Amerika

Heel bizar als het meest invloedrijke land wordt geregeerd door een openlijk racist/nazi/vrouwenhater. Het wordt van kwaad tot erger.
Misschien zien wij het verkeerd, maar vermoedelijk niet. Maar laten we niet vergeten dat hier in NL het dezelfde kant opgaat. Waar n deel van christelijk NL achter Therry aanloopt omdat hij strijd voor de gristelijke wortels van NL. Ongeacht wat mister boreaal verder uitbraakt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gisteren nog een aantal threads op Reddit doorgelezen hierover, waaronder op "Ask Trump supporters". Hoewel ik het met sommigen hartstochtelijk oneens was over hoe ze het zagen, kon ik toch de wijze waarderen waarop ze probeerden uit te leggen hoe e.e.a. volgens hen bedoeld was. Toch weer die nuance. Natuurlijk zaten er ook weer randdebielen tussen de reacties, maar die houd je.

Ik weet niet wat Trump hiermee probeerde te bewerkstelligen. Smokescreen voor de Epstein-affaire, een bommetje onder de Democratische verkiezingsstrijd, gewoon weer een domme uitspraak of blatant racism? Geen idee. Er is, zoals gewoonlijk, weer van alles aan de hand.
Hoe was het volgens hen dan bedoeld? Is dit anders uit te leggen dan onversneden racisme?
 
Misschien zien wij het verkeerd, maar vermoedelijk niet. Maar laten we niet vergeten dat hier in NL het dezelfde kant opgaat. Waar n deel van christelijk NL achter Therry aanloopt omdat hij strijd voor de gristelijke wortels van NL. Ongeacht wat mister boreaal verder uitbraakt.

Wij zien het niet verkeerd. Er zullen ongetwijfeld zaken zijn die onder Trump voor de gemiddelde Amerikaan beter gaan dan voorheen. Dat is nog geen reden om je als president als een nazi te gedragen. Een president hoort z'n land bijeen te houden, en niet uiteen te drijven door haat zaaien.
 
Tsja, hier kun je nog proberen een soort ontwikkelingshulp uit te halen:

Waarom gaan ze niet terug om de totaal gebroken en door misdaad geïnfecteerde plaatsen waar ze vandaan komen, te helpen opknappen’’, schrijft Trump. ,,Dan kunnen ze terugkeren en ons tonen hoe het moet. Deze plaatsten hebben jullie hulp dringend nodig, jullie kunnen niet snel genoeg vertrekken.’’

Uit het eerder gelinkte artikel.
 
Had ik mij al eens laten ontvallen dat ik niet happy ben met Trump...

https://www.ad.nl/buitenland/trump-...den-terugsturen-naar-hun-eigen-land~a63bc232/

Walgelijk figuur is het toch, maar de fanbase die hier geen moeite mee heeft maar t juist geweldig vind (ook hier in NL) is wat mij betreft nog erger en enger.

"De vier vrouwen in kwestie zijn op één na allemaal geboren in de Verenigde Staten."

Heb de rest van het artikel nu ook gelezen. Behalve de tegenstrijdige quote hierboven zie ik niet veel zinnigs in het stuk. Zoals ik het zie:

- Trump maakt een tweet
- Vrouwen noemen het racisme
- AD gaat voor clicks

Artikel is te kort en er ontbreekt teveel onderbouwing. Maar als we dan toch over de inhoud gaan praten, dan kom ik de volgende discutabele redeneringen danwel uitspraken tegen:

1) Mrs. Pelosi veronderstelt dat Trump een 'wit Amrika' wil.
2) Trump is niet te spreken over de 'progressieve' Democratische leden vanwege hun bemoeienis met het beleid.
3) Trump wil dat de leden vertrekken naar "hun eigen land" zodat ze daar, "waar het harder nodig is", het land kunnen helpen.
4) Mrs. Tlaib wil Trump afzetten vanwege zijn gevaarlijke ideologie.

Punt 1: Mrs. Pelosi wordt verder niet eens meer vernoemd in het artikel. Zo een grote claim dien je gewoon uit te werken. Nu het ontbreekt aan diepgang, vind ik het neigen naar subjectieve beeldvorming. Al om al vind ik dit dus een slecht stuk journalistiek.

Punt 2: Trump geeft zijn mening over wat leden. Wel op 'Trump's way' door een tweetje eruit te gooien en heel disrespectvol te klinken. Opnieuw, waarom Trump kritiek heeft is onduidelijk en kan ik ook niet opmaken uit het stuk. Tijd voor het AD om een nieuwe journalist aan te nemen...?

Punt 3: Heeft denk ik te maken met interpretatie. Zoals ik Trump zijn tweet lees, is dat hij eerst onvrede uit en zijn tweet sluit door daar nog een schepje bovenop te doen. Ik twijfel ten zeerste of onze man Trump hier daadwerkelijk iets inhoudelijk wilde zeggen. Dat maakt de tweet enerzijds misselijk maar anderzijds geeft Trump zijn mening. Dat laatste neigt naar een discussie die beter gevoerd kan worden in Racisme & Discriminatie, aangezien we hier weer tegen een grens aanlopen van wat je wel en niet mag zeggen om onder racisme te vallen.

Punt 4: Op basis van wat het AD laat zien lijkt mrs. Tlaib zich verlaagd te hebben tot het niveau van Trump. De president komt met een roekeloze tweet en mrs. Tlaib reageert hierop door te opperen voor een afzetting. Zo een extreme reactie maakt bepaalde mensen wakker, maar draagt net zo goed bij aan verdeling van het land. Ik vind het enorm overdreven en hiermee maakt ze zichzelf ook zeker minder geliefd hij een deel van de mensen, terwijl ze toch juist zoveel mogelijk mensen wil overtuigen?

Hoewel ik veel heb getypt, vind ik dit een waardeloos stuk en krijg ik een schijthekel aan: De journalist van het AD, onze roekeloze danwel idiote president van de Verenigde Staten en een paar Democratische vrouwen die wel erg overdreven reageren.
 
Laatst bewerkt:
Hoe was het volgens hen dan bedoeld? Is dit anders uit te leggen dan onversneden racisme?

Eigenlijk een beetje zoals Mikasa het beschrijft. Ze proberen er wat fatsoenlijks uit te halen. En voor ons is het gesneden koek dat er niks fatsoenlijks in zit, maar de waarheid is nou eenmaal voor iedereen anders.

Stond ook een reactie tussen van een man dat Trump heeft bedoeld te zeggen 'als je het hier niet eens bent met onze beslissingen, ga je maar terug naar het land waar je voorouders vandaan komen. Je hoeft hier niet te blijven'. Zoals gezegd, ik ben het met die interpretatie oneens, maar ik vond wel fijn om te lezen hoe ze (anti en pro Trump) op redelijk normale wijze met elkaar de dialoog aan gingen. Niet bij iedereen, hoor. Sommige posters waren duidelijk van mening dat de blanke medemens superieur is aan de rest, bijvoorbeeld. Dat soort volk nodigt Trump met z'n uitspraken ook uit.
 
Dat zijn ze allemaal.....

Maar goed, ik vind het ook een domme uitspraak. Ik probeer nog iets fatsoenlijks in de tekst te ontdekken. Is moeilijk.
Het gaat erom dat hij dit nooit zou hebben gezegd als de betreffende volksvertegenwoordigers wit waren. Het is het aloude "Als het je hier niet bevalt, dan rot je maar op naar je eigen land" dat we hier ook regelmatig moeten horen. Misschien hadden de Democraten dat ook moeten zeggen toen Trump tijdens zijn campagne maar bleef hameren op wat er allemaal mis was met het land...
 
Eigenlijk een beetje zoals Mikasa het beschrijft. Ze proberen er wat fatsoenlijks uit te halen. En voor ons is het gesneden koek dat er niks fatsoenlijks in zit, maar de waarheid is nou eenmaal voor iedereen anders.

Stond ook een reactie tussen van een man dat Trump heeft bedoeld te zeggen 'als je het hier niet eens bent met onze beslissingen, ga je maar terug naar het land waar je voorouders vandaan komen. Je hoeft hier niet te blijven'. Zoals gezegd, ik ben het met die interpretatie oneens, maar ik vond wel fijn om te lezen hoe ze (anti en pro Trump) op redelijk normale wijze met elkaar de dialoog aan gingen. Niet bij iedereen, hoor. Sommige posters waren duidelijk van mening dat de blanke medemens superieur is aan de rest, bijvoorbeeld. Dat soort volk nodigt Trump met z'n uitspraken ook uit.
Elke keer weer zien we dat aanhangers en woordvoerders van Trump zich in alle bochten wringen om zijn woorden mooier te maken dan hij ze overduidelijk bedoelde. Ook nu dus weer. Of ze betichten critici van overgevoeligheid ('snowflakes'), dan hoeven ze de discussie al helemaal niet meer aan te gaan.
 
Elke keer weer zien we dat aanhangers en woordvoerders van Trump zich in alle bochten wringen om de schade te beperken. Ook nu dus weer. Of ze betichten critici van overgevoeligheid ('snowflakes'), dan hoeven ze de discussie al helemaal niet meer aan te gaan.

Aan de andere kant wordt er nu ook snel geroepen over dat je met "Trumptards" toch geen gesprek kunt voeren, dus kappen ze dat vantevoren al af. Ik denk dat beide kampen moeten blijven proberen de dialoog gaande te houden. Het één voedt het ander.

Tot slot, uh.. vooral Trump niet herkiezen, Amerika.
 
Had ik mij al eens laten ontvallen dat ik niet happy ben met Trump...

https://www.ad.nl/buitenland/trump-...den-terugsturen-naar-hun-eigen-land~a63bc232/

Walgelijk figuur is het toch, maar de fanbase die hier geen moeite mee heeft maar t juist geweldig vind (ook hier in NL) is wat mij betreft nog erger en enger.

Wat is het toch treurig gesteld met de Amerikaanse politiek. Aan de ene kant een bombastische idioot met racistische opmerkingen en aan de andere kant racisten en ophitsers als Alexandria Ocasio-Cortez en Ilhan Omar. Zowel de Republikeinen als de Democraten zijn de weg kwijt en beide zijn niet in staat de excessen binnen de eigen partij te benoemen. Het centrum moet terug komen want dit soort excessen zijn verscheurend voor een land.

Ik denk dat beide kampen moeten blijven proberen de dialoog gaande te houden. Het één voedt het ander.
Beide kampen zijn het er over eens dat als je een andere mening hebt je een slecht mens moet zijn. Je kunt het immers anders nooit met mij oneens zijn en tot andere conclusies komen. Dus moet je wel een racist, sexist, fascist, communist, Amerika hater, etc. zijn. Argumenten heb je niet nodig om de ander met dergelijke woorden zwart te maken. Maar ze zijn wel lekker om de discussie mee te stoppen en de eigen achterban blij te maken. Hele enge ontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant wordt er nu ook snel geroepen over dat je met "Trumptards" toch geen gesprek kunt voeren, dus kappen ze dat vantevoren al af. Ik denk dat beide kampen moeten blijven proberen de dialoog gaande te houden. Het één voedt het ander.

Tot slot, uh.. vooral Trump niet herkiezen, Amerika.
Wijze woorden!
 
Wij zien het niet verkeerd. Er zullen ongetwijfeld zaken zijn die onder Trump voor de gemiddelde Amerikaan beter gaan dan voorheen. Dat is nog geen reden om je als president als een nazi te gedragen. Een president hoort z'n land bijeen te houden, en niet uiteen te drijven door haat zaaien.
Ja, om maar eens een vergelijking te maken, onder Hitler kregen de gemiddelde Duitsers het een enorm stuk beter. maar om nou te zeggen dat dat een rechtvaardiging is voor wat hij gedaan heeft....
 
Ja, om maar eens een vergelijking te maken, onder Hitler kregen de gemiddelde Duitsers het een enorm stuk beter. maar om nou te zeggen dat dat een rechtvaardiging is voor wat hij gedaan heeft....

Haha, ik gebruikte hier bij een collega hetzelfde voorbeeld. "Hitler zorgde voor fantastische snelwegen...etc."
 
Het gaat erom dat hij dit nooit zou hebben gezegd als de betreffende volksvertegenwoordigers wit waren. Het is het aloude "Als het je hier niet bevalt, dan rot je maar op naar je eigen land" dat we hier ook regelmatig moeten horen. Misschien hadden de Democraten dat ook moeten zeggen toen Trump tijdens zijn campagne maar bleef hameren op wat er allemaal mis was met het land...
He, hou jij je een beetje in zeg. Trump is trots op z'n Schotse roots. Ik moet er niet aan denken :D
 
Aan de andere kant wordt er nu ook snel geroepen over dat je met "Trumptards" toch geen gesprek kunt voeren, dus kappen ze dat vantevoren al af. Ik denk dat beide kampen moeten blijven proberen de dialoog gaande te houden. Het één voedt het ander.

Tot slot, uh.. vooral Trump niet herkiezen, Amerika.
Eens, maar er is een levensgrote kans dat Trump gewoon herkozen gaat worden. Bizar, maar de realiteit.
 
Haha, ik gebruikte hier bij een collega hetzelfde voorbeeld. "Hitler zorgde voor fantastische snelwegen...etc."
En werk, van massawerklosheid naar volledige werkgelegenheid, beteugelde de inflatie van 1000en procenten per maand , naar een normaal nivo, de koopkracht (alhoewel die toen weaarschijnlijk nog niet bestond) van de gewone Duitser sprong omhoog. Dat is ook de reden dat Hitler gewoon democratisch gekozen aan de macht kwam.
 
Haha, ik gebruikte hier bij een collega hetzelfde voorbeeld. "Hitler zorgde voor fantastische snelwegen...etc."

In de woorden van Jimmy Carr: "Let's look at the positive side. Hitler and Pol Pot got a lot of medical research done without having to test on any animals."

Ahem..
 
Terug
Bovenaan Onderaan