Amerika

Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer zeggen.

Ondanks dat die ambassadeur gelijk heeft, is het natuurlijk niet verstandig, en gaat dit hem terecht z'n baantje kosten.

Zoals je van een president ook betamelijk gedrag mag verwachten natuurlijk.. maar dan is het 'hij is zo authentiek, hij neemt geen blad voor de mond'.. Is een president geen diplomaat? Je kunt erover twisten.
 
Zoals je van een president ook betamelijk gedrag mag verwachten natuurlijk.. maar dan is het 'hij is zo authentiek, hij neemt geen blad voor de mond'.. Is een president geen diplomaat? Je kunt erover twisten.
Daar kun je niet over twisten. Een president is een politicus en geen diplomaat (een ambtenaar). Een president kan doe wat hij wil, binnen de grenzen van het recht, en is alleen verantwoording verschuldigd aan de kiezers. Een diplomaat is gewoon in loondienst en moet doen wat in z'n functieomschrijving staat en zich houden aan de algemeen geldende regels voor ambtenaren, en is verantwoording schuldig aan z'n baas, de minister.

Dat neemt niet weg dat ik het volledig met je eens ben dat Trump een onbetamelijke patjapeejer is.
 
Daar kun je niet over twisten. Een president is een politicus en geen diplomaat (een ambtenaar). Een president kan doe wat hij wil, binnen de grenzen van het recht, en is alleen verantwoording verschuldigd aan de kiezers. Een diplomaat is gewoon in loondienst en moet doen wat in z'n functieomschrijving staat en zich houden aan de algemeen geldende regels voor ambtenaren, en is verantwoording schuldig aan z'n baas, de minister.

Dat neemt niet weg dat ik het volledig met je eens ben dat Trump een onbetamelijke patjapeejer is.

Ik ben blij met je slotzin, in je eerste alinea zie ik genoeg dingen waar ik het niet eens mee ben. Maar gij ziet het zo, en ik zie het anders. :geek:
 
Ben ik toch benieuwd wat je anders kan zien in de eerste alinea. Dat zijn toch gewoon feiten?

Een president kan doen wat ie wil, is alleen verantwoording verschuldigd aan de kiezer, en is niet in dienst van het land? Nee, dat zie ik niet als feiten.

Prima dat jij voor een normale diplomaat een bepaalde standaard ziet, ik zie die zelf ook voor de president. Daar ben ik kennelijk niet alleen in, want dat vinden een heleboel mensen aan de andere kant van de Grote Plas ook. Daar ben jij het mee oneens. En dat is dus prima.
 
Een president kan doen wat ie wil, is alleen verantwoording verschuldigd aan de kiezer, en is niet in dienst van het land? Nee, dat zie ik niet als feiten.

Prima dat jij voor een normale diplomaat een bepaalde standaard ziet, ik zie die zelf ook voor de president. Daar ben ik kennelijk niet alleen in, want dat vinden een heleboel mensen aan de andere kant van de Grote Plas ook. Daar ben jij het mee oneens. En dat is dus prima.
Ik begrijp dat serieus niet? Ik ben het meteen met je eens dat het het beste zou zijn dat een president zich aan bepaalde omgangsnormen en fatsoensregels zou houden, maar dat is hij, behoudens wat de wet zegt, niet verplicht. Een president heeft geen arbeidscontract en geen baas en kan niet ontslagen worden. Een dilpomaat is ambtenaar, met een arbeidsovereenkomst, en een baas en heeft zich te houden aan de regelementn die zijn baas opstelt. In Nl hebben we zelfs het ambtenregelement, waarin precies staat wat een ambtenaar wel en niet mag doen. Dat zijn toch echt feiten, en geen mening
 
Ik begrijp dat serieus niet? Ik ben het meteen met je eens dat het het beste zou zijn dat een president zich aan bepaalde omgangsnormen en fatsoensregels zou houden, maar dat is hij, behoudens wat de wet zegt, niet verplicht. Een president heeft geen arbeidscontract en geen baas en kan niet ontslagen worden. Een dilpomaat is ambtenaar, met een arbeidsovereenkomst, en een baas en heeft zich te houden aan de regelementn die zijn baas opstelt. In Nl hebben we zelfs hetambtenregelement, waarin precies staat wat een ambtenaar wel en niet mag doen. Dat zijn toch echt feiten, en geen mening

Zou leuk zijn als die er reglementen waren, zou ons nu een hoop koppijn hebben gescheeld. :maniac: Ik zeg alleen dat ik het er niet mee eens ben hoe het gaat, en heb m'n eigen view op hoe een president zou moeten acteren. Iets wat eigenlijk tot aan Trump wat mij betreft altijd goed is gegaan. Ik heb ze natuurlijk niet alle 44 meegemaakt.

Overigens weet ik echt te weinig over de presidential duties om je in dat kader van goed geïnformeerd repliek te dienen. Ontslag kan natuurlijk alsnog in de vorm van impeachment, maar dan moet ie het heel bont maken. Uiteindelijk krijgt de president ook een salaris, dus zou je kunnen redeneren dat hij in dienst van iets is.

Afijn, jij, ik. Enzo. Dingetjes. Ik laat het hier bij, want anders moet ik van alles gaan googlen over het presidentschap en politici.
 
