 miljard, ofwel 8 biljoen.

Stel nu dat iedere Nederlander een gelijk deel van de poet krijgt. Op 17 miljoen Nederlanders is dat volgens mij zo'n 5 ton per hoofd van de bevolking. Dus een gezinnetje met twee kinderen - het Bacchus model - krijgt 2 miljoen.

Wie zou hier voor zijn?

Relix

Aanvoerder
Even een gewetensvraag..
Stel, Trump zou Nederland kopen... Da's natuurlijk ook voor hem te duur, maar even als gedachte-experiment...
Stel dat we als prijs stellen: 10x het jaarlijkse bruto nationaal product. Kinkt best redelijk. BBP van Nederland is ruim 800 miljard. 10x is dus 8000 miljard, ofwel 8 biljoen.

Stel nu dat iedere Nederlander een gelijk deel van de poet krijgt. Op 17 miljoen Nederlanders is dat volgens mij zo'n 5 ton per hoofd van de bevolking. Dus een gezinnetje met twee kinderen - het Bacchus model - krijgt 2 miljoen.

Wie zou hier voor zijn?
Doen, en dan leggen we elk 10% in n potje en kopen we daar Groenland van, lekker veel plek en minder van die fucking hete zomers! Heb je nog €1.800.000 per gezin om je nieuwe huis te bouwen en n beetje gezellig in the richten. Is er n Ikea in Groenland?

Metalium

International
Even een gewetensvraag..

Wie zou hier voor zijn?
Zoiets als the Rothchilds en hun rijkdom.
https://www.nu.nl/nucheckt/4784391/nucheckt-kunnen-rothschilds-elke-aardbewoner-70-miljoen-dollar-schenken.html
Ik zou zeggen doen...:DANCE:
Van de andere kant zou de inflatie gigantisch worden...:unsure:

Laatst bewerkt:

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Doen, en dan leggen we elk 10% in n potje en kopen we daar Groenland van, lekker veel plek en minder van die fucking hete zomers! Heb je nog €1.800.000 per gezin om je nieuwe huis te bouwen en n beetje gezellig in the richten. Is er n Ikea in Groenland?
Met z'n allen Ikea opkopen en Billy's uitdelen!

Bovenaan Onderaan