Zou leuk zijn als die er reglementen waren, zou ons nu een hoop koppijn hebben gescheeld. :maniac: Ik zeg alleen dat ik het er niet mee eens ben hoe het gaat, en heb m'n eigen view op hoe een president zou moeten acteren. Iets wat eigenlijk tot aan Trump wat mij betreft altijd goed is gegaan. Ik heb ze natuurlijk niet alle 44 meegemaakt.

Overigens weet ik echt te weinig over de presidential duties om je in dat kader van goed geïnformeerd repliek te dienen. Ontslag kan natuurlijk alsnog in de vorm van impeachment, maar dan moet ie het heel bont maken. Uiteindelijk krijgt de president ook een salaris, dus zou je kunnen redeneren dat hij in dienst van iets is.

Afijn, jij, ik. Enzo. Dingetjes. Ik laat het hier bij, want anders moet ik van alles gaan googlen over het presidentschap en politici.
Tja, volgens mij zijn we het eigenlijk wel eens, Trump is een onbeschofte hork en een president onwaardig.

Om toch nog even voor het laatste woord te gaan :sneaky:. Impeachment is geen ontlsag of een (arbeids)rechtelijke procedure, maar een politiek process. De senaat en het congress kunnen
dat op elk moment doen, om elke reden. Ze zouden bv, om maar eens wat absurds als voorbeeld te nemen, een impeachment process kunnen starten omdat ze niet van een president met blond haar houden, wettelijk kan dat en als de helft van het congress daarmee instemt en vervolgens 2/3 van de senaat, is Trump afgezet omdat hij blond haar heeft. Als de minister een diplomaat ontlaat omdat hij blond haar heeft, wordt hij door de rechter teruggefloten.
 
Daar kun je niet over twisten. Een president is een politicus en geen diplomaat (een ambtenaar). Een president kan doe wat hij wil, binnen de grenzen van het recht, en is alleen verantwoording verschuldigd aan de kiezers. Een diplomaat is gewoon in loondienst en moet doen wat in z'n functieomschrijving staat en zich houden aan de algemeen geldende regels voor ambtenaren, en is verantwoording schuldig aan z'n baas, de minister.

Dat neemt niet weg dat ik het volledig met je eens ben dat Trump een onbetamelijke patjapeejer is.
Juist omdat hij een politicus is en politiek moet bedrijven, kan hij niet zeggen wat ie wil. Je hebt feitelijk gelijk dat hij geen arbeidscontract heeft en geen ambtenaar is maar dat gegeven valt in het niet bij alle andere dingen die hij vanuit zijn positie kan en moet bewerkstelligen. Een schreeuwlelijk is nooit een goed politicus en als zo een iemand een natie moet leiden (en ook de wereld sterk beïnvloedt) dan is hij verplicht om niet alles te zeggen wat ie wil. Een uitspraak en er kunnen bij wijze van alle banken omvallen met alle gevolgen van dien. Alles wat de president van de VS doet gaat verder dan puur wat er in een contract staat of op papier geregeld is.
 
En weer een minister weg, inmiddels de 13e minister die opstapt c.q. weg moet, de 13e!!! Maar verder schijnt ie volgens sommigen een normaal mens te zijn...
 
En weer een minister weg, inmiddels de 13e minister die opstapt c.q. weg moet, de 13e!!! Maar verder schijnt ie volgens sommigen een normaal mens te zijn...
De man maakte een dealtje met een kindermisbruiker. Maar Trump vindt het jammer dat hij weggaat. En dan hebben we het er maar niet over dat Trump en Epstein elkaar al langer kennen:

“I’ve known Jeff for 15 years. Terrific guy,” Mr. Trump told New York magazine in 2002. “He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side.”
 
De man maakte een dealtje met een kindermisbruiker. Maar Trump vindt het jammer dat hij weggaat. En dan hebben we het er maar niet over dat Trump en Epstein elkaar al langer kennen:

“I’ve known Jeff for 15 years. Terrific guy,” Mr. Trump told New York magazine in 2002. “He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side.”
En nu probeert hij NL te betrekken in het conflict met Iran. Heeft geen mandaat van de VN dus probeert ie Europa op deze manier uit elkaar te spelen. Stapte zelf zomaar uit de deal met Iran en dit conflict is daar het gevolg er van (voordien wel spanningen altijd maar echt een conflict was er niet). Maar verder geen gevaarlijke gek hoor.
 
Had ik mij al eens laten ontvallen dat ik niet happy ben met Trump...

https://www.ad.nl/buitenland/trump-...den-terugsturen-naar-hun-eigen-land~a63bc232/

Walgelijk figuur is het toch, maar de fanbase die hier geen moeite mee heeft maar t juist geweldig vind (ook hier in NL) is wat mij betreft nog erger en enger.

Gisteren nog een aantal threads op Reddit doorgelezen hierover, waaronder op "Ask Trump supporters". Hoewel ik het met sommigen hartstochtelijk oneens was over hoe ze het zagen, kon ik toch de wijze waarderen waarop ze probeerden uit te leggen hoe e.e.a. volgens hen bedoeld was. Toch weer die nuance. Natuurlijk zaten er ook weer randdebielen tussen de reacties, maar die houd je.

Ik weet niet wat Trump hiermee probeerde te bewerkstelligen. Smokescreen voor de Epstein-affaire, een bommetje onder de Democratische verkiezingsstrijd, gewoon weer een domme uitspraak of blatant racism? Geen idee. Er is, zoals gewoonlijk, weer van alles aan de hand.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan